Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kyocera P2135dn - brudzi wydruk, na wydrukowanych kartkach dwie pionowe linie

refion 23 Jan 2022 18:54 522 11
  • #1
    refion
    Level 9  
    Dzień dobry,
    mam problem z drukarką kyocera P2135dn, brudzi kartki, tzn powstają na wydruku niezależnie od ilości testu, dwie pionowe linie, bardzo cienkie około 1 mm. Dodatkowo na odwrocie na dole kartki na całej jej szerokości tworzy się szare pole na 5 cm.
    Toner był wymieniany, drukarkę przeczyściłem niestety nic nie pomogło.
    Macie jakieś sensowne rozwiązanie?
    Czy to wiąże się z wymianą bębna? Co może być przyczyna zabrudzeń?
  • #2
    drebin
    Level 28  
    Brudzenie od spodu związane jest ze stosowaniem nieoryginalnego tonera. Rysy mogą być spowodowane zabrudzeniami, można spróbować przeczyścić elektrodę, jeśli nie pomoże to proponuję zgłosić się do serwisu.
  • #3
    refion
    Level 9  
    Dziękuję za informację, elektroda tzn? .... co to takiego.
    A toner, przerobiłem wiele zamienników i tak nie było, więc nie wiem, czy to od spodu, to toner.
  • #4
    Samba222222222
    Level 6  
    Szare pole to developer do wyczyszczenia
  • #5
    refion
    Level 9  
    czyściłem i nic, wszystko tak jak było, wcześniej ... brudzi.
    Zastanawiam się czy to nie kwestia bębna.
  • #6
    pjerun77
    Level 10  
    Dołącz zdjęcie wydruku strony stanu to łatwiej będzie nam podpowiedzieć co zrobić ;)
  • #8
    pjerun77
    Level 10  
    szare pole to tak jak już było wspominane- developer, trzeba go rozebrać, dokładnie odkurzyć i najlepiej zasypać innym tonerem, może być zamiennik byle nie najtańszy :) jeśli chodzi o kreski to prawdopodobnie coś na bębnie, jeśli rysa to do wymiany. Jak przytrzymasz zielony przycisk na drukarce przez pare sekund to wydrukujesz strone stanu z licznikiem, zobaczysz wtedy czy warto ją jeszcze naprawiać.
  • #9
    refion
    Level 9  
    Dziękuję za podpowiedzi, sprawdzę wszystko po kolei i zobaczę co dalej.
  • #10
    elektronik_86
    Level 16  
    Te linie wyglądają mi na problem z listwą bębna
  • #11
    refion
    Level 9  
    dzień dobry,
    przepraszam, że długo się nie odzywałem, ale ..... problemy.
    Jak się okazuje drukarka jest jeszcze na gwarancji, tylko pytanie, czy to nie zostanie poczytane jako zużycie i element eksploatacyjny.
    Jeśli nie uwzględnią naprawy w ramach gwarancji, to za weryfikację, będę musiał zapłacić 120 zł, zastanawiam się czy jest sens to zgłaszać, w ramach gwarancji?
  • #12
    suri1986
    Level 24  
    Ogólnie z tego co wiem to Kyocera ma jakieś takie dziwne te gwarancje... i do tego jak zobaczą że masz zamiennik to już wogóle źle. Więc tak jak pisza koledzy, kup nowy toner, dokłądnie wyczyść developer, elektrode i powinno chodzić.