Witam,
Mam problem z rozruchem Windows 10 po niedawnych aktualizacjach. Laptop to Lenovo Z70-80. W środku dwa dyski, HDD 1000GB i SSD 240GB. Na dysku SSD zainstalowany Linux Mint wspólnie z Windowsem. Wszystko działało bezproblemowo, aż do ostatniej (tak mi się wydaje) aktualizacji Windows. Obecnie przy próbie uruchomienia Windows pojawia się standardowo okno lenovo z kółeczkiem i komputer się restartuje. Po resecie uruchamia się Rozwiązywanie problemów z Windows. Z dostępnych tam opcji próbowałem:
- odinstalowanie aktualizacji jakości - nie pomogło
- odinstalowanie aktualizacji funkcji - zgłasza błąd że nie można odinstalować
- tryb awaryjny - nie uruchamia się
- przywracanie systemu - nie można przywrócić z dostępnych punktów przywracania
- uruchamianie z logowaniem rozruchu - nie tworzy się plik ntbtlog.txt
- naprawa podczas uruchamiania - zgłasza błąd i przekierowywuje do wygenerowanego pliku log Srttrail.txt, który wygląda następująco:
Mówi to coś więcej, jednak dysk z Windows jest widoczny i dostępny zarówno w Linuxie jak i w konsoli Windows uruchomionej przy Rozwiązywaniu problemów. Chkdsk nie zgłasza błędów na dysku. Próbowałem też BOOTREC /FIXBOOT, podaje że nie znaleziono urządzenia. Proszę o pomoc, chciałbym uniknąć przeinstalowania.
Mam problem z rozruchem Windows 10 po niedawnych aktualizacjach. Laptop to Lenovo Z70-80. W środku dwa dyski, HDD 1000GB i SSD 240GB. Na dysku SSD zainstalowany Linux Mint wspólnie z Windowsem. Wszystko działało bezproblemowo, aż do ostatniej (tak mi się wydaje) aktualizacji Windows. Obecnie przy próbie uruchomienia Windows pojawia się standardowo okno lenovo z kółeczkiem i komputer się restartuje. Po resecie uruchamia się Rozwiązywanie problemów z Windows. Z dostępnych tam opcji próbowałem:
- odinstalowanie aktualizacji jakości - nie pomogło
- odinstalowanie aktualizacji funkcji - zgłasza błąd że nie można odinstalować
- tryb awaryjny - nie uruchamia się
- przywracanie systemu - nie można przywrócić z dostępnych punktów przywracania
- uruchamianie z logowaniem rozruchu - nie tworzy się plik ntbtlog.txt
- naprawa podczas uruchamiania - zgłasza błąd i przekierowywuje do wygenerowanego pliku log Srttrail.txt, który wygląda następująco:
Code:
Dziennik diagnostyki i naprawiania narzędzia do naprawy systemu podczas uruchamiania
---------------------------
Liczba prób naprawienia: 1
Szczegóły sesji
---------------------------
Dysk systemowy =
Katalog Windows = E:\Windows
Uruchomienie programu AutoChk = 0
Liczba głównych przyczyn = 1
Przeprowadzony test:
---------------------------
Nazwa: Sprawdź aktualizacje
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms
Przeprowadzony test:
---------------------------
Nazwa: Test dysku systemowego
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 93 ms
Znaleziono główną przyczynę:
---------------------------
Nie można odnaleźć dysku twardego. Jeśli dysk twardy jest zainstalowany, to nie odpowiada.
---------------------------
---------------------------
Mówi to coś więcej, jednak dysk z Windows jest widoczny i dostępny zarówno w Linuxie jak i w konsoli Windows uruchomionej przy Rozwiązywaniu problemów. Chkdsk nie zgłasza błędów na dysku. Próbowałem też BOOTREC /FIXBOOT, podaje że nie znaleziono urządzenia. Proszę o pomoc, chciałbym uniknąć przeinstalowania.