No... chyba masz nie jeden, a co najmniej dwa problemy.
Na pewno masz uszkodzony czujnik CHT temperatury głowicy. Ten czujnik pracuje w skomplikowanym systemie dwuzakresowym, przełączanym przez PCM poprzez zmianę napięcia zasilania czujnika. Ponieważ czujnik CHT to termistor, tzn. rezystor o ujemnym współczynniku temperaturowym, to wymaga zasilania, ale jego zakres pomiarowy na jednym stałym napięciu jest za mały, dlatego na początku pracuje w zakresie od –40 °C do ok. +78 °C, a potem napiecie jest przełączane na wyższe i pracuje w zakresie od około 62 °C do 214 °C.
Ta struktura półprzewodnikowa czujnika jest wrażliwa na przegrzanie, wystarczy raz przegrzać głowicę i czujnik wariuje zupełnie od czapy. A ponieważ w PCM Transita zaimplementowany jest program ochrony silnika przed przegrzaniem, to jakiekolwiek nieprawidłowe sygnały z czujnika przetworzone na cyfrowy sygnał cyfrowy powodują, że PCM wprowadza silnik w tryb ochrony silnika: wentylatory pracują na full, zmniejszona jest dawka wtrysku i jeżeli jest klima, to zostaje wyłączona.
Musisz wymienić czujnik CHT, do tego potrzebujesz wysoką na ok. 80 mm nasadkę 15mm z wycięta szczeliną szerokości ok. 4 mm na przewód.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=136727
Drugi problem to pytanie, czy płyn wycieka, czy nie. Jeżeli bąblowanie będzie nadal się pojawiać, to albo masz uszczelkę pod głowica do wymiany (masakra - to jest grubsza robota dla naprawdę dobrego fachowca, ten silnik wymaga przy demontażu rozrządu naprawdę delikatnej reki i dużego doświadczenia), albo chłodniczka EGR-a jest zwalona.
Jeżeli nie bąbluje, ale ubywa - szukaj wycieku.
Przy wymianie sprzegła w Transicie FWD nie widzę potrzeby spuszczania płynu...