Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Qashqai - coś blokuje moduł centralnego zamka

gracus7 05 Feb 2022 21:08 378 13
IGE-XAO
  • #1
    gracus7
    Level 26  
    Witam.
    Poszukuję schematu modułu centralnego zamka do Qashqai z 2010 roku.
    Chcę ustalić co znajduje się na 5 pinie dużej wtyczki 40pin tego modułu.
    Problem w tym aucie jest taki, że nie działały piloty i zamykanie zamka z kluczyka. Otwieranie kluczem działało. Natomiast siedząc w aucie przy zamkniętych drzwiach centralny sterowany przyciskiem z konsoli środkowej działa prawidłowo.
    Zamek w drzwiach kierowcy sprawny, wiązki sprawne i całe. Przekopałem instalacje. Podmieniłem moduł i bez zmian. Natomiast moduł z tego auta w drugim działa bez problemu, piloty również działały. Więc zacząłem szukać powodu usterki i doszedłem do momentu w którym wypiąłem przewód na 5 pinie z brązowej części 40pinowego złącza i wszystko wróciło do normy centralny działa prawidłowo. Na wypiętym przewodzie mam 12V a po wpięciu go do wtyczki znów blokuje się centralny i piloty nie działają a kluczem można tylko otworzyć zamek przy zamykaniu nie działa. zerknie ktoś na schemat?
  • IGE-XAO
  • #2
    emde33
    Level 3  
    Witam czy udało się rozwiązać problem ?
  • #3
    gracus7
    Level 26  
    Niestety nie. Jak pisałem wyżej po wypięciu przewodu z 5 pina wtyczki centralny działa normalnie. Nie udało się znaleźć schematu modułu komfortu a diagnostyka nie wykazała żadnych błędów i wszystko działa więc kolega prosił abył tak zostawić. Nie powiem, męczy mnie ten temat ;)
  • IGE-XAO
  • #4
    emde33
    Level 3  
    gracus7 wrote:
    Niestety nie. Jak pisałem wyżej po wypięciu przewodu z 5 pina wtyczki centralny działa normalnie. Nie udało się znaleźć schematu modułu komfortu a diagnostyka nie wykazała żadnych błędów i wszystko działa więc kolega prosił abył tak zostawić. Nie powiem, męczy mnie ten temat ;)
    mam chyba identyczny problem ,pamiętasz może jaki to kolor przewodu był ? I czy chodzi o ten moduł Nissan Qashqai - coś blokuje moduł centralnego zamka
  • #5
    gracus7
    Level 26  
    Tak to jest ten moduł ukryty za schowkiem. Jest tam duża wtyczka 40 pin którą trzeba rozebrać i wysuwasz z niej zewnętrzny zestaw 20 pin ten bardziej od krawędzi. Patrząc od środka modułu to 5 przewód po zewnętrznej stronie. Ja wypinałem po kolei wszystkie przewody i sprawdzałem co się dzieje i trafiłem na ten przewód. Jednak nie na tym polega naprawa tylko trzeba znaleźć schemat i ustalić od czego jest ten przewód. Jest na nim stałe 12v i blokuje to centralny czyli powinno być na nim 0V .
  • #6
    genek1000
    Level 35  
    gracus7 wrote:
    wtyczka 40 pin którą trzeba rozebrać i wysuwasz z niej zewnętrzny zestaw 20 pin ten bardziej od krawędzi. Patrząc od środka modułu to 5 przewód po zewnętrznej stronie.

    No opis jest normalnie jakby to pisał piekarz a nie elektryk :shocked!: .
    Każda kostka ma na swojej obudowie numery pinów .
    Jak podacie który to PIN to wam znajdę przewód .
    Aha tylko jeszcze info czy to jest i-key czy zwykły i kolor przewodu tez pomoże w szukaniu :D
  • #7
    gracus7
    Level 26  
    Opis jest w pierwszym poście pin nr5 na brązowej części złącza. A niżej tłumaczyłem który to pin gdyż kolega może nie wiedzieć, że jest na kostce numerologia skoro pyta który to przewód. w moim przypadku był to zwykły pilot nie key
  • #8
    emde33
    Level 3  
    gracus7 wrote:
    Tak to jest ten moduł ukryty za schowkiem. Jest tam duża wtyczka 40 pin którą trzeba rozebrać i wysuwasz z niej zewnętrzny zestaw 20 pin ten bardziej od krawędzi. Patrząc od środka modułu to 5 przewód po zewnętrznej stronie. Ja wypinałem po kolei wszystkie przewody i sprawdzałem co się dzieje i trafiłem na ten przewód. Jednak nie na tym polega naprawa tylko trzeba znaleźć schemat i ustalić od czego jest ten przewód. Jest na nim stałe 12v i blokuje to centralny czyli powinno być na nim 0V .
    wypialem pin nr 5 z brązowej wtyczki i świeci się immobiliser ,centralny nadal nie działa niestety w moim przypadku usterka jest inna

    Dodano po 1 [minuty]:

    genek1000 wrote:
    gracus7 wrote:
    wtyczka 40 pin którą trzeba rozebrać i wysuwasz z niej zewnętrzny zestaw 20 pin ten bardziej od krawędzi. Patrząc od środka modułu to 5 przewód po zewnętrznej stronie.

