Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik w Gracji PDG 585

imnothep 05 Lis 2005 15:53 3469 25
  • #1 05 Lis 2005 15:53
    imnothep
    Poziom 11  

Witam, mam mały problem z wirowaniem w powyższej pralce.Przypuszczam iż poleciał programator gdyż raz na kilka obrotów wirnik załapuje. Mam pytanie do osób znających temat. Czy znając układ przewodów idących do silnika mogę w prosty sposób wywołac sztucznie wirowanie celem sprawdzenia silnika. Jestem elektrykiem samochodowym i w prądzie zmiennym delikatnie mówiąc gubię się:) może ktoś z użytkowników forum ma rozpisany schemat na którym przewodzie w momencie wirowania pojawia się faza, a na którym 0.
    Za pomoc serdecznie dziękuję
    pozdrawiam
    PIOTREK

• #2 05 Lis 2005 18:42
    duh85
    Poziom 13  

W kostce jest 5 przewodów
    -pojedynczy jest wspulny
    -jedna para to pranie druga wirowanie

Kierunek zmienia sie poprzez przełozenie kondensatora z jednego styku na drugi tej samej pary

• #3 05 Lis 2005 23:19
    imnothep
    Poziom 11  

Czy kondensator ma wpływ na pracę silnika jako taką czy tylko na wirowanie, bo jeżeli na jedno i drugie to silnik kręci normalnie w lewo i prawo ale nie wiruje. Poza tym te pięć przewodów mają kolory zielony, żółty, brązowy, czerwony i biały. Które są tymi parami , a który wspólnym?
    pzdr.

• #4 05 Lis 2005 23:39
    bolczyk13
    Poziom 18  

Jeżeli silnik ma ruchy rewersyjne to kondensator jest w porządku. Sprawdż czy nie ma nadpalonych styków na kostce konektorowej przy silniku /wyjmij ją i sprawdź / .Jeżeli nie ma śladu nadpalenia to najpewniej poszło uzwojenie wirowania.Może jest dziurka w zbiorniku i woda przedostaje się na silnik.
    pozdrawiam

• #5 05 Lis 2005 23:45
    Paw_el

Specjalista AGD

Witam.