Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat

TomaszG78 28 Jan 2022 11:42 873 41
  • #1
    TomaszG78
    Level 4  
    Witam wszystkich.
    Potrzebuje pomocy z mojej kobiety autkiem.
    Na forum nie mogłem znaleźć odpowiedzi na ten temat,samochód nie chce jechać po wciśnięciu gazu na maxa czasem szarpnie i jedzie i na D i na R ,zazwyczaj wchodzi w tryb awaryjny palą się na desce wszystkie literki i wyskakuje błąd żółty silniczek , ma wysokie obroty 3tys by ruszyć potem jedzie max 60km po dłuższym rozpędzeniu nie słychać by zmieniał biegi,czasem po odpaleniu samochodu rusza normalnie po chwili brak mocy spowrotem.
    Błąd jaki mi pokazało to P0811 samochód ma 370tys czy to do wymiany jest sprzęgło tak zwany konwerter czy olej w skrzyni silnik pracuje idealnie nie było wcześniej żadnych problemów czy objawów,miał ktoś coś takiego .
    Proszę bardzo o pomoc.
    Pozdrawiam
    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    polskiziomalpl
    Level 2  
    Kiedy było wymieniane sprzegło w aucie?
  • #3
    andrzej20001
    Level 43  
    Nigdy to automat
  • Helpful post
    #4
    romuald-f
    A/T specialist
    Nie myl sprzęgła hydrokinetycznego ze sprzęgłem "A". Błąd P0811 wyraźnie wskazuje na usterkę kosza A, który zapina się od 1 do 4 biegu. Wymień filtr oleju i olej, to na początek, o ile już nie "spaliłeś" kosz A. Poznasz to po zapachu spuszczonego oleju, zapach spalenizny.
    Ps. powinieneś mieć pięciobiegową skrzynię ZF5HP19FL o ile silnik jest 130KM.
  • #5
    TomaszG78
    Level 4  
    Dziękuję za informację.
    Samochód mamy od 1.5 roku nic nie było robione oprócz podstawowych napraw, na wyświetlaczu mam do 4 biegu, olej też niewiem kiedy był wymieniony, czytałem że musi być żółty do tiptronika w sklepie mówili że czerwony , kazali mi do serwisu pojechać z VIN numerem by powiedzieli jaki, co dziwne wszędzie mam kolorowo gdzie samochód stoi i gfzie ruszalem sie nim jak by coś ciekło wygląda jak ropa ale nie śmierdzi ropą wczoraj wieczorem grzebałem patrzalem przy aucie ,a dziś w dzień patrzę cały podjazd kolorowy .
    Kolega ma garaż z kanałem w poniedziałek będę zaglądał co tam się stało na takiej skrzyni zrobione było z może 50/80km .
    Z autem nigdy nie było żadnych problemów skrzynia pracowała cały czas idealnie.
  • Helpful post
    #6
    romuald-f
    A/T specialist
    Jeżeli wyświetla 4 biegi to silnik poniżej 130KM, masz skrzynię AG4 (01N). W tym przypadku skrzynia do wymontowania z pojazdu i naprawy.
  • #7
    TomaszG78
    Level 4  
    Tak myślałem że będę musial ją wyjąć, dramat .
    Czyli nie ma sensu wymieniac lub dolewac oleju by sprawdzać (oczywiście i tak się olej wymieni z filtrem) poszło sprzęgło czyli ten konwerter?
    Czy coś innego obstawiasz?
    Bardzo dziękuję za pomoc .
  • Helpful post
    #8
    romuald-f
    A/T specialist
    Przy tym przebiegu i tak sprzęgło hydrokinetyczne wyślesz do regeneracji (ze względu na zużywający się lock-up). A za biegi od 1 do 3 odpowiedzialny jest kosz forward (K1 - A).
  • #9
    TomaszG78
    Level 4  
    Już znalazłem regenerację sprzęgła jutro będę dzwonił,czyli ten kosz co piszesz to jest w tym całym bębnie sprzęgła ?
    Zrobiłem zdjęcie miałeś rację że to nie 130 koni ma 95.
    W razie udostępniam zdjęcie .
    Bardzo dziękuję za pomoc.
    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
  • #10
    romuald-f
    A/T specialist
    Trzeba było w pierwszym poście "wkleić" zdjęcie naklejki z bagażnika. 96KW = 131KM. Masz skrzynię pięciobiegową. Post #6 nie ważny, czytaj post #4.
  • #11
    TomaszG78
    Level 4  
    Bo szukałem informacji o tej skrzyni i gdzie ma oznaczenie, i musiałem być pewien ile ma samochód koni itd.dlatego wkleiłem zdjęcie dopiero .
    Ok super to trochę jestem pocieszony,więc zaczynam od oleju.
    Po poniedziałku będę się odzywał co tam pod spodem się dzieje.
    Bardzo dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam .
    Mogę dodać jeszcze że moja kobieta powiedziaka mi że słyszała dziwne tarcie tak jak by od strony skrzyni mówiła ze to napewno nie z silnika.
  • #12
    TomaszG78
    Level 4  
    Witam.
    Dopiero dziś kolega pomógł z autem.
    Jest dramat leci z niego jak z kranu.
    Auto nie reagowało na biegi,wlałem litr oleju zero przelania olej znikł w skrzyni ale samochód reaguje na R i D ,kolega polecił mi by wlać kolejny litr i patrzeć z kąt to leci ( o ile ma to sens) wszystko jest mokre co to mogło puścić zimering na wałku skrzyni czy wyciek z konwertera ?
    Czy może gdzieś jest jakiś wąż czy łączenie na zewnątrz skrzyni bo przez dziurki patrzelismy i koło zębate jest suche,a mokre jest mniej więcej na łączeniu skrzyni z blokiem i na osłonie też jest mokre właśnie w tym miejscu.
    Proszę o pomoc. Pozdrawiam
    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
  • #13
    romuald-f
    A/T specialist
    Typowa usterka w ZF5HP19FL. Panewka w pompie oleju zatarła się na szyjce konwertera. Skrzynia do wymontowania z pojazdu i naprawy.
  • #14
    TomaszG78
    Level 4  
    Super dziękuję za odpowiedź.
    Tak myślałem że nie ma sensu dolewać tego oleju.
    Bardzo dziękuję za pomoc mam mało czasu każdego dnia ze względu na pracę ale od jutra zaczynamy rozkręcać i wyciągać skrzynię.
    Pewnie jeszcze będę prosił o pomoc ale
    bardzo dziękuję jeszcze raz.
    Pozdrawiam
  • #15
    TomaszG78
    Level 4  
    Witam i proszę o na kierowanie.
    Nigdzie w internecie nie mogę znaleźć jak odkręcić śruby którymi przykręcony jest konwerter do koła zębatego a mam juz szpare miedzy skrzynią a blokiem jest luz,ale widziałem śrubę na imbus bodajże na kole zebatym czy to jest jedna ze śrub? czy przez dziurę od rozrusznika dam radę odkręcić te śruby bo jeszcze tam nie zaglądałem ? Czy jest jakas inna miejscówka,pytam za wczasu bo cała skrzynia jest luźna ale nie chce jej wyszarpać na siłę wolę by konwerter został na skrzyni i dlatego piszę bo jutro ją mam zamiar wyciągnąć w końcu.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #16
    andrzej20001
    Level 43  
    Przez dziure po rozruszniku
  • #17
    TomaszG78
    Level 4  
    andrzej20001 wrote:
    Przez dziure po rozruszniku

