Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Dlaczego hamulec ręczny w Renault Scenic II nie odbija do końca?

chadej 06 Feb 2022 18:07 684 13
Wago
  • #1
    chadej
    Level 12  
    Witam.
    Mam problem z ręcznym w Scenicu ii grand.
    Mianowicie.
    Zaciski wymienione na nowe, przewody też wymienione na nowe. Linki ręcznego są nowe, moduł elektroniczny ręcznego rozebrany, przesmarowany.
    Mimo to ręczny nie odbija do końca, przez co przy jeździe powyżej 15 km nagrzewa mi bd koła.
    Czy w clipie jest możliwość ustawienia, żeby linki wysuwały się bardziej?
    Robiłem kalibracje clipem i nic to nie pomogło.
    Czy akumulator może być przyczyną awarii?

    Bardzo proszę o rade.
  • Wago
  • #3
    chadej
    Level 12  
    Niestety nie, gdyż mam zaciski w wersji bez sprężynek, ;( czy mam jakieś dorobić?
    Zmierzyłem napięcie aku pod obciążeniem i wychodzi 12,39 V. Czy ta wartość jest OK?
  • #4
    bubu1769
    Level 42  
    Który masz rok tego Scenica?
    Tak jak patrzę po zdjęciach to wszędzie zaciski albo posiadają sprężynki cofające albo są przystosowane do ich montażu.
    Napięcia akumulatora mierzyłeś na odpalonym silniku, w którym miejscu?
  • Wago
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Co ma akumulator do trzymających zacisków??? Jak zdejmiesz linki z dźwigienek na zaciskach to koła obracają się swobodnie?
  • #6
    chadej
    Level 12  
    Rok 2004 nie mam zadnego miejsca na sprezynki.
    Dlaczego hamulec ręczny w Renault Scenic II nie odbija do końca?

    Aku mierze na wylaczonym silniku. W clipie pokazuje 12,39V. Woltomierz tak samo.
    Podczas zaciagamia w clipie napiecie spada do 11.89V.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chodzu o to ze raz puszcza dobrze zaciski a raz ich nieodbija calkowicie. Zaciski nowe, linki nowe, nowe przewody hamulcowe, modul recznego po czyszczeniu i resecie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dodam jeszcze bo to moze wazne. Ze mam blad zwarcia do masy dzwigni recznego. Tej w kabinie nie swieci mi sie dioda. Ale przed naprawa reczny dzialal, tylko jak po czasie zapiekly sie zaciski to je wymienilem.
    Poprzedni wlasciciel wymienil linki bo musial reczny zwalniac awaryjnie. I on nie zresetowal modulu recznego tylko wkrecil linki w jakby zaciagniety reczny. Przez co reczny dzialal na mniejszym skoku. Ale dzialal.
    A teraz wlasnie czasem puszcza calkiem, a czasem tylko troche.
  • Helpful post
    #7
    bubu1769
    Level 42  
    Tak jak czytam o tych zaciskach to rzeczywiście na początku wychodziły seryjnie bez sprężynek ale właśnie byly z nimi problemy dla tego później został dodany ten element.
    Mój Scenic z końcówki 2005 już je posiadał oryginalnie.
  • Helpful post
    #8
    MACIEK_M
    Level 29  
    chadej pisze:

    Quote:
    Aku mierze na wylaczonym silniku. W clipie pokazuje 12,39V. Woltomierz tak samo.
    Podczas zaciagamia w clipie napiecie spada do 11.89V.


    A jak zaciągasz na pracującym silniku, to jakie masz napięcie?
    11,89 V to trochę mało, możesz mieć problem z instalacją elektryczną
  • #9
    chadej
    Level 12  
    Na wlaczonym nie probowalem, sprawdze. Ale ogolnie mialem juz kilka problemow z tym aku.
    W pamieci bledow recznego co jakis czas pojawia mi sie ze za slaba bateria.
    I clip pare razy nie chcial sie polaczyc bo za slaba bateria.
  • #10
    MACIEK_M
    Level 29  
    Może to być "za słaba" - stara bateria, ale może też być słaby styk, skorodowane przewody, złacza itp. itd.
    A może obie te rzeczy równocześnie.
    Ogólnie aku i instalacja do sprawdzenia - od tego bym zaczął.
  • #11
    chadej
    Level 12  
    Aku raczej ma kilka lat, i nie byl ladowany miesiac i stal na polu na mrozie. Boje sie ze go przez to uszkodzilem.
  • #13
    chadej
    Level 12  
    Sprawdze go jeszcze jutro po nocy,i sprobuje doro ic sprezynki do zaciskow

    Dodano po 8 [godziny] 4 [minuty]:

    Witam,
    Po nocy akumulator pokazuje 12,3 czasem 12,6.
    W clipie pokazuje wartosci 12.2 lub 12.1.
    Przy zaciaganiu puszczaniu napiecie spada do 11.6V.
    Dodam ze noc nie byla mrozna raczej bylo na plusie.
    Sprawdzilem kola i tak linki cofaja sie do konca zaciski odbijaja do konca.

    Tylko ze mialem problem z kolem prawym, i to kolo po spuszczeniu recznego kreci sie luzno, natomiast kolo lewe ktore bylo ok po opuszczeniu recznego kreci sie ciezej.
    Wylaczylem tez automatyczny reczny.
    Czy mam z tym jezdzic do dotarcia klockow?

    Przy wylaczonym automatycznym recznym clip jakos inaczej przeprowadza kalibracje, bez krokow z zaciaganiem i puszczaniem.
  • #14
    chadej
    Level 12  
    Wymiana zaciskow na gwarancji rozwiazala problem.