grzesiex16 wrote: Studiując tematy na elektrodzie o podłączeniu tempomatu od opla w innych autach dowiedziałem się, że serwomechanizm korzysta z oplowskiego sygnału ABS z przedniego koła.
Rozumowanie nie do konca prawidlowe. Tempomat korzysta z sygnalu predkosci pojazdu. Sygnal prostokatny, amplituda 5V, iles tam impulsow na obrot kola. Ten sygnal jest rozwleczony po samochodzie i trafia w pare miejsc: do sterownika silnika, TIDa/MIDa (kompa pokladowego), tempomatu wlasnie, radia, sterownika centralnego, szyberdachu itp itd, zaleznie od modelu i wyposazenia.
W niektorych autach ten sygnal bierze sie z impulsatora w zegarach lub impulsatora na lince. To wtedy gdy licznik jest na linke.
Jezeli licznik elektroniczny, to sygnal bierze sie z ABSu (moze i faktycznie odpowiada on obrotom lewego przedniego kola, ale nie koniecznie). Jezeli ABSu nie ma to sygnal idzie z impulsatora przy skrzyni, ewentualnie jest sobie jednen czujnik od ABSu i stosowny przetwonik / uklad formowania impulsu.
grzesiex16 wrote:
Urządzenie jest w trakcie kompletowania i montażu, ale wnioskuję że sygnał z tego czujnika będzie nieprawidłowy. Czyżby czujnik ABS opla "produkował" innego kształtu impulsy? Proszę o wskazówki jak podłączyć posiadany czujnik oraz gdy to okazało się konieczne jak zmodyfikować produkowany przezeń sygnał.
Juz wyzej napisalem, sygnal predkosci pojazdu nie bierze sie bezposrednio z czujnia przy kole.
Aha, w przypadku impulstorow przy skrzyni jest to czunik halla, a aimpulsator w zegarach jest optyczny. Czujnik w kole to czujnik indukcyjny.
Tobie bedzie najlatwiej dolozyc impulsator na linke (o ile juz go czasem nie masz). Takie impulsatory byly w wielu autach, sa tez uzywane do montowania taksometrow..