Cześć,
Ogólnie to pragnę wykorzystać alternator samochodowy z systemu 48V do ładowania baterii akumulatorów. Potrzebna mi moc rzędu 10kW, a takie alternatory potrafią zaspokoić tą potrzebę.
Upatrzyłem sobie alternatory z tzw mild-hybrid. Alternatory te mogą pracować jako rozrusznik, motor, jak i generator.
Z mojej analizy googlania itd, zdołałem wywnioskować, że alternatory tego typu są bardziej skomplikowanie niż proste alternatory 12V.
Alternatory z mildhibryd posiadają wbudowany specjalizowany przekształtnik 48V<-> AC. Umożliwia on pracę maszyny jako silnik/generator w zależności od poleceń z komputera silnika głównego. Polecenia z komputera do alternatora trafiają poprzez interface cyfrowy. np CANbus, LIN...
Poproszę podzielcie się wiedzą na temat protokołu, poleceń itd jakie są używane do sterowania alternatorem 48V.
Ogólnie to pragnę wykorzystać alternator samochodowy z systemu 48V do ładowania baterii akumulatorów. Potrzebna mi moc rzędu 10kW, a takie alternatory potrafią zaspokoić tą potrzebę.
Upatrzyłem sobie alternatory z tzw mild-hybrid. Alternatory te mogą pracować jako rozrusznik, motor, jak i generator.
Z mojej analizy googlania itd, zdołałem wywnioskować, że alternatory tego typu są bardziej skomplikowanie niż proste alternatory 12V.
Alternatory z mildhibryd posiadają wbudowany specjalizowany przekształtnik 48V<-> AC. Umożliwia on pracę maszyny jako silnik/generator w zależności od poleceń z komputera silnika głównego. Polecenia z komputera do alternatora trafiają poprzez interface cyfrowy. np CANbus, LIN...
Poproszę podzielcie się wiedzą na temat protokołu, poleceń itd jakie są używane do sterowania alternatorem 48V.