    Dziękuję za podpowiedz.
    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [godziny] 21 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie,poduszki zostały od skrzyni wyjęte i skrzynia jest luźna ,ale wygląda tak jak by z jednej strony a nawet haczy o wuzek bo tam jest chyba mechanizm różnicowy(nie wiem dokładnie )chyba że jak jutro rozłącze konwerter od koła zębatego to będzie więcej luzu,kolega mówi że będziemy musieli opuścić wuzek czy faktycznie trzeba go odkręcać i opuszczać by wyjąć skrzynię? Czy jak już skrzynia będzie osobno bez silnika to wyjdzie bez problemu?
    Pozdrawiam
    [img-0] [img-1] Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
  • #18
    romuald-f
    A/T specialist
    Silnik zawieszam na belce (do zawieszania silnika) a sanki (wózek) opuszczam lub demontuję.
    Ps. temat założyłeś w dziale dla początkujących i chcesz sam dokonać naprawy ???
  • #19
    TomaszG78
    Level 4  
    Już wyjęta sanki opuściliśmy tylne śruby całkiem wykręcone a przednie poluzowane prawie całkiem, podnieśliśmy samochód wysoko i skrzynie wysunęliśmy,rury od tłumika nie ruszałem,taki mam zamiar by to zrobić samemu ,znalazłem na forum tutaj opis jak rozebrać szkynie krok po kroku by wyjąć pompę oleju ,zresztą nie wiem czy dam radę gdy by nie kolega z garażem to warsztat by ratował tylko, a to koszta mega,staram się robić sam jeżeli jestem w stanie zrobić sam z pomocą forum , w poniedziałek zdejmę konwerter i zobaczę co dalej,nigdy nie wyjmowałem skrzyni z takiego samochodu tym bardziej automatu więc nie mam z tym doświadczenia,więc chyba w dobrym dziale założyłem post.
    Dziękuję za pomoc.
    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat

