Preskaler wrote: pawelr98 wrote: Tu z reguły albo się pobiera takie rzeczy z internetu (aktualizacje map) albo korzysta z dobrodziejstwa chińczyków, którzy sami sprzedają kompletne zestawy montażowe pod dany model auta, często z zestawioną już komunikacją pod takie rzeczy jak wyświetlacz pokładowy.
Proszę podać sposób. Bardzo chętnie skorzystam. Jak zaktualizować mapy w fabrycznej nawigacji Golfa 7 z 2013 roku? Jak już wspominałem, autoryzowany serwis odmówił aktualizowania mapy a na forum Volkswagena ostrzegają przed nieoryginalnymi mapami bo cyt, "Można uwalić jednostkę centralną". Mając do wyboru pomiędzy niezaktualizowaną mapą a brakiem nawigacji to już wolę mieć nieaktualną jak zupełnie niesprawną.
Albo jest opcja porobienia map poprzez właśnie wgrywanie bokiem albo jest opcja wstawienia zestawu z aliexpress dedykowanego danemu autu.
Przy czym jak jest obecnie android auto czy tam carplay, można sobie podpiąć po prostu telefon z nawigacją google i mieć gdzieś aktualizacje producenta.
I tak się składa, że wiele nowszych aut z panelami, takowe funkcjonalności posiada już w standardzie.
Golf 7 o ile dobrze poszukałem, ma taką funkcjonalność "opcjonalnie", którą można odblokować. ASO zawoła okolice tysiąca, z salonu opcja kosztowała gdzieś 700zł.
Znacznie prościej niż wskrzeszać OIRT, byłoby rozszerzyć zakres w dół do 76MHz. Zakres 76-95MHz obowiązuje w Japonii i odbiorniki na tamten rynek mają pasmo 76-108MHz, tak samo produkowane obecnie układy scalone tunerów są dwuzakresowe często właśnie uwzględniając 76-90MHz.
Nie ma więc problemu, żeby odbiorniki po prostu trafiały również na nasz rynek.
A OIRT uwzględniają głównie producenci sprzętu na byłe ZSRR i o ile faktycznie się przewija, to takiego sprzętu jest znacznie mniej.
OIRT ledwo zipie na terenie byłego ZSRR mimo uzupełnienia nawet o standard RDS.