Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot 308sw 1.2 e-thp 130 - Błąd P0087

daryjusz1986 30 Jan 2022 11:19 3429 38
  • #1
    daryjusz1986
    Level 9  
    Witam. Błąd p0087 w peugeot 308sw 1.2 ethp. Auto jeździ normalnie od czasu do czasu traci moc i wyświetla się kontrolka serwis ale po pobownym odpaleniu wszystko jest ok. Niedawno był w serwisie peugeota i mił zaktualizowany software. Ale problem nie pojawiał się tylko przez kilka dni. Czytałem już troche na innym forum ale niczego konkretnego nie znalazłem. Czy ktoś ma podobny problem i czy wogóle ktoś go rozwiązał?
  • #2
    Radek102
    Level 20  
    Czujnik FRP

    Dodano po 3 [minuty]:


    Przeprowadzić kontrolę zbiornika paliwa, również przewodów paliwowych. Napraw lub wymień jeden z tych elementów, jeśli znajdziesz w nich usterki.
    Wymienić filtr paliwa.
    Odłączyć pompę paliwową i sprawdzić jej stan. Zmień go w razie potrzeby.
    Zmień czujnik ciśnienia w szynie paliwowej (FRP).
  • #3
    daryjusz1986
    Level 9  
    Zbiornik paliwa juz sprawdzałem i jest ok. Pompa paliwa jest razem z filtrem i juz wymieniłem na nową. Według serwisu czujnik jest ok. Z tego co zauważyłem kontrolka zapala sie tylko na niskich obrotach( niewiem czy to istotna informacja)
  • #4
    Radek102
    Level 20  
    Z tego błędu masz tylko to do sprawdzenia :
    Filtr paliwa może być zatkany.
    Uszkodzony przewód paliwowy.
    Nieprawidłowy odczyt z czujnika ciśnienia w szynie paliwowej (FRP).
    Pompa paliwowa może być uszkodzona.
    Uszkodzona pompa wtryskowa paliwa
  • #6
    daryjusz1986
    Level 9  
    Dzisiaj były juz dwa błędy p0087 i p1336 i spadek mocy. A po zgaszeniu silnika wentylator chodził na maksa a po ponownym uruchomieniu znowu jeździł normalnie tylko ze pali sie nadal kontrolka silnika Peugeot 308sw 1.2 e-thp 130 - Błąd P0087
  • #7
    Radek102
    Level 20  
    p1336
    Przyczyną jest wypadanie zapłonów,dotyczy cewka świece,przewody,a w skrajnym przypadku złe sprężanie na cylindrze.Komputer powinien wskazać którego cylindra dotyczy.
  • #8
    daryjusz1986
    Level 9  
    kkknc

    Poziom 43   

    Offline 

    Raportuj |  Pomógł mi? 

    Czujnik i jego wtyczka.

    A miałeś juz taki problem? Czy można to jakoś sprawdzić. Bo nie chcę na ślepo wymieniać po kolei wszystkich elementów układu zasilania.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kkknc wrote:
    Czujnik i jego wtyczka.


    Czy można to jakoś sprawdzić bo nie chcę wymieniać na ślepo elementów układu zasilania.
  • #9
    Radek102
    Level 20  
    daryjusz1986 wrote:
    Według serwisu czujnik jest ok.