    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
  • #20
    romuald-f
    A/T specialist
    Ale to w dużym skrócie opisywałem jak wymontować pompę ze skrzyni biegów. Nie opisywałem jak pompę oleju wymontować ze statora. Potrzebna będzie mała prasa hydrauliczna aby wyjąć zabezpieczenie (półpierścienie) sprężyny słonecznej, następnie wyjąć tłok pod, którym znajdują się śrubki mocujące pompę oleju.
  • #21
    TomaszG78
    Level 4  
    O rany 🙆 od poniedziałku powoli zaczynam zabawę ,najpierw wyjmę konwerter i zdejmę miskę olejową i zobaczę co tam jest grane czy nie ma jakichś części,pewnie wstawię jakieś zdjęcia,ja myślałem że ta panewka jest od strony konwertera szczerze to na nim oleju nie widać ale lata na boki niewiem czy tak powinno być,dam radę mam nadzieję to ogarnąć. Pewnie nie szybciej niż wtorek lub środa może wyjmę pompę.
    I też niewiem czy tak powinno być ale z tych dwóch metalowych przewodów co idą do skrzyni jak je odkręciłem to ciemny olej poleciał jakieś resztki ale był zdecydowanie czarnawy jak by z silnika,niczym ich nie zaślepiłem mam nadzieję że z nich kapać nie będzie.
    Dziękuję bardzo za te ważne wskazówki.
    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
  • #22
    TomaszG78
    Level 4  
    Witam.
    Bardzo proszę o podpowiedź jak zdjąć ten konwerter bo nie chce czegoś urwać,lata na boki ale widziałem film jak ktoś go zakłada ale nie zdejmuję.

    Olej jest lekko czarny ale na ręku robi się jasny,w skrzyni było około 5 ,6 litrów jutro sprawdzę bo wyleje z miski do bańki to będę dokładnie wiedział ile było,śmierdzi jak przekładniowy nie wyczuwam spalenizny .
    Na dnie miski dość sporo pyłu srebrnego żadnych kawałków czy grubszych opiłków wszystko na miejscu wątpię czy ktoś kiedyś zdejmował miskę , chociaż większość śrub ręka odkręciłem od miski.
    Na prezentowanym zdjęciu gdy ruszam pierwszym koszem(tą zębatką) kręci się (obejma ,obudowa )druga ,jak kręcę w drugą stronę koszem to ostatni kosz kręci się też czyli 3 razem,te dwa po środku gdzie są 3 zaworki stoją sztywno, nie czuć luzów nigdzie na żadnym koszu,jutro będę dalej rozbierał,bo muszę konwerter zdjąć by wyjąć pompę i sprawdzać dalej.
    Pozdrawiam

    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat [img-1] Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
    [img-0]
  • #23
    romuald-f
    A/T specialist
    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat Konwerter wyciągamy, jeżeli nie chce wyjść to znaczy że panewka zatarła się na szyjce i trzeba użyć siły.
  • #24
    TomaszG78
    Level 4  
    Tak te tulejki jutro wyjmę .
    Czyli mogę bez obaw jutro go demontować,a ten proch w oleju być może od tej panewki.
    Dziękuję za podpowiedź jutro walczę dalej .
    Pozdrawiam
  • #25
    TomaszG78
    Level 4  
    Witam .
    Pompa zdemontowana.
    Konwerter wyszedł odrazu tylko złapałem go dużymi szczypcami i szarpnołem,panewka została w obudowie z dużym luzem, konwerter ku mojemu zdziwieniu wygląda bardzo ładnie,może kiedyś był wymieniany niewiem jak to sprawdzić,szyjka konwertera żadnych rys czy wżerów czy przetarć nie ma nie wyczuwalne, od środka panewka lekko przetarta ,ale za to od zewnątrz zajechana jest luźna wkładam i wyjmuje ją normalnie ręką i obudowy od pompy lekko objechana dookoła razem z takim zabezpieczeniem podkładką która jest między konwerterem a pompą.
    Tarczki sprawdziłem od pompy wyglądają normalnie.

