Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Uwaga na Aliexpress "EASUN POWER Inverter & Charger Store" - ISola

pirzol 13 Jan 2022 22:04 1500 10
  • #1
    pirzol
    Level 12  
    Ostrzegam przed zakupami w sklepie "EASUN POWER Inverter & Charger Store" na aliexpress.



    https://www.aliexpress.com/store/911825060

    Sprzedawca systematycznie mataczy w korespondencji, poprosił o przedłużenie terminu dostawy i tak w nieskończoność. W między czasie regularnie wystawiał Inwerter ISolar SMV IV 5.6kW na sprzedaż z dostawą z DE.
    Po odmowie kolejnego przedłużenia podał fałszywy numer przesyłki DHL (adresowany do innej osoby w Polsce) udaje, że nie rozumie przedstawianych żądań. DHL potwierdził, że podany przez sprzedawcę numer przesyłki nie był adresowany na zamawiającego.
    Aktualnie trwa spór, który zapewne znowu zostanie przerwany przez jakiś kruczek sprzedającego.
    Cały czas dostawca gra na zwłokę. W momencie zakupu na początku grudnia miał pozytywne opinie. Aktualnie pojawia sie coraz więcej negatywnych opinii o zakończonych niepowodzeniem sporach.

    https://www.aliexpress.com/item/Solar-Power-I...PT-Charger-100A-Battery/1005003540482663.html
  • #3
    pirzol
    Level 12  
    Jestem po kilku rozmowach z konsultantami na Aliexpress.
    Pomimo wielu zapewnień o tym, że kupujący mają szczególną ochronę i pieniądze nie zostaną przekazane do sklepu - nie wierzę im.

    Przekazałem dowody, w postaci potwierdzenia z wsparcia DHL, że nr przesyłki która podał sprzedawca nie była adresowana do mnie.
    Jest zapis korespondencji z sklepem, który udaje że nic się nie stało i nawet spór i kilka wezwań do zamknięcia zamówienia i zwrotu pieniędzy twierdzi, że nie wyraziłem swojego stanowiska jasno.

    Klienci w pojawiajacych się negatywnych opiniach wpisują że sklep EASUN przesyła im sprzęt innych producentów, odbiegający jakością od zamówionego oraz w odległych terminach.

    Tak, więc reasumując.
    Płacić kartą i czytać opinie ...
  • #4
    wello
    Level 19  
    Jest jeszcze lepsza opcja. Nie kupować czegoś takiego. Cena nie bierze się znikąd.
  • #6
    pirzol
    Level 12  
    Kupiłeś ale u innego sprzedawcy (Numer sklepu912471493), który też ma w nazwie EASUN.

    Tak jak podałem w pierwszym poście moje zamówienie jest w sklepie Numer sklepu 911825060.
    Numer przesyłki DHL , którą podał sprzedawca: CU130841537DE - może ktoś się odezwie :).
    Otrzymałem odpowiedź z centrum wsparcia DHL, że w/w przesyłka nie była adresowana do mnie, na mój adres.

    Dziś sprzedawca sugeruje, żebym anulował spór z przyczyn osobistych i zaakceptował zwrot 0zł.
    "I mean can you change the application reason for the dispute to "personal reasons"?"
  • #7
    prose
    Level 35  
    Podałem gdzie jest pewny solidny sprzedawca.
  • #8
    tomeki1
    Level 12  
    Nie bardzo rozumiem na czym polega Twój problem. Otwierasz spór na aliexpress i jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby nie był rozstrzygnięty na moja korzyść. Jak towar, który otrzymałem nie był ok, to zawsze był zwrot kasy, nigdy nie musiałem odsyłać. Aliexpress jest bardzo proklientowski. Sporu pod żadnym pozorem nie zamykaj, tylko twardo broń swojego stanowiska. Po drugiej stronie masz chyba wykwalifikowanego oszusta, ale alieexpress stanie po Twojej stronie. Rok temu kupowałem tego Easuna 3 kW pod nazwą Powland z dostawa z Polski i nie było żadnych problemów
    https://www.aliexpress.com/store/4246039?spm=a2g0o.detail.1000007.1.424aec42VYQEY3
  • #9
    pirzol
    Level 12  
    tomeki1 wrote:
    Nie bardzo rozumiem na czym polega Twój problem. Otwierasz spór na aliexpress i jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby nie był rozstrzygnięty na moja korzyść. Jak towar, który otrzymałem nie był ok, to zawsze był zwrot kasy, nigdy nie musiałem odsyłać. Aliexpress jest bardzo proklientowski. Sporu pod żadnym pozorem nie zamykaj, tylko twardo broń swojego stanowiska.


    Dziękuje za podniesienie na duchu. Jestem na końcowej weryfikacji przez aliexpress sporu. Jest nadzieja, ponieważ sprzedawca w sporze
    - w żaden sposób nie odniósł się do zarzutu, że podał fałszywy numer DHL (wysłany do innego odbiorcy),
    - nawet nie wspomniał, że wysłał zamówienie.
    Na innym forum diysolarforum ludzie piszą, że coraz częściej mają problemy z jakością obsługi i z sprzedającymi, którzy wysyłają np. stare akumulatory itp.
    Pozostaje cierpliwie zaczekać. na ali jestem chyba od 10 lat, pierwszy raz nie zapłaciłem kartą/paypal więc stress dodatkowy :/
    Można wiedzieć jak w Twoim przypadku długo aliexpress analizował argumenty stron ?

    pozdrawiam
    P
  • #10
    tomeki1
    Level 12  
    Kilka dni, ale nigdy nie zdarzyło mi się, że sprzedający nie wysłał towaru albo coś kręcił z wysyłką. Kilka razy dostałem zwrot kasy, jak towar nie dotarł w terminie. Twardo wtedy zakładałem spór i żądałem zwrotu kasy i zawsze dostawałem. My friend mi kiedyś napisał, że on zbankrutuje przez to (chodziło o towar za kilka USD). Trzeba się uodpornić i pod żadnym pozorem nie zgadzać się na zamknięcie sporu, bo wtedy umarł w butach.

    Jak proponują dogadanie się, to zazwyczaj nie będzie to tak korzystne, jak w przypadku założenia sporu.
  • #11
    pirzol
    Level 12  
    Aliexpres przejął obsługę sporu. Napisali, że paczka CU130841537DE dostarczona. Kolejny raz musze udowadniać, że nie była adresowana na kod 33-300 / 33300. Tym razem poprosiłem DHL o odpowiedź w języku angielskim. Taki szczegół dla zainteresowanych. Numer śledzenia w DHL CU130841537DE w zgłoszeniu serwisowym jest zamieniany na wewnętrzy numer systemowy. Ważne aby w odpowiedzi chcieli użyć obydwu numerów.
    Mam czas do Poniedziałku, jeżeli DHL odpowie to może odzyskam pieniądze.