Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot 307 2.0 HDI 136KM 2006 - gaśnie na zimnym silniku i przy niskich obrotach

mayllo 02 Feb 2022 17:50 1233 4
  • #1
    mayllo
    Level 8  
    Witam
    Mam problem z moim 307 2.0 HDI 136KM - 2006r.
    Na zimnym silniku pochodzi kilkanaście sekund i gaśnie. Ponownie odpala bez żadnego problemu.
    Przy powolnym wchodzeniu na obroty też się dławi i gaśnie.
    Ale jak szybko wejdzie się na obroty powyżej 2000 to nie gaśnie ale czuć czasem takie jakby zadławienia chwilowe.
    Na ciepłym pracuje znacznie lepiej, ale np. przy dojeździe do krzyżówki na niskich biegach i obrotach 1000-1500 też potrafi poszarpać i zadławić się.
    W trasie jedzie płynnie. Byłem u znajomego podpiąć pod komputer i oto taka diagnoza:

    Wynik diagnostyki:
    - Kalkulator sterujący silnikiem - Nienormalny (czerwono)
    - U1118 brak komunikacji z kalkulatorem BSI - Przerywany (czerwono)
    - Power steering GEP - Normalny (zielono)

    Pozostałe błędy:
    - Sygnał powtarzania pozycji elektrozaworu recyrkulacji spalin AKT
    - Działanie chłodzenia wbudowanego w centralke silnika AKT
    - Obwód przekaźnika przed/po nagrzewania AKT
    - Aktywacja zdalna urządzenia sterującego ZAP
    - Komunikacja sieci CAN comfort ZAP
    - Aktywacja zdalna urządzenia sterującego ZAP

    Co Waszym zdaniem koledzy może być wstępną przyczyną tych szarpnięć i gaśnięcia?
    Pozdrawiam
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Z błędów wychodzi że EGR się zacina i może powodować szarpanie i gaśniecie. Najłatwiej zablokować przepływ z EGR do kolektora ssącego na górze silnika - metalowa rura łączy się z czarnym plastikiem za pomocą np. szpachelki. Jak będzie ok trzeba demontować zawór EGR.
  • #4
    mayllo
    Level 8  
    decybel91 wrote:
    Z błędów wychodzi że EGR się zacina i może powodować szarpanie i gaśniecie. Najłatwiej zablokować przepływ z EGR do kolektora ssącego na górze silnika - metalowa rura łączy się z czarnym plastikiem za pomocą np. szpachelki. Jak będzie ok trzeba demontować zawór EGR.


    Dzięki. Jutro postaram się to sprawdzić.



    Farmerek123 wrote:
    A nie kopci Ci?


    Czasem potrafi zakopcić właśnie jak już odpale i cisnę gaz żeby nie zgasł. Ale potem jak już odpali to nie. Jak już się rozgrzeje i daje mu mocno po gazie czy redukcja biegu na drodze, to też nie widać dymka za autem.
  • #5
    mayllo
    Level 8  
    Wymiana EGR na nowy rozwiązała problem , obecnie silnik chodzi idealnie. pzdr