Koledzy,
jakiś czas temu nieźle wkurzony brakiem zachowania standardów w obsłudze klienta przez sklepy z branży IT, podsumowałem doświadczenia w temacie:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3308959.html
tym razem markety budowlane:
LEROY MERLIN
- trzecia złożona reklamacja na przestrzeni kilku lat, każda odpowiedź po kilku miesiącach, ostatnia aż po pół roku, na dodatek negatywne
- odrzucanie bezsprzecznych reklamacji, które są zgłaszane przez różne osoby i mają poparcie w opiniach pod produktem !
- nie można się dodzwonić, nawet poza godzinami szczytu, rozmowy często przekierowywane są na nieprawidłowe działy
- permanentny brak personelu pomiędzy regałami
- pracownicy działów często nie odpowiednio przeszkoleni i niekompetentni
- kolejki w sklepie, powolna obsługa na kasach
- możliwość dodania opinii o produktach, ale co z tego skoro negatywne są usuwane !
- fatalnej jakości węże ogrodnicze segmentu premium marka Geolia: sztywne, załamują się zamiast skręcać; 3x reklamowane na przestrzeni kilku lat, za każdym razem nowa linia i to samo !
+ dość dobry opis produktów na witrynie
+ miła obsługa
+ ten market mam najbliżej
CASTORAMA
- niestety 2x dalej niż Leroy
- niedostateczny opis produktów na witrynie
- różne ceny wzgl lokalizacji.. trzeba każdorazowo wpisywać market
+ zawsze dostępni pracownicy tel BOK, pomiędzy regałami różnie
+ od wielu lat te same twarze i co za tym idzie kompetencje/wiedza
+ więcej kas i sprawniejsza obsługa
+ reklamacje uwzględniane od ręki
OBI (rzadko odwiedzam)
- niestety 2x dalej niż Leroy, mała ilość sklepów
- regularne przeceny i sporo towaru "Niemieckiego" np marka LUX
- trudno dodzwonić się do BOK
+ dość dobry opis produktów na witrynie
BRICOMAN (rzadko odwiedzam)
- 2x dalej niż Leroy, mała ilość sklepów
- dobre i konkurencyjne ceny
+ dość dobry opis produktów na witrynie
Ale są jeszcze inne sklepy podzielcie się swoimi doświadczeniami.
Zapomniałem wspomnieć o lokalnych hurtowniach, niestety w kilku z nich na kilka zakupów kilka raz przeterminowany towar, dla chemii to nie jest bez znaczenia. Pomijam aspekt moralny, Do tego bardzo często wciskanie produktów, tych, które są na stanie. Zatem optymalniej samemu wybrać co będzie dobre i szukać konkretnie po nazwie... Rozumiem, że ktoś ma nadwyżki lub trzyma na stanie to co się sprzedaje, ale obowiązują pewne zasady. Z paragonami też różnie bywa.
I weź tu wspieraj lokalnie mniejszych...
jakiś czas temu nieźle wkurzony brakiem zachowania standardów w obsłudze klienta przez sklepy z branży IT, podsumowałem doświadczenia w temacie:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3308959.html
tym razem markety budowlane:
LEROY MERLIN
- trzecia złożona reklamacja na przestrzeni kilku lat, każda odpowiedź po kilku miesiącach, ostatnia aż po pół roku, na dodatek negatywne
- odrzucanie bezsprzecznych reklamacji, które są zgłaszane przez różne osoby i mają poparcie w opiniach pod produktem !
- nie można się dodzwonić, nawet poza godzinami szczytu, rozmowy często przekierowywane są na nieprawidłowe działy
- permanentny brak personelu pomiędzy regałami
- pracownicy działów często nie odpowiednio przeszkoleni i niekompetentni
- kolejki w sklepie, powolna obsługa na kasach
- możliwość dodania opinii o produktach, ale co z tego skoro negatywne są usuwane !
- fatalnej jakości węże ogrodnicze segmentu premium marka Geolia: sztywne, załamują się zamiast skręcać; 3x reklamowane na przestrzeni kilku lat, za każdym razem nowa linia i to samo !
+ dość dobry opis produktów na witrynie
+ miła obsługa
+ ten market mam najbliżej
CASTORAMA
- niestety 2x dalej niż Leroy
- niedostateczny opis produktów na witrynie
- różne ceny wzgl lokalizacji.. trzeba każdorazowo wpisywać market
+ zawsze dostępni pracownicy tel BOK, pomiędzy regałami różnie
+ od wielu lat te same twarze i co za tym idzie kompetencje/wiedza
+ więcej kas i sprawniejsza obsługa
+ reklamacje uwzględniane od ręki
OBI (rzadko odwiedzam)
- niestety 2x dalej niż Leroy, mała ilość sklepów
- regularne przeceny i sporo towaru "Niemieckiego" np marka LUX
- trudno dodzwonić się do BOK
+ dość dobry opis produktów na witrynie
BRICOMAN (rzadko odwiedzam)
- 2x dalej niż Leroy, mała ilość sklepów
- dobre i konkurencyjne ceny
+ dość dobry opis produktów na witrynie
Ale są jeszcze inne sklepy podzielcie się swoimi doświadczeniami.
Zapomniałem wspomnieć o lokalnych hurtowniach, niestety w kilku z nich na kilka zakupów kilka raz przeterminowany towar, dla chemii to nie jest bez znaczenia. Pomijam aspekt moralny, Do tego bardzo często wciskanie produktów, tych, które są na stanie. Zatem optymalniej samemu wybrać co będzie dobre i szukać konkretnie po nazwie... Rozumiem, że ktoś ma nadwyżki lub trzyma na stanie to co się sprzedaje, ale obowiązują pewne zasady. Z paragonami też różnie bywa.
I weź tu wspieraj lokalnie mniejszych...