Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Atego 1222 L - Problem automatyczna skrzynia biegów, wymienione nowe sp

adamis2006 11 Feb 2022 22:39 630 3
Texa Poland
  • #1
    adamis2006
    Level 3  
    Witam.
    Posiadam atego 1222L i przez ostatnie 2 lata przejechałem ok 200 tyś km. Auto od zakupu ruszało z większym lub mniejszym szarpnięciem, przy zakupie sprzedający powiedział że sprzęgło było wymienione profilaktycznie bo auto jeżdzi za granice a kierowca że mercedes tak ma, i faktycznie to się potwierdziło w zeszłym tygodniu. Jadąc na załadunek 500m przed firmą musiałem zwolnić i gdy przerzucał bieg bodaj z 3-4 zaczął migać cyfra biegu i piszczenie, ja próbowałem manetką zmienić bieg , przełączyć na manual ale bez skutku, dopiero po zatrzymaniu i ponownym włączeniu biegu dojechałem na miejsce. Po zatrzymaniu nie dało się właczyć R tylko 1.Zresetowałem skrzynie ale nie udała sie kalibracja do końca i wyświetliło G-12. Został tylko 1 bieg i nie chciał przerzucać dalej, odpiąłem kleme z aku na 15 min po czym wrucił do życia , niestety na 2 skrzyżowaniu czar prysł i została tylko 1. Przestałem ok 14 godzin do następnego dnia i po zapaleniu okazało się że R wchodzi i skrzynia dała się zresetować bez błędu. Przyjechałem 300 km do domu w większości starając sie jechać na manualu bez problemu. Wyjęta skrzynia tarcza valeo 10 mm grubości luz na " tulejce " wchodzącej na wałek sprzęgła i patrząc pod światło punktowo przebarwiony docisk, wysprzęglik ok. Po zamontowaniu kpl sachs i wysprzęglik nowy płyn do układu i odpowietrzeniu po kalibracji komputerem Jaltest ta się nie udała wyskoczył bład 12. Próba ruszenia strzał ze sprzęgła do przodu i tyłu oraz w czasie jazdy.Odpiąłem aku do następnego dnia. Rano odpalam auto i szok, rusza lepiej niż osobówka a jazda bajka , ale radość nie trwała długo bo po wyjężdzie w trase przejechałem bez problemu ok300 km w tym 180 km s8 do wrocławia gdzie nawet raz nie zmienił biegu i po zjeżdzie do ronda przy redukcji znowu w okolicy 3-4 zwariował i sytuacja cały czas cyklicznie się pojawia.Postoi kilka godzin znowu jedzie po czym znowu problem. Byłem na diagnostyce komputerowej u fachowców od elektroniki i powiedzieli że nie ma żadnych błędów sterownika. Brakuje mi pomysłu co jest grane, proszę o radę co może być albo namiar na kogoś kto naprawi bo męcze się 2 tydzięń.
    Z góry dzięki za pomoc
  • Texa Poland
  • #2
    adamis2006
    Level 3  
    Witam
    Po próbie nauczania wyskakuje błąd gs 12 i 13 , ma może ktoś pomysł co może być? wymieniona cała wiązka więc teoretycznie kable odpadają.
  • Texa Poland
  • #3
    Gregor_123
    Level 14  
    W pierwszej kolejności procedura odpowietrzenia AG.
    Robisz to odpowietrznikiem siłownika sprzęgła przy zasterowaniu biegów.
    Potem nauczanie AG i sprzęgła komputerem.
    DAS, Jaltest pewnie tego nie ogarnia.
  • #4
    adamis2006
    Level 3  
    Dzięki za podpowiedż ,ale to co piszesz zrobione było poprawnie a problemem okazał się akumulator ciśnienia ( dla niezorientowanych czarny okrągły zbiornik wkręcany w resztę ,, ustrojstwa '' przy skrzyni ) kupiłem cały układ na zapas bo nowa ,, bańka " bagatela ok 1800 pln. Po założeniu przyuczenie ok i na razie tydzięń przejechany.