Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Master 2.3 dci 2016 - głośna praca, kopcenie i błąd P0299.

hatson 19 Jan 2022 16:12 516 13
  • #1
    hatson
    Level 9  
    Witam.

    Od jakiegoś czasu przy przyspieszaniu miałem dźwięk takiego jakby metalicznego brzęczenia, jakby jakaś luźna blacha. Myślałem, że to coś w wydechu. Wczoraj na trasie nagle zaczęło hałasować na maksa, jakby nie było wydechu, zapalił się błąd doładowania i układu wtryskowego. Ściągnąłem wydech i łącznik elastyczny był do wymiany. Wymieniłem ale nadal jest to samo. Na razie nie mogę zlokalizować dźwięku, ale wydaje mi się dochodzić od tylu silnika, tam gdzie kolektor wydechowy. Przy przygazowaniu nie pompuje się również wąż do intercoolera, ale nie wiem, czy przy postoju i niedużych przygazówkach powinien. Ewidentnie brzmi to na jakąś nieszczelność, jakby kolektora nie było. Czy występowała w tych autach jakaś typowa awaria tego typu? Auto ma już przejechane 360 tys km.

    Dzięki za sugestie, pozdrawiam.

    Pawel
  • #2
    pp_pablo
    Level 25  
    Może oberwała się klapa chłodniczki EGR i poleciała na turbo.
  • #3
    hatson
    Level 9  
    Co to za klapa? Chłodniczka EGR jest z przodu silnika. W tej chwili brzmi to ewidentnie, jak jakaś dziura i to raczej na wylocie, bo dolot do turbiny wygląda OK. Hałas jest wyraźnie w okolicach turbina/kolektor.

    pp_pablo wrote:
    Może oberwała się klapa chłodniczki EGR i poleciała na turbo.
  • Helpful post
    #4
    pp_pablo
    Level 25  
    hatson wrote:

    Od jakiegoś czasu przy przyspieszaniu miałem dźwięk takiego jakby metalicznego brzęczenia, jakby jakaś luźna blacha.


    hatson wrote:
    Ewidentnie brzmi to na jakąś nieszczelność, jakby kolektora nie było.


    To w końcu jaki to dźwięk. W tych autach zdarza się oberwanie klapki chłodniczki spalin i dopóki nie wpadnie na wirnik turbiny to sobie metalicznie brzęczy. Jak wpadnie w wirnik auto dostaje muła, wiadomo dlaczego.
  • #5
    hatson
    Level 9  
    Brzeczalo sobie do czasu, a teraz jest przy przygazowaniu w pierwszej fazie nadal taki dzwiek ale pozniej przy wiekszym obciazeniu, jest halas, jakby przy nieszczelnym wydechu ale wyraznie z okolic silnika. W ktorym miejscu jest ta klapka ? Czyli rozumiem, ze jezeli to ta klapka, o ktorej napisales, to turbina do roboty ?

    Pawel
  • Helpful post
    #6
    pp_pablo
    Level 25  
    Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
  • #7
    hatson
    Level 9  
    pp_pablo wrote:
    Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.


    Nie no jasne. Zawsze to jakis trop. Zastanawia mnie tylko ta glosna praca. To nie brzmi jak rozwalona turbina.
  • Helpful post
    #8
    pp_pablo
    Level 25  
    To może zrzuca Ci któryś z węży "powietrznych" albo jest pęknięty. Filtr->turbina, turbina ->przepustnica
  • #9
    hatson
    Level 9  
    Filtr > Turbina sprawdzalem, jest ok. Sprawdze jutro reszte. Troche mnie martwi ten waz Turbina > Intercooler. Nie pompuje sie, a wrecz mam wrazenie, ze go lekko zasysya. Wiem, ze tak potrafi sie dziac przy walnietej wlasnie turbinie ale kurde skad ten halas, moze kurde pekla jej obudowa wogole. No nic, jutro musze to wszystko sciagac i zobaczyc.

