Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Octavia 2012 - Bardzo duży pobór prądu na postoju 3,5A

edi64 14 Feb 2022 20:46 843 41
lampy.pl
  • #31
    60jarek
    Level 27  
    Ireneo wrote:
    Dodatkowo nie trzeba czujnika maski odłączyć

    Kto ci każe?
    Po prostu czasami występuje dodatkowy czujnik otwarcia klapy i pisałem jak już to go zablokować.
    Ireneo wrote:
    I jesteś pewny że do radia w tym dochodzi napięcie po stacyjce czy może jednak jest włączane poprzez can?

    Dlatego poleciłem odłączyć fizycznie radio -wykona pomiar napięcia can i będzie wiadomo w jakim trybie pracuję sterownik. Uszkodzony to Can przejdzie w tryb awaryjny. Tak to robię.

    Co do kolejności zakładania klem znajdę opracowanie w moim jednym z tematów na elektrodzie na temat sterowników i can, a tam jest naukowe wyjaśnienie dla czego.
    Potem postaram się to odnaleźć. Film o can i sterownikach jednej z firm link chyba ze strony VW. Jak odszukam zamieszczę. (temat z około 2020r). Tam też na początku trwała dyskusja na ten temat.
  • lampy.pl
  • #32
    Mierzejewski46
    Level 35  
    60jarek wrote:
    Stosuję jak Volkswagen zaleca do aut z komputerem: przy podłączaniu akumulatora najpierw plus potem minus, przy odłączeniu akumulatora najpierw minus potem plus.

    To stara szkoła bardzo użyteczna. Przy podłączaniu najpierw plus bo jak zewrzesz do masy plus przez klucz to nie zaiskrzy,przy odkręcaniu najpierw minus bo nie zaiskrzy w przypadku zwarcia przy minusie i potem plusie. Innego sensownego wytłumaczenia nie ma.
  • #33
    edi64
    Level 9  
    Radio jest podpięte przed zapłonem tak kupiłem ,ale czy to może rozładowywać baterie, że po dwóch dobach postoju nie chce zakręcić.
  • #34
    Ireneo
    Level 42  
    60jarek wrote:
    Ireneo wrote:
    Dodatkowo nie trzeba czujnika maski odłączyć

    Kto ci każe?
    Po prostu czasami występuje dodatkowy czujnik otwarcia klapy i pisałem jak już to go zablokować.

    Ale go nie ma potrzeby blokować nawet tego dodatkowego.
  • lampy.pl
  • #35
    kkknc
    Level 43  
    Jak by nie patrzeć to jeżeli autor dobrze wykonał pomiar to ma problem z akumulatorem / ładowaniem. W końcu po 24h ubędzie mu 8Ah. Inna sprawa to dzisiejsze akumulatory z dodatkiem Ca mają DoD 100% na poziomie 30-50 cykli.
  • #36
    60jarek
    Level 27  
    edi64 wrote:
    Radio jest podpięte przed zapłonem tak kupiłem ,ale czy to może rozładowywać baterie, że po dwóch dobach postoju nie chce zakręcić.

    Musisz znaleźć pobór prądu najpierw szukasz wyjmując poszczególne bezpieczniki i mierząc pobór prądu.
    Dopiero jak to nie pomoże choć to mało prawdopodobne to trzeba szukać dalej.

    Dobrze sprawdzić błędy w sterowniku o ile takie występują.
    Jak to nic nie daje szukasz dalej właśnie na zasadzie jak pisałem wymontowanie radia sprawdzenie Can W jakim trybie pracuje. To wiele w sumie powie o sprawności sterownika.

    Dlaczego pisze o radiu bo zazwyczaj sprzedający lubi wymienić na inne -może w przeszłości sam je podłączał nie do końca prawidłowo. Jak pisałem często wzmacniacz antenowy podłączają pod bezpośrednio zasilanie do akumulatora lub antenę wysuwaną. U mnie fabrycznie do radia był poprowadzony przewód tylko poprzedni właściciel musiał ten kabel wypiąć z gniazda bezpiecznikowego i wsunąć do innego gniazda tym samym podając zasilanie nie po stacyjce, a bezpośrednio z akumulatora. (tam miałem pobór prądu i z tego kabelka było zasilanie na wzmacniacz antenowy w sumie 55+67= 116mA) (kolejna uszkodzona żaróweczka w zapalniczce pobierała prąd nie świeciła 20mA -to już 146mA). Jakaś przerwa w instalacji do dziś nie namierzyłem powodowała ze zamek drzwi po zgaszeniu auta potrafił pracować (drzwi nie otwierał ale stukał) ustało po naprawie mechanizmu opuszczania szyby może wtyk w drzwiach jakiś nie zwierał?


    O ile to radio oryginalne to faktycznie małe prawdopodobieństwo ingerencji w instalacje.
    Dobra bo zaczynam się powtarzać.
    Napisz jak sprawdzisz pobór prądu przy wyjmowaniu poszczególnych bezpieczników.
  • #37
    Mierzejewski46
    Level 35  
    edi64 wrote:
    Radio jest podpięte przed zapłonem tak kupiłem ,ale czy to może rozładowywać baterie, że po dwóch dobach postoju nie chce zakręcić.

    To nie dobrze.
  • #38
    edi64
    Level 9  
    Pisałem wcześniej że wyjmowałem wszystkie bezpieczniki,zareagował tylko bezpiecznik od radia. z 350mA spodło do 200mA.
  • #39
    60jarek
    Level 27  
    Mierzejewski46 wrote:
    edi64 wrote:
    Radio jest podpięte przed zapłonem tak kupiłem ,ale czy to może rozładowywać baterie, że po dwóch dobach postoju nie chce zakręcić.

    To nie dobrze.

    Radio jak gra to dużo pobiera do 3-5 A, nie wiadomo ile na rzekomym standby .
    Odłącz je i sprawdź.
    Tu na 90% twój lewy pobór.
    Dwa dni bez radia wytrzymasz.
  • #40
    kokapetyl
    Level 43  
    60jarek wrote:
    Dwa dni bez radia wytrzymasz.

    A po co czekać dwa dni?
    Odłączyć kostkę od radia i sprawdzić pobór prądu.
  • #41
    60jarek
    Level 27  
    edi64 wrote:
    Pisałem wcześniej że wyjmowałem wszystkie bezpieczniki,zareagował tylko bezpiecznik od radia. z 350mA spadło do 200mA.

    Czy je odłączałeś fizycznie -nie, więc sprawdź to.
    Przy okazji sprawdzisz do czego podłączone zasilanie wzmacniacza antenowego.
    Skoro radio odbiera fale na wyłączonym aucie czyli on też źle podłączony, a to kolejne 65mA.
    O tym pisałem pewno podpięty do zasilania radia czyli do akumulatora.

    Dodano po 55 [sekundy]:

    kokapetyl wrote:
    60jarek wrote:
    Dwa dni bez radia wytrzymasz.

    A po co czekać dwa dni?
    Odłączyć kostkę od radia i sprawdzić pobór prądu.

    Słuszna uwaga.

    Radio jak się wyciąga to znajdziesz na You tubę, zależy jakie masz to potrzebujesz pilniki iglaki lub dwa klucze do radia (lub cienkie długie nożyki).
  • #42
    edi64
    Level 9  
    Nie rozwiązałem, poczekam jak będzie cieplej to sobie posprawdzam, na razie i tak nie mam czasu.Pozdrawiam wszystkich i Dziękuje edi64