Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda Premacy 1.8 LPG 2005 szarpie podczas jazdy i zapalił się błąd silnika.

blukasz993 15 Jan 2022 22:55 579 11
  • #1
    blukasz993
    Level 2  
    Witam. Dziś podczas jazdy zaczęło mi szarpać silnikiem i zapaliła się kontrolka błąd silnika, moc ma. Czy ktoś miał coś podobnego? Dzięki za każde info.
  • #2
    MarcinRKl
    Level 23  
    Witam, tych tematów jest dużo, z tego co pamiętam możliwe powody to cewka, przewody WN, świecie, zbyt wysoko zamontowany parownik LPG, ścięty klin koła pasowego, może czujniki wału i wałka, ale tego nie jestem pewien.
  • #3
    blukasz993
    Level 2  
    Kable ,świece i cewki odpadają bo są nowe.
    Na wolnych obrotach trzęsie , już niewiem co robić co sprawdzać .
  • #4
    pitrel
    Level 21  
    Przydałaby się informacja czy objawy te są na lpg, benzynie, czy na obydwu paliwach.
  • #5
    blukasz993
    Level 2  
    Na obydwu paliwach jest problem
  • #7
    MarcinRKl
    Level 23  
    Szarpie czy trzęsie?, w jakich zakresach obrotowych silnika?, równomierne czy nie równomierne szarpanie czy tam trzęsienie?.
  • #9
    blukasz993
    Level 2  
    Na wolnych obrotach trzęsie wolne obroty wąchają 600 ,650 obr.
    A szarpać zaczęło podczas jazdy przy
    3000 ,3500 obr

    Dodano po 1 [minuty]:

    I dodam że najpierw migała kontrolka silnika ,a potem się zapaliła .
  • #10
    MarcinRKl
    Level 23  
    Jak się pali nadal to idzie odczytać kod błędu, w złączu diagnostycznym(pod maską), zworka na dwóch pinach i dioda z rezystorem na dwóch innych, ale już nie pamiętam które to piny były. Jak nie odczytasz błędu to masz do sprawdzanie wszystko co powyżej napisane i jeszcze pewnie parę innych rzeczy.
  • #11
    piotr1429
    Level 10  
    Moja Mazda Premace 2004 rok, pojemość 1991 cm szarpała na gazie i benzynie. Zapaliła się kontrolka silnika Check. Jak się silnik nagrzał to szarpanie było mniejsze lub wcale. Nie znam się na tym, ale znajomy mechanik spryskał przewody wodą...i gołym okiem było widać jak skacze... iskra. Po wymianie tej cewki zapłonowej na razie auto ładnie jechało. Mechanik twierdził, że szarpanie mogło ustawać po tym jak się silnik nagrzał i nie było wilgoci. Świecącą kontrolkę silnika zlikwidował mechanik zdejmując na chwilę i zakładając klemę akumulatora....Pozdrawiam
  • #12
    ladamaniac
    Level 39  
    Stety niestety diagnostyka komputerowa to podstawa przy dzisiejszych autach. Miganie a potem świecenie oznacza zazwyczaj wypadanie zapłonów. Możliwa przyczyna to kable, świece, kopułka, palec, wtryskiwacze, wiązka, sterownik lpg, benzynowy, usterka mechaniczna silnika. Na „dzień dobry” patrzysz na błędy, sprawdzasz układ zapłonowy. Zamieniasz cewki miejscami i patrzysz czy błąd „poszedł za cewką” czy „ został na cylindrze”.

    Wiem, wiem, kopułki i palca tam nie ma.