Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Volvo FMX 2015r - Brak ładowania po wymianie alternatora

mech-optyk 22 Jan 2022 22:15 360 6
Relpol
  • #1
    mech-optyk
    Level 7  
    Witam! Po wymianie alternatora (oryg. Volvo) na nowy (tańszy zamiennik Mitsubishi) ładowanie jest ok. (28,5 V) ale komputer pokładowy na desce wyświetla komunikat braku ładowania i sygnalizuje to brzęczkiem. Oryg alternator jak i nowy posiadają takie same złącza 5 pinowe. Z tego co usłyszałem podczas zakupu nowego alternatora sprzedawca powiedział że będzie onładował ale bedzie problem z sygnalizacją (nie umiał wytłumaczyć dlaczego). Na złącze 5 pinowe przychodzą dwa przewody (NIE JAK W STARSZYCH MODELACH 3). NA PIN 2 BIAŁO/CZARNY I NA PIN 3 CZERWONO/ŻÓŁTY. Na pinie 2 po zapłonie nie ma żadnego napięcia a na pinie 3 jest ok. 12,2V. Na bateriach jest 28,5 V i taką samą wartość pokazuje komputer w pojeździe, natomiast po chwili włącza się brzęczek i komunikat o braku ładowania. Czy ktoś miał taki przypadek? Podobno regulatory w alt. Mitsubischi mają inny układ pinów na złączu (w starszych modelach trzeba zamieniać sposób sterowania przekaźnika K13 bo z pinu 2 czy 4 wychodzi minus.
  • Relpol
  • Helpful post
    #2
    piachu1994
    Level 38  
    mech-optyk wrote:
    Z tego co usłyszałem podczas zakupu nowego alternatora sprzedawca powiedział że będzie onładował ale bedzie problem z sygnalizacją (nie umiał wytłumaczyć dlaczego)

    Sa pewne opcje dlaczego tak powiedzial:
    1. Sprzedaje chinczyka
    2. Trzeba zmienic ustawienie w odpowiednim sterowniku aby ten Mitsubishi dzialal
    3. Musi byc identyczny (nowy altek) jak stary, aby wszystko dzialalo (ta sama firma)
    4. Problemy z samochodem (wiazka, zlacza, itd.)

    Natomiast ja na Twoim miejscu bym go oddal, i zregenerowal oryginal.
  • #3
    mech-optyk
    Level 7  
    Towar zakupiony i zamontowany - zwrot nie wchodzi w rachubę. auto nie jest " domęczone" (betoniara) . Złącza sprawdzane nie ma śniedzi .
    Chyba trzeba będzie zregenerować stary ale czy ktoś się podejmie ? nie wiem jak z regulatorami napięcia do tego typu.
  • Helpful post
    #4
    saron22
    Trucks specialist
    Sprzedawca powiedział ci, że będzie problem z sygnalizacją a ty kupiłeś ten alternator??? No przyznam, że jestem pod wrażeniem.

    Kup oryginalny i będzie po sprawie. To jest najprostsze rozwiązanie twojego problemu.
  • #5
    mech-optyk
    Level 7  
    Nie ja zakupiłem tylko zaopatrzeniowiec który zamawia części podając VIN pojazdu. Jeśli sam zamawiam to wiem co. Teraz sprawa jasna.Tylko nowy i fabryczny nie ma wyjścia. Dziękuję za porady.
  • #6
    mech-optyk
    Level 7  
    piachu1994 za twoją radą oddałem do regeneracji i jest gitara. Cena za regenerację znacząco niższa. Temat zamknięty. Dzięki
  • #7
    mech-optyk
    Level 7  
    piachu1994 za twoją radą oddałem do regeneracji i jest gitara. Cena za regenerację znacząco niższa. Temat zamknięty. Dzięki

    Dodano po 3 [minuty]:

    Oddano do gościa który potrafi to robić (czyli regenerować alternatory które jeszcze można regenerować) iwszystko śmiga!