Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ESP8266 Wemos D1 - przepełnienie stringu, restart.

jaskol 28 Jan 2022 10:01 360 16
    jaskol
    Level 12  
    Witam wszystkich.
    Męczę się sam, ale na pewno ktoś już miał ten problem i coś podpowie. Wczytuje plik, 20kB, do stringa (SPIFFS czy LittleFS - bez różnicy), podmieniam pewne ciągi znaków i zapisuje w drugim pliku. Póki plik był mały (nie pamiętam, może 10kB, ale zgaduję), to wszystko działało poprawnie. Teraz widzę, że raz na kilka zapisów procesor się restartuje. Włączyłem debug i mam co jakiś czas komunikat:
    [String] Reallocating large String(191 -> 192 bytes) [.......] Później się chyba stos przepełnia, w każdym razie następuje restart.
    Mogę podzielić ten plik na kilka mniejszych, ale to zepsuje mi koncepcje. Wolałbym wiedzieć jak to obsłużyć. Nie jestem programistą, a na pewno jest tutaj ktoś, kto od razu wie, czy wsadzić to w jakąś tablicę czy jeszcze inaczej rozwiązać.

Nie jestem programistą, proszę nie krzyczeć ;)
    Wczytuje po prostu zawartość pliku do zmiennej string:

String Config_Webpage = "";

File file_init = LittleFS.open("/config_init.html","r");
    file_init.setTimeout(5000); // moze byc 1000, moze byc 5000, bez różnicy - uprzedzam pytanie czemy tak dużo

if (file_init) {
    Config_Webpage = file_init.readString();
    }

Myślałem, że program się wysypuje przy zapisie do pliku, ale zrobiłem pułapki i debug po RS-ie wykazał, że to się wysypuje już na etapie odczytu z pliku. Czy ktoś wie ile można "zmieścić" w zmiennej typu String ?

Dodam tylko, że jak zadeklaruję tablicę o stałym rozmiarze,to też nie do końca rozwiąże problem, bo ten plik może mieć różną wielkość (+/- 1kB). Nie chciałbym alokować na stałe jakiegoś obszaru pamięci, bo wiadomo, że tego ciągle jest za mało. Chyba, że jakoś zgrabnie alokować i zwalniać.