Witajcie,
W moim Volvo XC60 D4 2.0D 190KM pękł blok silnika (D4204T14). Udało mi się kupić w dobrej cenie kompletny słupek o tym samym oznaczeniu ale prawdopodobnie z młodszego rocznika. Wszystko idealnie pasowało do starej wiązki z wyjątkiem zaworu EGR. W starym silniku była taka owalna kostka a w nowym już taka płaska (obie 5pin). Kupiłem kostkę, trochę metodą dedukcji a trochę na pałę połączyłem przewody (25 kombinacji ale nie próbowałem wszystkich), zrobiliśmy adaptację wtrysków i reszty klamotów i wszystko działa, na kompie widać, że EGR fizycznie działa, natomiast wywala check engine i redukcję osiągów i błąd EGR.
Nie chcę póki co wyłączać i zaślepiać EGR bo auto ma koło 100k przebiegu a nowy silnik i nowy EGR ponoć 30k km więc chciałbym rozkminić jak to dobrze podłączyć.
Przewody w obu typach kostek są różnych kolorów a schematu instalacji elektrycznej silnika nigdzie nie znalazłem.
Przerabiał ktoś z Was taki temat i/lub ma jakiś pomysł jak to połączyć?
W moim Volvo XC60 D4 2.0D 190KM pękł blok silnika (D4204T14). Udało mi się kupić w dobrej cenie kompletny słupek o tym samym oznaczeniu ale prawdopodobnie z młodszego rocznika. Wszystko idealnie pasowało do starej wiązki z wyjątkiem zaworu EGR. W starym silniku była taka owalna kostka a w nowym już taka płaska (obie 5pin). Kupiłem kostkę, trochę metodą dedukcji a trochę na pałę połączyłem przewody (25 kombinacji ale nie próbowałem wszystkich), zrobiliśmy adaptację wtrysków i reszty klamotów i wszystko działa, na kompie widać, że EGR fizycznie działa, natomiast wywala check engine i redukcję osiągów i błąd EGR.
Nie chcę póki co wyłączać i zaślepiać EGR bo auto ma koło 100k przebiegu a nowy silnik i nowy EGR ponoć 30k km więc chciałbym rozkminić jak to dobrze podłączyć.
Przewody w obu typach kostek są różnych kolorów a schematu instalacji elektrycznej silnika nigdzie nie znalazłem.
Przerabiał ktoś z Was taki temat i/lub ma jakiś pomysł jak to połączyć?