    Zdecyduj się. Badali ci ten czujnik w serwisie ? Czy u "Kazika" za rogiem
  • #10
    daryjusz1986
    Level 9  
    Tak w serwisie peugeota. I stwierdzili ze to kwestia zainstalowania nowego softa. Po tym było spoko 2 dni
  • #11
    Radek102
    Level 20  
    No jak w serwisie :) podjedz od nowa do nich że nadal usterka nie naprawiona jakaś gwarancja jest :)
    Ja Ci napisałem w 2 poście że to czujnik a ty nadal szukasz przyczyny (może ktoś napisze coś tańszego do wymiany)
  • #12
    daryjusz1986
    Level 9  
    Dzięki z góry za podpowiedz. Nie mam za dużo doświadczenia z serwisami ale zauważyłem ze nie chcą powiedzieć co jest nie tak. I nie chodzi mi o tanie rozwiązanie problemu ale dość szybkie i najlepiej jednorazowe. Bo według ich systemu mam wrażenie ze bede zostawiał u nich auto co drugi dzień i przez miesiąc bedą zajmować sie pierdołami zanim rozwiążą problem.
  • #13
    Radek102
    Level 20  
    według mojego doświadczenia i jak widzę kkknc masz przyczynę w 2 i 5 poście
    Wiec guzik POMÓGŁ Jak juz wymienisz wadliwą część
    Proponuje wykasowanie błędu tym badziewiem co masz. Przejechanie az wyskoczy Check. Podjechanie do jakiegoś dobrego komputerowca aby zdiagnozował to czymś dobrym :) Jak wyskoczy to samo u magika wyjdzie że to czujnik
    Pozodzenia
  • #14
    daryjusz1986
    Level 9  
    Ok. Tak zrobie. Dzięki. Dam znać co wyjdzie
  • #15
    kkknc
    Level 43  
    Piny i wtyczkę trzeba obejrzeć. I zadecydować ci dalej. Czasem wystarczy lekko podgiąć styk. Ja wystarczy na jakiś czas. To wymień wtyczkę. Jak nie to czujnik
  • #16
    daryjusz1986
    Level 9  
    Czujnik wymieniony i błąd wykasowany. Po 15 minutach jazdy błąd wrócił.
  • #17
    Radek102
    Level 20  
    zrobiłeś tak jak radziłem w poście 13 ?
  • #18
    daryjusz1986
    Level 9  
    Tak zrobiłem. Dzisiaj juz stoi w aso. Do tej pory wymiana pompy w baku, czujnika ciśnienia i wgranie nowego softa nie pomogło. Zostało jeszcze pompa wysokiego ciśnienie i listwa z wtryskami. Więcej pomysłów niemam. Ciągle wyskakuje błąd p0087 i co jakiś czas zapala sie kontrolka serwis i traci moc. Po ponownym odpaleniu serwis gaśnie i przez resztę dnia jeździ normalnie a następnego dnia od rana ta sama procedura
  • #19
    Radek102
    Level 20  
    noto opadają ręce daj znać co było przyczyną po ASO
  • #20
    daryjusz1986
    Level 9  
    No i juz wszystko wiadomo. Ktoś wcześniej zamontował w aucie silnik 1.2 110 koni zamiast jak było orginalnie 130km. Także nie współgra on z resztą osprzętu i z tąd wyskakujący błąd. No i chyba muszę się skontaktować z prawnikiem żeby wogóle oddac auto z powrotem do komisu i odzyskać kase. Dzięki za wskazówki ale juz mi sie nie przydadzą niestety.
  • #21
    mswiderski09
    Level 1  
    Witam.

    Czy ktoś poradził sobie z wyżej wymienioną usterką ?

    Auto wchodzi w tryb awaryjny i brak mocy.

    Wtryski, pompa, czujnik, listwa wszystko zmienione.

    Skacze ciśnienie i napięcie na czujniku.

    Walczymy z nim ale już pomysłów brakuje.
  • #22
    daryjusz1986
    Level 9  
    Witam. Ja byłem niedawno u elektryka i stwierdził że ecu generuje ten błąd. Aktualizacja softa pomogła ale tylko na 3 dni. Najgorsze jest to że sterownika nie da się sklonować. Ja zamówiłem nowy w serwisie peugeota tyle że wymienią mi go za miesiąc