    Dzieki, pozdrawiam, Pawel
  • #10
    hatson
    Level 9  
    Witam,
    no wiec tak. Dostalem sie dzis do turbiny. Wyglada ok. Ladnie leciutko sie obraca, wirnik wyglada ok. Troche oleju dmucha do silnika ale auto ma juz duzo najechane, wiec nic dziwnego. Tak wiec, to nie turbina. Lekko okopcony byl kolektor przy jednym z wylotow ale pryskalem tam woda podczas pracy i nie widze, zeby cos tam dmuchalo, wiec nawet jesli cos tam sie lekko wydostaje, ale chyba nie na tyle, zeby robilo taki halas i mialo taki wplyw na prace silnika. Moj kolejny trop, to uszczelka pod glowica. Zauwazylem tez, ze auto nieco ciezej odpala, niz zwykle.

    Pawel

    Dodano po 3 [godziny] 52 [minuty]:

    Zanim zaczalem rozbierac, nakrecilem dzis filmik.

    [url=]https://www.youtube.com/watch?v=pIAx2_62bJI[/url]

    Nadal nie wiem, co to. Chcialem zmierzyc kompresje bo tak mi przyszlo do glowy, ze to uszczelka pod glowica moze byc ale niestety moj sprzet pomiarowy nie pasuje, jest za malo miejsca.

    Pawel
  • Helpful post
    #11
    genek1000
    Level 35  
    Przepalona rurka EGR do chodniczki EGR albo sama chodniczka . Szukaj od dołu na tylnej części silnika okopconych / czarnych miejsc .
    Albo zapchany FAP i wyciska spaliny bokami .
  • #12
    hatson
    Level 9  
    genek1000 wrote:
    Przepalona rurka EGR do chodniczki EGR albo sama chodniczka . Szukaj od dołu na tylnej części silnika okopconych / czarnych miejsc .
    Albo zapchany FAP i wyciska spaliny bokami .


    Witam. Chyba dobry trop ! Sa okopcenia w okolicy tej rurki, co idzie do chlodniczki. Dokladnie jutro wszystko rozbiore bo oczywiscie sruby od oslony nie mozna odkrecic. Dam znac jutro.

    Pozdrawiam
    Pawel
  • #13
    hatson
    Level 9  
    Miales racje. To ta cholerna rurka upalila sie przy samym kielichu od strony kolektora. No ale az mi ciarki przeszly, jak zobaczylem, co z tej rurki wylecialo ! Ta pieprzona klapka od chlodniczki, o ktorej kraza opowiesci, jak to rozpierdziela turbiny. To jest kpina normalnie. Moj jest rocznik 2016, a te klapki urywaly sie juz w pierwszych rocznikach, wiec 2010 i przez 6 lat nikt tego nie zmienil. Samej chlodniczki jeszcze nie zdjalem ale domyslam sie, ze druga polowka jest w niej nadal bo do turbiny na szczescie nic nie dotarlo. Gorzej, jak jej tam nie ma, to bede musial jednak sciagnac wszystko od strony turbiny.

    Mam teraz pytanie. Wiem, ze powinienem wymienic teraz cala chlodniczke bo pewnie samej klapki sie nie wymienia oraz oczywiscie ta rurke, co juz da dobrze ponad 1000 PLN. i bede mial teraz rozkminy, ze ponownie sie urwie ta klapka i tym razem nie zatrzyma sie w rurce. Czy mozna ta chlodniczke zostawic bez tej klapki ewentualnie ? Druga mniej ekologiczna opcja na jakis czas, to zaslepic wylot z kolektora do tej rurki. Rurke kupie i tak bo troche roboty bylo aby ja wyciagnac ale nie mam kasy teraz na ta chlodniczke zabardzo.

    Pozdrawiam
    Pawel Renault Master 2.3 dci 2016 - głośna praca, kopcenie i błąd P0299.
  • #14
    hatson
    Level 9  
    Wymieniona chlodniczka EGR, rurka od kolektora do EGR i przy okazji lacznik elastyczny wydechu. Nie pamietam, kiedy te auto tak fajnie jezdzilo. Dobrze, ze klapka nie doleciala do turbiny. Dzieki wszystkim za pomoc, zamykam temat.