Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Berlingo 1.8i LFX - Nie odpala i brak komunikacji z ECU

Ar2d2official 16 Jan 2022 13:10 243 7
Texa Poland
  • #1
    Ar2d2official
    Level 2  
    Witam. Mam problem z Citroenem Berlingo 1 1.8i kod silnika LFX sterownik silnika Magneti Marreli 1ap20 mianowicie auto raz odpala raz nie, często przy tym gdy nie odpala to mruga kontrolka immo. Po którejś próbie kręcenia kluczykiem jest już okey i auto odpali. Potrafi tak odpalać normalnie np tydzień czasu a potem znów 3 dni jest problem. Chciałem podłączyć interfejs i sprawdzić błędy lecz niestety nie mogę się połączyć z żadnym modułem w aucie w żaden sposób. Próbowałem nie jednym interfejsem i niestety nie chce się połączyć. (Próbowałem elm327, i kilkoma ds150e) Wiązka pod maską wygląda okey, wtyczka do ECU wygląda okey.
    Aktualnie dobieram sie do skrzynki bezpiecznikami i przekaźnikami w kabinie ale do tego muszę zdjąć deskę aby ocenić stan przewodów. Ale może miał ktoś z was podobny przypadek? Może ktoś coś z was mógłbym doradzić ?
    Dzięki za pomoc i pozdrawiam!
  • Texa Poland
  • #2
    koleś kit
    Level 39  
    Sprawdź przekaźnik główny silnika. To wygląda na problemy z zasilaniem albo masą .
  • Texa Poland
  • #3
    kamyczek
    Level 38  
    Jaki sprzęt taka diagnostyka ... Magneti Marrelli 1ap20 i podobne są kapryśne w diagnostyce nawet z oryginalnym testerem , a już z pewnością nie połączy się z nim byle jaka kostka z allegro . Pozostaje zrobić diagnostykę porządnym sprzętem a potem naprawić auto .
  • #4
    Ar2d2official
    Level 2  
    koleś kit wrote:
    Sprawdź przekaźnik główny silnika. To wygląda na problemy z zasilaniem albo masą .

    Dwuprzekaźnik główny silnika bitron 240107 był podmieniany na nowe jak i używane i nie pomaga to nic. Zmostkowanie zawartych w nim przekaźników uruchamia silnika i pozwala mu normalnie pracować.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kamyczek wrote:
    Jaki sprzęt taka diagnostyka ... Magneti Marrelli 1ap20 i podobne są kapryśne w diagnostyce nawet z oryginalnym testerem , a już z pewnością nie połączy się z nim byle jaka kostka z allegro . Pozostaje zrobić diagnostykę porządnym sprzętem a potem naprawić auto .

    Nie wiem czemu sprzęt Delphi ds150e nazywasz byle jakim testerem. Niestety nie dysponuje niczym innym jak i nikt z znajomych nie posiada KTS czy oryginalnej lexii do francuskich aut marki Peugeot i Citroen. Czym mogę tym diagnozuje i naprawiam. Dzięki za informacje że sterownik ten jest kapryśny.
  • #5
    koleś kit
    Level 39  
    Ar2d2official wrote:
    Zmostkowanie zawartych w nim przekaźników uruchamia silnika i pozwala mu normalnie pracować.


    No to wykonaj pomiary na złączy przekaźnika i sprawdź czego brakuje. Wyłącznik wstrząsowy sprawdziłeś?
  • #6
    Ar2d2official
    Level 2  
    Wyłącznik wstrząsowy sprawdzony i podmieniony na sprawny, poprawy brak. Pomiary wykonałem, napięcie 12v jest, masa jest ( nawet zostały dołożone dodatkowe przewody masowe do silnika i karoserii) po rozebraniu dwuprzekaźnika bitron 240107 i zwarciu w środku obu przekaźników auto odpala i pracuje normalnie. Wydaje mi się że gdzieś jest problem z sterowaniem tym przekaźnikiem. Ale nie mogę się podłączyć do auta interfejsem diagnostycznym żeby cokolwiek sprawdzić. Dopiero dobieram się do instalacji wewnątrz auta żeby zobaczyć czy gdzieś nie są uszkodzone połączenia czy przewody.
  • #8
    Ar2d2official
    Level 2  
    koleś kit wrote:
    Masz ,działaj.


    Dzięki! Jutro zabieram się sprawdzanie i szukanie przerw w wiązce czy uszkodzonych połączeń, styków itp. Na bieżąco będę informował o postępach.