    No opis jest normalnie jakby to pisał piekarz a nie elektryk :shocked!: .
    Każda kostka ma na swojej obudowie numery pinów .
    Jak podacie który to PIN to wam znajdę przewód .
    Aha tylko jeszcze info czy to jest i-key czy zwykły i kolor przewodu tez pomoże w szukaniu :D
    w moim przypadku jest system bez kluczykowy ,przesłał on działać a potem padł zamek centralny z pilota rocznik 2009

    Dodano po 14 [minuty]:

    emde33 wrote:
    gracus7 wrote:
    Niestety nie. Jak pisałem wyżej po wypięciu przewodu z 5 pina wtyczki centralny działa normalnie. Nie udało się znaleźć schematu modułu komfortu a diagnostyka nie wykazała żadnych błędów i wszystko działa więc kolega prosił abył tak zostawić. Nie powiem, męczy mnie ten temat ;)
    mam chyba identyczny problem ,pamiętasz może jaki to kolor przewodu był ? I czy chodzi o ten moduł Nissan Qashqai - coś blokuje moduł centralnego zamka
    bo rozumiem że ten moduł jest od systemu bez kluczykowego ? ( Mieści się on nad bezpiecznikami w kabinie )
  • #10
    emde33
    Level 3  
    genek1000 wrote:
    Wydaje mi się że chodzi o wtyczkę M65 w module BCM - 40 pinowa wtyczka . Pin 5 to połączenie z przełącznikami pod kierownicą . Raczej marny związek z centralnym zamkiem .
    Chyba że ktoś źle policzył piny :wink: :cry:
    dzięki :) wizja montażu centralnego zamka przeszla do historii. :) Skąd masz te schematy ?(zazdrość)
  • #12
    emde33
    Level 3  
    genek1000 wrote:
    Się ma 😉
    Co było przyczyną , bo rozumiem że naprawione 😄
    niestety usterka nie została usunięta ,ale ze schematem prościej ,dzięki :)
  • #13
    gracus7
    Level 26  
    Hmmmm , raczej źle nie policzyłem . Ale jeżeli nawet to piny od 1-5 to przełącznik zespolony kierownicy , 6 pin jest pusty. Gdybym nawet się pomylił to obracając wtyczkę mamy pin 35 który również jest z przełącznika zespolonego, a 36 pin to stacyjka , a to również sprawdzałem. po wyłączeniu klucza na kostce stacyjki znikały wszystkie napięcia. a na tym przewodzie nadal było 12V. szkoda że nie miałem wtedy tego schematu. ale dziękuje przyda się na przyszłość.
  • #14
    emde33
    Level 3  
    gracus7 wrote:
    Hmmmm , raczej źle nie policzyłem . Ale jeżeli nawet to piny od 1-5 to przełącznik zespolony kierownicy , 6 pin jest pusty. Gdybym nawet się pomylił to obracając wtyczkę mamy pin 35 który również jest z przełącznika zespolonego, a 36 pin to stacyjka , a to również sprawdzałem. po wyłączeniu klucza na kostce stacyjki znikały wszystkie napięcia. a na tym przewodzie nadal było 12V. szkoda że nie miałem wtedy tego schematu. ale dziękuje przyda się na przyszłość.
    w programie diagnostycznym wyskakuje mi również błąd tempomatu

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    Po wielogodzinnym boju ,poddałem się z lokalizowaniem usterki i postanowiłem zamontować zamek centralny ,centralka tylko otwiera,przy zamykaniu pali bezpiecznik:/ ,po weryfikacji okazało się że kiedy zamykam auto z kluczyka zamyka wszystkie drzwi,ale.gdy je otwieram otwiera tylko kierowcy ,przycisk przy lewarku od zamykania wchodzi w tryb uśpienia,czyżby jedyna opcja to próba wymiany modułu ?

    Dodano po 10 [godziny] 8 [minuty]:

    Podpisałem sień zamkiem centralnym do tej wtyczki