Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Błąd sonda lambda opel astra g Z18XE

dawidek11215 29 Jan 2022 19:50 357 10
SterControl
  • #1
    dawidek11215
    Level 8  
    Witam, posiadam dość skomplikowany problem i już sam nie wiem co zrobić, mianowicie w mojej astrze g bertone z X18XE1 w orginale ktoś zrobił swap silnika na Z18XE który równiez występował w Bertonie. I tu się zradza problem ponieważ zrobił to na tyle idiotycznie że do Z18XE przykręcił kolektor razem z całym wydechem z X18XE1. Z tego jaką mam wiedze to "Z18XE" ma 2 sondy lambda a "X18XE1" ma tylko jedną przez co teraz jak można wydedukować nie ma podłączonej jednej sondy przez co jest błąd P0135 (Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater ccontrol - circuit malfunction) i silnik czasem ma jakieś dziwne akcje z obotami typu podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają w dół do 400-500 i odbijają się do standardowego 925 dla opla, efekt troche jak przy silniczku krokowym tylko że ten silnik go akurat nie posiada z tego co wiem.
    Szukałem gdzieś luźnej wtyczki ale znalazłem jedną tylko że raczej nie od sondy bo zdecydowanie za mała (moge podesłać foto jeśli trzeba) . I teraz pytania, czy możliwe jest to że ktoś zmienił silniki bez zmiany instalacji, przez co teraz brakuje tej wtyczki? Skąd powinna wychodzić ta wtyczka jeśli faktycznie by była? I czy jest jakiś sposób żeby to obejść/wyłączyć? Bo w dużym skrócie komputer domaga się sondy lambda której nie ma jak podłączyć.

    Liczę że ktoś z ogarniętą głową do Opelków będzie miał jakiś pomysł. Przeglądałem już dużo tematów odnośnie sond lambda i innych takich ale tego typu problemu nie widziałem.
    Pozdrawiam!!
  • SterControl
  • #2
    koleś kit
    Level 39  
    Rozumiem że sterownik też został zamieniony czy nie? Bo ten błąd dotyczy grzałki sondy 1. Więc ni jak się to ma do twojej teorii.
  • SterControl
  • #3
    dawidek11215
    Level 8  
    No właśnie problem w tym że nie wiadomo, szukając na necie po numerach ciężko to sprecyzować. Możesz mieć racje i może jest błąd pierwszej bo jest uszkodzona ale też może być błąd pierwszej bo jej wcale nie ma. Nr które są na sterowniku to 90 560 476 S 98 001 - 10
    SIEMENS 5WK9 9 08 26 11 54 1 160 może będziesz kojarzyć cos?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Najczęściej pisane jest że X18XE1 ale pewności brak
  • #4
    CAR pass
    Level 19  
    Nie bardzo da się zrozumieć ten wątek.
    Silnik zmieniony wraz z wiązką ?

    Sterownik masz X18XE1
  • #5
    koleś kit
    Level 39  
    Jak połączysz się z kompem to kod silnika powinien być widoczny w info . Zobacz to. To inny silnik ale może ktoś wymienił jakimś cudem sam słupek nie wiem.

    Dodano po 57 [sekundy]:

    CAR pass wrote:
    Nie bardzo da się zrozumieć ten wątek.
    Silnik zmieniony wraz z wiązką ?
    Podaj nr sterownika 5WK9????
    Masz wtyczkę sondy czy też nie masz?

    Tak ,ustalamy jaki ECM siedzi w tym wozie. To na początek.
  • #6
    dawidek11215
    Level 8  
    Nie wiadomo właśnie, nie jestem w stanie stwierdzić czy z wiązką czy nie.
    Wtyczki nigdzie nie znalazłem, numery napisałem już wyżej
  • #7
    milejow
    Level 43  
    dawidek11215 wrote:
    Możesz mieć racje i może jest błąd pierwszej bo jest uszkodzona ale też może być błąd pierwszej bo jej wcale nie ma.

    To w końcu jej nie ma czy jest uszkodzona?
    dawidek11215 wrote:
    P0135 (Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater ccontrol

    Błąd dotyczy obwodu grzałki pierwszej sondy
  • #8
    koleś kit
    Level 39  
    Simtec 70 czy 71? Podłącz kompa i sprawdź jaki kod silnika widzi.
  • #9
    CAR pass
    Level 19  
    Zmierz rezystancję grzałki na pierwszej sondzie.
    Zmierz napięcie na białych przewodach.
    Nie jesteś pewien - podłącz żarówkę 1.2W na obwód grzałki i zobacz czy świeci i czy błąd da się usunąć. Tyle mogę Ci pomóc.
  • #10
    dawidek11215
    Level 8  
    Nie mam aktualnie dostępu do komputera żeby się połączyć, jutro zmierze co i jak wychodzi, tylko mam 4 przewody, biały czarny czerwony i zółty wychodzą od sondy, wiec na których zmierzyć?
    Czyli jak kolega wyżej napisał, najbardziej prawdopodobną opcją jest że to sterownik X18XE1 został więc najbardziej logicznym wyjściem z całej sytuacji jest że został wymieniony tylko słupek a sonda jest uszkodzona poprostu czego dowiem się po zmierzeniu
  • #11
    dawidek11215
    Level 8  
    Próby mierzenia zakończone fiaskiem bo nic nie pokazało, albo sonda kaput albo ja źle to mierzyłem, jednak i tak podjąłem decyzje aby ją wymienić i wtedy zobaczymy efekty