Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

citroen berlingo 1.6 bluHDI - schemat elektryczny adblue

Siekier81 23 Jan 2022 21:07 1944 13
  • #1
    Siekier81
    Level 17  
    Witam. Potrzebuje schematu elektrycznego układu adblue w berlingo 1.6 blueHdi.Auto z 2015r.Ewentualnie może ktoś podpowie gdzie lecą przewody elektryczne od czujnika nox,gdzie jest podłączone zasilanie czujnika nox.Mam błąd zasilania tego czujnika.Czujnik jest wymieniony na nowy a co jakiś czas check silnika i błąd czujnika nox.
  • #2
    MITAUTO
    Level 11  
    Witaj podeślij VIN tego auta to postaram się coś doradzić, a jaki dokładnie masz błąd?.
  • #3
    Siekier81
    Level 17  
    Dam dane auta i błąd jutro.Dzięki

    Dodano po 9 [godziny] 41 [minuty]:

    Witam.Sory za zamieszanie ale to jest partner nie berlingo.Vin VF37JBHYMFJ762769. Błędy P220A -napięcie zasilania nox za niskie i P2207-ogrzewanie nox,usterka ogrzewania. Te błędy są zapamiętane dają się kasować ale po paru minutach jazdy szczególnie na dziurach powracają.Myślę że problem leży w instalacji.Pytanie gdzie łapie zasilanie(plus i minus)czujnik nox.
  • #4
    MITAUTO
    Level 11  
    Witam , zasilanie sondy NOX wychodzi z osobnego przekaźnika znajdującego się w komorze silnika po prawej stronie w skrzynce gdzie znajduje się sterownik silnika moduł BSM. Masę sonda NOX ma podłączoną pod dywanikiem od strony kierowcy przy progu. Zasilanie sondy i masa idzie również na zbiornik z pompą ADBLUE.
  • #5
    Siekier81
    Level 17  
    Dzięki za konkretną informację.Jednak pomierzyłem dziś te napięcia zasilania poprzeglądałem wiązkę i wtyczki i nic nie znalazłem.Napięcie prawidłowe ok14,6V.Co ciekawe pojawił mi się dziś błąd U1535 brak komunikacji z systemem denox.Po chwili P220A.Po zgaszeniu silnika i skasowania błędów znowu chwilę dobrze.Doczytałem gdzieś na zagranicznym forum że gość miał identyczne błędy i winowajcą okazał się wadliwy czuniknąć nox.U mnie klient kupił nox-a też z netu za 800 zł gdzie normalnie w sklepach kosztuje ok.1200 zł I to mnie zastanawia czy czasem ten nox nie jest wadliwy.Tym bardziej że przed wymianą czujnika takich błędów nie było.
  • #6
    MITAUTO
    Level 11  
    Witam ponownie, proszę mi jeszcze raz podesłać historię błędów z diagnostyki to postaram się jeszcze coś poustalać. Ale z mojego doświadczenia w tych autach, najczęściej uszkadzały się sondy NOX (dostawała się woda do elektroniki) i elektronika w zbiorniku ADBLUE, zbiornik się rozszczelnił wewnętrznie i płyn zalewał elektronikę. A że sterownik silnika, zbiornik ADBLUE i sonda NOX komunikują się na osobnym CAN-ie to każdy z nich może być powodem anomalii.
  • #7
    Siekier81
    Level 17  
    Na starym czujniku nox są błędy:U059E i P2202(grzałka). Po wymianie na nowy czujnik nox wyskakują takie:U1535 i P220A.(częściej ten P220A),Napięcie na dojściu do noxa mierzę i jest na uruchomionym 14,6V.Procedurę wymiany czujnika nox w komputerze też robiłem i błąd P220A wraca po pewnym czasie.Na starym czujniku tego błędu nie ma wcale.
  • Helpful post
    #8
    MITAUTO
    Level 11  
    U059E uszkodzona sonda NOX do wymiany.
    P2202 Wgrać najnowsze oprogramowanie do sterownika silnika (w serwisie) jeśli nie pomoże główna wiązka elektryczna do wymiany.
    U1535 Usterka komunikacji w systemie NOX (komunikacja nie ważna).
    P220A Niestabilne napięcie zasilania układu NOX.
    Proszę sprawdzić bezpiecznik pod BSM oznaczony MF-3 czy jego styki są ok.
    Ja osobiście obwód zasilania sondy i zbiornika Adblue obciążył bym dodatkowo żarówką H4 (55W) i podczas testów obserwował bym jej świecenie. Na tym samym zasilaniu pracują grzałki, pompa, wtryskiwacz i sonda tak więc pobór prądu jest znaczny. I jeszcze tak dla przypomnienia sprawdził bym dokładnie piny w kostce sondy i zbiornika, czy tam nie powstaje jakaś upływność prądowa.
  • #9
    Siekier81
    Level 17  
    Dzięki.Generalnie jutro albo pojutrze przyjdzie druga sonda nox z firmy która sprzedała czujnik.Podłożę tego nox-a i zobaczę co wyjdzie.Mam nadzieję że będzie po kłopocie.Jeśli nie to sprawdzam dalej tak jak napisałeś.
  • #10
    Siekier81
    Level 17  
    Witam.Sprawa się rozwiązała.Winny okazał się nowy czujnik nox.Po wymianie na kolejny błędów brak.Dziękuję wszystkim za pomoc.
  • #11
    jaro850
    Level 11  
    Panowie proszę o wskazówkę , przy błędzie u059e wymienia się sondę nox która znajduję się za katalizatorami? jak to zdiagnozować ? W parametrach nie pasuje mi jeden parametr mianowicie ciśnienie spalin obliczone przez sonde - wartość nieprawidłowa ale diagnozowane uniwersalnym testerem i czasem może coś być przekłamane.... błąd gdy ma status stały to nie można skasować ale gdy przejdzie w tryb przemijający wtenczas po skasowaniu można z 20km zrobić i błąd się wyświetli ponownie . na placu chodził kilka godzin i błędu nie wywala.
  • #13
    jaro850
    Level 11  
    Qrcze ale kolega miauto zasugerowal wcześniej :
    "U059E uszkodzona sonda NOX do wymiany"
    Ciśnienie adblue jest na wolnych obrotach 4bary a w trakcie jazdy koło 5ciu . Dotrysk płynu również występuje trudno te ilości opisać ale na wykresie się pojawia.
    próbuje to zrozumieć aby nie wymieniać części baz sensu ....
  • #14
    MITAUTO
    Level 11  
    Witam tego systemu nie da się zrozumieć on żyje swoim życiem i jest uzależniony od bardzo wielu czynników (temperatura i obciążenie silnika, ilość zanieczyszczeń w spalinach , styl jazdy i wiele innych) trzeba opierać się na błędach i pod ich kontem kontrolować układ. A w tym przypadku sprawdzić zasilanie i szynę CAN sondy NOX. Ps. proszę zawsze pamiętać o myśli przewodniej koncernu PSA, (Creative Technologi).,.