Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Brak ciśnienia oleju Crafter 2.5 TDI 109

adambiernacki63 04 Feb 2022 20:14 939 17
  • #1
    adambiernacki63
    Level 4  
    Witam. Silnik jest po kapitalnym remoncie.
    Niestety brak cisnienia oleju, czy moga byc za to winne jakieś inne podzespoły niz pompa oleju ?

    Dodam jeszcze, że kontrolka gaśnie od oleju po zapaleniu i nic nie swieci.
  • #2
    jerry1960
    Level 36  
    Skąd wiesz że niema ciśnienia oleju. Zmierz ciśnienie oleju manometrem.Na czym polegał kapitalny remont silnika.
  • #3
    adambiernacki63
    Level 4  
    Olej nie dociera do filtra oleju. Jest to jego pierwsze miejsce, gdzie musi być, zanim dotrze do silnika. Remont to wał I tłoki z korbami (uzywka), nowe panewki i pierścienie, osiowania itd. Glowica, nowe zawory uszczelniacze i szklanki frezowanie gniazd, szlify itd.

    Pompa oleju stara została, a zastanawiałem się nad nowka.
  • #5
    adambiernacki63
    Level 4  
    Tak, wszystko było ok, gość, który robi to to robi porządnie. Wszystko ładnie pomyte było, jak trza.

    Dodam jeszcze, że na zegarch nie pokazuje lampki alladyna, po wypięciu wtyczki też nic nie ma.
  • #6
    piachu1994
    Level 38  
    adambiernacki63 wrote:
    Dodam jeszcze, że na zegarch nie pokazuje lampki alladyna, po wypięciu wtyczki też nic nie ma.

    Wyciagnij wtyczke, i polacz ten pin w niej z masa. Powinna kontrolka sie palic. Nie jestem pewien, czy nie ma drugiego czujnika cisnienia w glowicy.
    Cisnienie sprawdzales fizycznie manometrem?
  • #7
    adambiernacki63
    Level 4  
    W głowicy nie ma czujnika, to jest prawie ta sama budowa głowicy i bloku co VW LT 2.5 TDI 109.

    Nie sprawdzałem manometrem .

    A za nim idzie czujnik ciśnienia do bloku, to wchodzi do bloku jakieś badziewie ze sprężynka, może to winne ?
  • #8
    piachu1994
    Level 38  
    adambiernacki63 wrote:
    Nie sprawdzałem manometrem .

    A za nim idzie czujnik ciśnienia do bloku, to wchodzi do bloku jakieś badziewie ze sprężynka, może to winne ?

    Tylko zegarem sprawdzisz cisnienie!
    Jakie "badziewie"? Zrob tego zdjecie.
    Smok oleju przykrecony? Ma zalozone wymagane uszczelki?
    Sprawdziles naped pompy oleju? Czy jest sprawny i nie uszkodzony?
    Podstawa filtra oleju drozna? Nie zapchana jakims uszczelniaczem?

    Najwazniejsze: silnik Ty skladales czy mechanik?
  • Helpful post
    #9
    pasta7
    Level 17  
    Nie było popukiwania przed remontem od strony rozrządu na wale. Jeżeli stara pompa została mogła mieć problem z zassaniem oleju. Nigdy nie pozwalaj silnikowi sie uruchomić do puki nie zobaczysz oleju w najdalszym punkcie smarowania!!!! Często trzeba wymusic pobranie oleju aby smarowanie było od początku
  • #10
    adambiernacki63
    Level 4  
    W poniedziałek zrobię foto. Na smoku był tylko oring, został wymieniony i jest przykręcony. Napęd pompy chodzi, podstawa filtra myta, czyszczona, nowe uszczelki.

    Busa kupiłem z padniętym motorem, pękł wał.
    Kolego, jak wymusić smarowanie ?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Silnik składałem z ojcem, jest to prosty motor.
  • Helpful post
    #11
    pasta7
    Level 17  
    Jeżeli pompa oleju nie ciągnie możesz wykrecić ta duża srube z boku ze zpreżyną i zaworkiem ciśnieniowym wstrzyknąć tam olej sprytnie i szybko zakrecić. Pomaga. zalać podstawe filtra oleju ile sie da. Wstrzyknąc w kanały smarujące olej tak aby cofnoł sie do pompy oleju. Najlepiej jeżeli silnik jest wyciągniety i bez miski obrócić go do góry nogami i zalać smok i pompe olejem i składać . wiele możliwości aby pomóc smarowaniu działać od pierwszego obrotu. Miałem podobna sytuacje przy wymienie oleju. Pompa nie chciała pociągnąć. Uratowałomnie wstrzykniecie oleju do pompy jak w pierwszej wersji mojej wypowiedzi

    Dodano po 22 [minuty]:

    Motor jest prosty. Ale jak widzisz niespodzianki tez sie pojawiły. Jest sporo pierdół których trzeba przypilnowac przy pierwszym rozruchu. Twój silnik juz zagadał. Wiec wał jest pierwszy, poźniej turbo.
  • #12
    adambiernacki63
    Level 4  
    Pasta7 silnik jest na ucie zamontowany, może dać mu Olej tam, gdzie czujnik i podstawa, i od góry przez wlew i kręcić go bez odpalania? Może zawor w pompie zawiesił sie ?

    Może sprężarka dmuchne przez czujnik ?
  • Helpful post
    #13
    pasta7
    Level 17  
    Poluzuj zawór w pompie zobacz czy olej pocieknie. Jeżeli tak to dobry znak. Jeżeli nie to wstrzyknij tam olej i szybkoo wszystko zakreć zawsze coś zostanie do uszczelnienia gładzi pompy i jej pomoże. Podstawa filtra coś złapie ale i tak bedzie wszystko ściekało do miski. Zalej ją do pełna i szybko zakreć plastikową podstawke oring zatka kanał spustowy i zostanie w całej podstawie filtra spora ilość oleju. Ewentualnie oliwiarka która robi ciśnienie wpompuj olej do rurki która wychodzi do turbo z bloku ale w kierunku przeciwnym żeby napełnic układ smarowania. Sprężarką wpompujesz tylko niepotrzebne powietrze do układu ( gorsza wersja)
  • #14
    adambiernacki63
    Level 4  
    No będę kombinował w poniedziałek i dam znać.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Dzięki za wskazówki na początek.

    Dodano po 1 [minuty]:

    No remont mnie wyszedł z dwumasa kpl i robota 14 tys, nie chcem zrzucać znów wszystkiego. Będę działała w pon. dzięki dzięki dam znać.
  • #15
    pasta7
    Level 17  
    Najważniejsze, odłącz wtryski żeby nie odpalił do puki nie zobaczysz Ciśnienia oleju na samym końcu układu smarowania
  • #16
    adambiernacki63
    Level 4  
    Wtyczki wypne, to common rail.
  • #17
    adambiernacki63
    Level 4  
    pasta7 Dzięki za pomoc. Wstrzyknelismy mu oleju w pompę, zaciągnął i chodzi jak trzeba. Na szczęście korek od pompy jest na zewnątrz. Dzięki wielkie! Zamykam temat.
  • #18
    adambiernacki63
    Level 4  
    pasta7 Dzięki za pomoc. Wstrzyknelismy mu oleju w pompę, zaciągnął i chodzi jak trzeba. Na szczęście korek od pompy jest na zewnątrz. Dzięki wielkie! Zamykam temat.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Wstrsykniecie oleju w pompę pomogło, zaciągnął olej.