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie znam się na elektryce ale podobno za duża rezystancja w ecu czy tam w przewodach nie wiem już sam
  • #23
    student007
    Level 12  
    Witajcie,
    Mój znajomy miał taki sam błąd (P0087) w silniku 1.2 THP 110KM. Fachowcy wymieniali pompę wysokiego ciśnienia, sprawdzali pompę w zbiorniku, wymieniali czujnik wysokiego ciśnienia paliwa, MAP-Sensor i zregenerowali wtryski. Niestety nie pomogło. Kosztowało go to parę tysięcy i nic.
    Zacząłem drążyć temat i znalazłem gdzieś info o tym, że może był np. wymieniany silnik lub zmieniany soft w celu podniesienia mocy i jest używany nie właściwy soft w sterowniku silniku. Znajomy pojechał do ASO, poprosił o weryfikację i okazało się, że było tak faktycznie (co najmniej są dwie, jak nie trzy wersje silnika 110KM - podobno inny kolor bagnetu może oznaczać inną wersję silnika - nie zweryfikowane). Wgrali soft do wersji silnika jaki jest teraz w aucie i odpukać od dwóch tygodni błąd nie występuje (wcześniej nawet na krótkich trasach występował co najmniej raz dziennie). Był wymieniany również rozrząd w tym samym czasie, ale raczej nie sądzę żeby to była wina rozrządu (były one problematyczne swojego czasu). Koszt wgrania softu w ASO to około 300 PLN.
    Dajcie znać czy pomogło w Waszych przypadkach. Polecam jednak ASO, gdyż nie wszystkie serwisy są w stanie taką operację zrobić (trzeba mieć dostęp do najnowszych softów).
    Czekam więc na odzew - mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie to potwierdzić.

    Aktualizacja - od miesiąca kolega jeździ i nie ma tego błędu, przejechał już ponad 2000 km. Z tego co się zorientowałem to zmieniony jest soft i zakodowany inny kolor bagnetu (Lexią można sprawdzić jaki kolor jest zakodowany w aucie i porównać ze swoim).
  • Helpful post
    #24
    student007
    Level 12  
    Panowie,

    Potwierdzam rozwiązanie o którym pisałem wcześniej.
    Kroki do naprawy:
    1. Sprawdzić kod silnika nabity na bloku i porównać z kodem zaszytym w VIN (znaki od 6 do 8) - w moim przypadku HNZ czyli silnik typu HN01 (HNY to 130KM, ma oznaczenie bodajże HN02 a w późniejszych latach HN05). Jeżeli kod VIN nie gra z kodem silnika to jest problem - trzeba by było trochę osprzętu powymieniać.
    2. Po drugie podłączyć Lexię i zweryfikować zakodowany kolor bagnetu - ja miałem żółty, a fizycznie był szary (może być jeszcze pomarańczowy). Nie jest to potwierdzona informacja, ale wydaję mi się (rozmawiałem o tym w ASO), że żółte bagnety były w początkowej fazie produkcji tych silników, następnie wprowadzono pomarańczowe bagnety (zmieniony został wałek ssący i inaczej pracują zawory), a później wprowadzili szare. Lexią należy zakodować właściwy kolor bagnetu - pomarańczowy i szary są równoważne, po zmianie Lexią zakodowana będzie informacja "Samochód z pomarańczowym lub szarym wskaźnikiem poziomu oleju", tak jest teraz u mnie.
    Peugeot 308sw 1.2 e-thp 130 - Błąd P0087
    3. Po tej operacji wgrać soft do sterownika silnika odpowiedni dla silnika w samochodzie - sterowniki są identyczne dla wszystkich Valeo VD46 a więc nie trzeba nic wymieniać.

    Mój kolega zrobił już z 4000 km i żadnych błędów nie ma. Ja kupiłem również Citroena z tą usterką i już ją rozwiązałem w ten sposób - przejechałem już ponad 1000 km i błędu nie ma. A więc mogę powiedzieć, że moje rozwiązanie działa. Jest tylko problem z serwisami - jeden nie uzyskał zgody na taką operację, gdyż błąd nie był widoczny (został skasowany). Do drugiego serwisu pojechałem z błędem, też był problem ,ale uzyskali zgodę na drugi dzień. Był to serwis ASO Citroen pod Warszawą. Koszt bardzo niski, aż nie mogłem uwierzyć (inne ASO krzyknęło 700 PLN, a tu ponad 2 razy mniej).

    Innym rozwiązaniem w przypadku gdy zakodowany jest żółty kolor bagnetu, jest wymiana wałka ssącego na stary typ - tego nie polecam, bo koszt się robi niesamowity (trzeba wymienić rozrząd, olej i najlepiej zdjąć miskę i obejrzeć smok - paski się strzępiły i mogły zapchać smok, przez co te silniki były właśnie awaryjne). W serwisie powiedzieli mi również, że są teraz stosowane szersze paski rozrządu - nie wiem czy to do tych silników z pomarańczowym i szarym bagnetem, czy po prostu zmiana konstrukcyjna paska dla wszystkich typów silników.

