Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Clio III - Tryb serwisowy wycieraczek Renault Clio III

Robson62 29 Jan 2022 15:06 1443 7
  • #1
    Robson62
    Level 4  
    Witam, W celu wymiany piór wycieraczek przednich, wprowadziłem tryb serwisowy - wyszły z podszybia i są blisko lewgo słupka.
    Po wymianie nie mogę wyjść z trybu serwisowego. Wycieraczki działają poprawnie, na każdym biegu, ale po wyłączeniu zawsze wracają do lewego słupka. Sprawa dotyczy Renault Clio III. Czy ktoś wie co trzeba zrobić??? Proszę o poradę Pzdr Robert
  • #2
    prosiak_wej
    Level 38  
    Tryb serwisowy? Ja bym włączył wycieraczki, a w momencie ramion u góry - wyłączył zapłon :D

    Jak do niego wszedłeś? Czy "tam" jest też możliwość zmiany trybu po uruchomieniu spryskiwacza?
  • #3
    Robson62
    Level 4  
    Wejście w tryb awaryjny - to dwukrotne przesunięcie dźwigni wycieraczek, dół,góra, dół, góra przy włączonym zapłonie. Wyjście to to teoretycnie jeden pełny suw (dół, góra), przy wyłączonym zapłonie i po włączeniu zapłonu powinny zsunąć się na dół. Niestety nie działa.
  • #4
    milejow
    Level 43  
    W tym aucie nigdy nie było trybu serwisowego wycieraczek, coś ci się przestawiło na osiach i stąd takie cyrki.
    Z wymianą piór też nie ma najmniejszego problemu choć rzeczywiście krawędź maski uniemożliwia podniesienie ramienia, jednak nie przeszkadza to w wymianie pióra.
  • #5
    Robson62
    Level 4  
    Dzięki za podpowiedź. Czyli to nie tryb awaryjny, tylko mi się wydawało. O jakich osiach piszesz? Czy naprawa to u mechanika, czy elektryka samochodowego?
  • Helpful post
    #6
    milejow
    Level 43  
    Rozgarnięty mechanik powinien bez problemu ustalić przyczynę złego zachowania wycieraczek. Mechanizm przestawia się na dźwigience przekładni silnika przykręconej do osi napędowej, wszystko schowane jest pod plastikowym podszybiem
  • #7
    Robson62
    Level 4  
    Serdecznie dziękuję za podpowiedź. Rzeczywiście rozregulowało się położenie mechanizmu na trzpieniu silniczka wycieraczek. Tylko wydawało mi się, że wprowadziłem jakiś tryb serwisowy. Po ustawieniu zgodnie z instrukcją montażu silniczka wycieraczek, wszystko wróciło do prawidłowego stanu. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. Zamykam temat jako rozwiązany.
  • #8
    Robson62
    Level 4  
    Serdecznie dziękuję za podpowiedź. Rzeczywiście rozregulowało się położenie mechanizmu na trzpieniu silniczka wycieraczek. Tylko wydawało mi się, że wprowadziłem jakiś tryb serwisowy. Po ustawieniu zgodnie z instrukcją montażu silniczka wycieraczek, wszystko wróciło do prawidłowego stanu. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. Zamykam temat jako rozwiązany.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zgodnie z pomocną radą ustawiłem prawidłowo mechanizm wycieraczek na trzpieniu silniczka. Jeszcze raz dziekuję za pomoc.