Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel vivaro 1.9 dti 74 KW - Nie odpala na zimnym silniku

Moturzystam06 23 Jan 2022 18:59 423 25
  • #1
    Moturzystam06
    Level 9  
    Witam uczestników forum,jak wyżej w temacie problem polega na odpalaniu zimnej jednostki napędowej,napisałem w temacie że nie odpala na zimnym silniku,lecz po bardzo długich próbach krecenia udaje się odpalić dodam ze świece grzeją prąd dochodzi do wszystkich świec. Świece sprawdzone na stole. Egr wyczyszczony, czujnik ciśnienia paliwa na listwie wymieniony na nowy firmy bosch,elektrozawór na pompie CR brzęczy dość intensywnie po przekręceniu kluczyka nie wiem czy tak musi być czy jest zepsuty. Jak już odpali i odrazu go zgaszę to odpala może nie od strzała ale drugi obrut wału. Jak jest temp otoczenia powyżej 5 stopni problem znika pali za drugim obrotem ,jakieś sugestie?

    Dodano po 2 [godziny] 21 [minuty]:

    Zna ktoś na tym forum schemat podłączenia czujnika ciśnienia na listwie cammon rail dokładniej i do rzeczy chodzi mi o srodkowy kabel który dochodzi do czujnika czy powinno być na nim 5 V po kluczyku ?
  • #2
    genek1000
    Level 35  
    Sprawdziłbym kompresję na zimny silniku .
    Moturzystam06 wrote:
    Zna ktoś na tym forum schemat podłączenia czujnika ciśnienia na listwie cammon rail dokładniej i do rzeczy chodzi mi o srodkowy kabel który dochodzi do czujnika czy powinno być na nim 5 V po kluczyku ?

    Na czujniku jeden przewód to masa , drugi przewód to zasilanie 5V po zapłonie , trzeci przewód sygnałowy - jak jest nie obciążony czujnikiem - wtyczka odpięta - to jest na nim kilkanaście mV mniej niż na przewodzie zasilającym 5V
  • #3
    Moturzystam06
    Level 9  
    Patrzyłem dziś miernikiem to na tym środkowym było zero, clip u mechanika pokazywał zerowe ciśnienie na listwie przed wymianą czujnika i po wymianie też.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Komprecha trochę słabo to brzmi. Mocy nie traci na niebiesko tez nie kopci aż się boję sprawdzać.
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Nie ma filozofii. Wtryskiwacze na przelew i będzie odpowiedź. Ewentualnie czy rano przy ciężkim odpaleniu gruszka przy filtrze jest miękka?
  • #6
    genek1000
    Level 35  
    Moturzystam06 wrote:
    clip u mechanika pokazywał zerowe ciśnienie na listwie przed wymianą czujnika i po wymianie też.

    Czyli zataiłeś fakty podczas opisywania problemu . Nie ładnie :sm31:
    Zacznij od ciśnienia paliwa .
  • #7
    michal_rybka
    Level 32  
    skoro to jest common rail to nie jest 1.9DTI tylko 1.9DCI - popraw w tytule i nie myl innych
    1.9DTI jest na pompie Boscha VP37 taka jak w VW 1.9TDI
  • #9
    decybel91
    Level 42  
    Zdarzają się też usterki samej pompy cr stąd brak ciśnienia paliwa
  • #10
    Moturzystam06
    Level 9  
    Witam po kilku dniach, diagnoza postawiona przelewają wtryskiwacze w powrót na pierwszym 40 ml na drugim 20 ml na 3 40 ml a na czwartym tragedia na 40 sekund pracy silnika pełna menzurka musiałem zgasić i podpiąć do powrotu do zbiornika ten czwarty zeby dokończyć diagnozę pozostałych. Robione oczywiście na ciepłym silniku, w cyklu 4 minut na biegu jałowym.
  • #11
    pp_pablo
    Level 25  
    michal_rybka wrote:
    skoro to jest common rail to nie jest 1.9DTI tylko 1.9DCI - popraw w tytule i nie myl innych


    Dobrze było napisane. Nie widziałem jeszcze Vivaro z oznaczeniem "dci". Tak jest w Renault, w Oplu dti/cdti
  • #12
    genek1000
    Level 35  
    Moturzystam06 wrote:
    Witam po kilku dniach, diagnoza postawiona przelewają wtryskiwacze w powrót na pierwszym 40 ml na drugim 20 ml na 3 40 ml a na czwartym tragedia na 40 sekund pracy silnika pełna menzurka musiałem zgasić i podpiąć do powrotu do zbiornika ten czwarty zeby dokończyć diagnozę pozostałych. Robione oczywiście na ciepłym silniku, w cyklu 4 minut na biegu jałowym.

    No ciekaw jestem czy przelewy mają coś wspólnego z pierwszym rozruchem poniżej 5 stopni Celsjusza ?
  • #13
    decybel91
    Level 42  
    genek1000 wrote:
    Moturzystam06 wrote:
    Witam po kilku dniach, diagnoza postawiona przelewają wtryskiwacze w powrót na pierwszym 40 ml na drugim 20 ml na 3 40 ml a na czwartym tragedia na 40 sekund pracy silnika pełna menzurka musiałem zgasić i podpiąć do powrotu do zbiornika ten czwarty zeby dokończyć diagnozę pozostałych. Robione oczywiście na ciepłym silniku, w cyklu 4 minut na biegu jałowym.