    A więc jak wymieniać silnik to najlepiej na identyczny jaki był w samochodzie, aby nic nie kombinować. W pierwszym serwisie ASO w którym był mój kolega to nawet nie wiedzieli o tym, że kolor bagnetu oznacza inny typ silnika - dopiero później to potwierdzili.

    Dajcie znać czy pomogłem - w razie czego piszcie na priv to podam dokładniejsze informacje.
  • #25
    Pfemek
    Level 23  
    student007 wrote:
    Lexią należy zakodować właściwy kolor bagnetu - pomarańczowy i szary są równoważne, po zmianie Lexią zakodowana będzie informacja "Samochód z pomarańczowym lub szarym wskaźnikiem poziomu oleju"


    Robili Ci to w serwisie? Diagbox pobrany z oficjalnej strony citroena z wykupionym żetonem i działaniem online nie daje możliwości telekodowania tego parametru. Nawet po podaniu kodu weryfikacyjnego. Chętnie poznam sposób bo mam podobnego pacjenta w okolicy...
  • Helpful post
    #26
    student007
    Level 12  
    Tak, robili to w ASO, ale musieli uzyskać zgodę centrali Citroena na tą operację. Może dlatego nie możesz tego wykonać.
  • #27
    daryjusz1986
    Level 9  
    A czym jeszcze oprócz wałka ssącego technicznie różnią sie silniki hn01 i hn02. W moim aucie orginalnie był hn02 a ktoś zamontował hn01. Mieszkam w holandii i w aso nie chcą zmienić softa na inny. Jedyne co proponują to wymiana silnika lub wyłączenie tego błędu w komputerze tak zeby nigdy go nie traktował jak błąd. Ale nie wiem jakie przyniesie konsekwencje taki zabieg. Jeśli by to była kwestia wymiany wałka i rozrządu to nie jest tak kosztowne jak wymiana silnika ale pytanie czy tylko tym wałkiem sie różnią
  • #28
    student007
    Level 12  
    Szczegółów dokładnie nie znam - powiem szczerze, że nawet w serwisie ASO mogą mieć z tym problem. Z tego tylko co mi wiadomo to na pewno różnią się wałkiem ssącym (jeżeli masz stary silnik to możesz go przełożyć). Powoduje to, że są inne fazy otwarcia zaworów ssących, co wiążę się z tym, że musi być inne dawkowanie paliwa przez wtryski (dlatego softy nie są zgodne). Miało to na pewno na celu zwiększeniu momentu obrotowego w pewnym zakresie obrotów.
    Druga różnica jaka może występować to różne czujniki oleju - tak mi gość powiedział w ASO. Nie wiem czy we wszystkich tych silnikach jest opcja wyświetlania poziomu oleju na desce. W C4 Cactus wyświetla się to w postaci graficznej (chyba jako prostokąty min-max - silnik z pomarańczowym bagnetem), w moim C4 mam tylko po przekręceniu stacyjki komunikat "Oil ok" (szary bagnet). Szczegółów dokładnie nie znam - nigdzie nie ma w necie informacji o tych silnikach.
    A więc jeżeli masz problem z wgraniem softu, a masz wałek ssący ze starego silnika to należy go przełożyć do nowego silnika i powinno być po problemie - na pewno będzie taniej niż wymiana silnika, ale drożej niż zmiana softu.
  • #29
    daryjusz1986
    Level 9  
    Dzięki za informacje. Byłem dzisiaj w aso i stwierdzili ze muszą zapytać o zgodę na zmiane softu w siedzibie peugeota we francji albo mogą wyłączyć mi ten błąd z kalkulatora błędów i już nigdy się nie pojawi i też nie wprowadzi silnika w stan awaryjny. Ale nie wiedzą czy taki zabieg nie przyniesie jakiś uszkodzen silnika lub osprzętu
  • #30
    student007
    Level 12  
    Wyłączenia błędu nie polecam - musi być inny soft, aby silnik pracował w pełnym zakresie mocy i momentu obrotowego.