    Nie mam pojęcia jak zabrać się za to zabezpieczenie by zdemontować ten statyf pompy,śruby widać ale są za takim metalem i nie do każdej jest dostęp,w którym miejscu jest to zabezpieczenie o którym pisałeś od środka tam gdzie tarczki czy od strony konwertera ,i w którą stronę wypychać statyf ,bo że bo od środka są ale tylko jak by pierścienie nie widzę żadnego zabezpieczenia lub b poprostu nie wiem jak wygląda,proszę o podpowiedź.
    Załączam zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie Tomasz.
    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
  • #26
    romuald-f
    A/T specialist
    Wypiąć pierścień zabezpieczający i wyjąć tarczki cierne z przekładkami (1).
    Wyjąć łożysko igiełkowe wraz z bieżnią i będzie widać półpierścienie zabezpieczające sprężynę słoneczną (2).
    Ps. szyjka konwertera jest zniszczona.

    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
  • #27
    TomaszG78
    Level 4  
    Super dziękuję bardzo,jutro rozbieram.
    A z tym konwerterem to ma sens cały wymieniać? czy tą szyjkę dać tylko do regeneracji,bo dzwoniłem tak orientacyjne w Kielcach bodajże 300zl chcą za regenerację szyjki konwertera.
    Pozdrawiam
  • #28
    romuald-f
    A/T specialist
    Na filmie masz demontaż pompy, co prawda jest to od BMW ale sposób demontażu jest taki sam. Film oglądaj do 4 min 15 sek. https://www.youtube.com/watch?v=I09LAE3QzVU bo dalej już nie potrzebnie rozkręcił cały korpus. Wystarczy wyjąć tłok i śrubki mocujące pompę są widoczne.
    Ps. konieczna regeneracja całego konwertera ale nie w Kielcach. Przy zakupie części do Twojej skrzyni zaznaczaj że masz skrzynię ZF5HP19FL Audi, ponieważ o takim oznaczeniu ale bez FL montowane były skrzynie do BMW. Wiele części różni się i na przykład pompa oleju Audi a BMW jest inna.
  • #29
    TomaszG78
    Level 4  
    Super więc wysyłam do regeneracji,jest inna firma tańsza też dzwoniłem za konwerter 720zl ale miejscowości nie pamiętam, bo ta jego cena mnie zaskoczyła konwerter 840 plus szyjka 300 🙆
    Zgadza się bo jak szukałem części to dużo części jest do BMW a skrzynia ta sama a końcowe oznaczenia inne fakt.
    Bardzo dziękuję za wskazówki jutro działam dalej.
    Pozdrawiam serdecznie
  • #30
    TomaszG78
    Level 4  
    Witam.
    W końcu pompa wyjęta i rozebrana,zębatką lekko zjechana również.
    Pojechałem do warsztatu od skrzyni Sosnowski u nas,po rozmowie panowie zaoferowali mi pompę używaną w stanie bardzo dobrym za 400zl pokazali mi ją numery te same i powiedział że założą nowa panewkę i uszczelniacz ,więc tyle dobrego w tej kosztownej naprawie.

    Teraz moje pytanie czym mogę to wszystko czyścić na przykład benzyną ekstrakcyjną? Bo tam jest mnóstwo gumek boję się by one nie spuchły,czy czego mogę użyć?
    Drugie pytanie gdzie a dokładniej w którym mniejscu powinien być ten klin okrągły jak już ja zacznę składać,zapomniałem że on tam jest, przy dużej literze P bliżej krawędzi lekko kwadratowy otwór na tej ruchomej części
    to jest to miejsce na ten klin?bo tylko tam wchodzi.
    I czy firma KG-Motus może być z allegro czy warto zamówić od nich ten konwerter?bo tam mam jakiś pogląd na opinie.
    Pozdrawiam serdecznie
    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat
    Nadmierne ślizganie się sprzęgła Passat B5 1.9 TDI 2004 rok automat