    No ciekaw jestem czy przelewy mają coś wspólnego z pierwszym rozruchem poniżej 5 stopni Celsjusza ?


    Jeśli pytasz retorycznie to tak, mają wpływ.
  • #15
    genek1000
    Level 35  
    decybel91 wrote:
    Jeśli pytasz retorycznie to tak, mają wpływ.

    Możesz coś szerzej ? O co chodzi z zależnością temperatury 5 stopni ?
  • #16
    decybel91
    Level 42  
    Jeśli wtryskiwacz leje tj puszcza przelewem to nie odpali niezależnie od temperatury płynu. 5st to taka granicą w której ECU dłużej podgrzewa świece żarowe i zwiększa dawkę paliwa aby ułatwić rozruch.
  • #17
    Moturzystam06
    Level 9  
    Powyżej 5 stopni ma łatwiej odpalić po prostu krócej kręci tzn jakieś 30 sek z przerwami oczywiście zeby rozrusznika nie spalić. Jeśli jest w granicach zera lub na minusie trzeba nawet do 2 minut męczyć.
  • #18
    genek1000
    Level 35  
    Moturzystam06 wrote:
    problem polega na odpalaniu zimnej jednostki napędowej
    Moturzystam06 wrote:
    po bardzo długich próbach krecenia udaje się odpalić
    Moturzystam06 wrote:
    Jak jest temp otoczenia powyżej 5 stopni problem znika pali za drugim obrotem
    Moturzystam06 wrote:
    Powyżej 5 stopni ma łatwiej odpalić po prostu krócej kręci tzn jakieś 30 sek

    Chyba ktoś tu kręci :cry:
    To powyżej 5 stopni odpala za drugim obrotem czy po 30 sekundach kręcenia :?:
    No chyba że jeden obrót wału trwa 15 sekund 8-O
    decybel91 wrote:
    5st to taka granicą w której ECU dłużej podgrzewa świece żarowe i zwiększa dawkę paliwa aby ułatwić rozruch.
    Może i masz rację . Masz na to jakieś poparcie /dokumentację :?: Dotyczy tylko EDC15 czy też innych układów CR :?:
    Moturzystam06 będziesz naprawiał te wtryskiwacze bo ciekaw jestem efektów :?:
  • #19
    Moturzystam06
    Level 9  
    Pierw trzeba będzie je wyciągnąć w moich okolicach nie ma na to chętnych mechaników twierdzą że się urywaja przy wyciąganiu,są też firmy które się zajmują wyciąganiem metoda pneumatyczna ale 350 zl od sztuki a jak się urwie to nawet 700 zl bo trzeba wtedy rozwiercić. Napewno będę chciał uratować ten motor .
  • #20
    genek1000
    Level 35  
    Ale z 1.9 nie było jakiś strasznych problemów z wyciąganiem .
    Ceny masz jakieś z kosmosu . Dzisiaj rozmawiałem z bardzo dobrym fachowcem ze śląska i za rozwiercanie urwanych w 2.0 dci bierze 350 za sztukę
  • #21
    Moturzystam06
    Level 9  
    Wcześniejszy post ten odnośnie ze jak jest powyżej 5 stopni tyczył się odpalania rozgrzanego silnika, na zimnym silniku przy takiej temperaturze powyżej 5 stopni trzeba około 30 sekund kręcić żeby odpalić.
  • Helpful post
    #23
    pp_pablo
    Level 25  
    Moturzystam06 wrote:
    Pierw trzeba będzie je wyciągnąć w moich okolicach nie ma na to chętnych mechaników twierdzą że się urywaja przy wyciąganiu,


    Jeśli chcesz to przyjadę do Ciebie i je wyciągnę. Robię to od 2017roku. Mieszkam od Ciebie tylko 80km, a jeżdżę nawet 300km. Jak się zdecydujesz napisz prv.
  • #25
    Moturzystam06
    Level 9  
    Siemanko dziękuję wszystkim za wskazówki, sugestie a w szczególności pp_pablo pomogłeś, wtryski po regeneracji, bus odpala od strzała. A i zmieniłem w temacie z dci na dti tak jak fabryka nadała pozdrawiam wszystkich i zamykam temat.
  • #26
    Moturzystam06
    Level 9  
    Siemanko dziękuję wszystkim za wskazówki, sugestie a w szczególności pp_pablo pomogłeś, wtryski po regeneracji, bus odpala od strzała. A i zmieniłem w temacie z dci na dti tak jak fabryka nadała pozdrawiam wszystkich i zamykam temat.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Wtryski zostały zregenerowane w szczególności na czwartym cylindrze do wymiany byl zaworek koszt 400 zl pozostałe pierwszy i trzeci czyszczenie i uszczelnienie po 100 zl od sztuki na drugim tłoku nie był ruszany bo byl rok temu w naprawie .