Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C3 1.4 hdi - Światła same się zapalaja

tomasznowak20 15 Feb 2022 20:46 534 16
lampy.pl
  • #1
    tomasznowak20
    Level 9  
    Dzień dobry. Mam problem z citroen C3 1.4 hdi. Pierwszy raz zajechałem do pracy zgasiłem silnik wyjąłem kluczyki i światła dwa razy mrugnely. Poszedłem sprawdzić po paru godzinach odpaliłem zgasiłem i po paru sekundach światła zapalają się same. Zgasły po tym jak przekręciłem manetkę na włączenie a potem na wyłączenie. Wracam do domu ta sama sytuacja odpalony silnik i załączyly się same. Nie zawsze występuje ten problem czasem przekręce zapłon i po chwili się zapala czasem jest wszystko ok. Dziś rano poszedłem tylko otworzyłem drzwi patrzę po chwili świeca światła ale same zgasły. Patrzyłem w środku nie wygląda żeby woda naleciala chociaż dzień przed padało. Co może być przyczyną bsi ?
  • lampy.pl
  • Helpful post
    #2
    beryas
    Level 31  
    Jesli masz C3 I generacji problemem jest najprawdopodobniej przelacznik zespolony przy kierownicy.
    Slawny com 2000 drogi i wlasnie czesto powoduje rozne cuda, czasem uda sie go naprawic, a czasem tylko wymiana loteria i trzeba wiedziec co sie robi.
  • lampy.pl
  • #3
    tomasznowak20
    Level 9  
    Tak to jest pierwsza generacja c3. Też myślałem o tym wyłączniku tylko zmyliło mnie to jak otworzyłem tylko drzwi a światła się załączyly. Nic z zapłonem nie dotykałem wtedy. Pamiętam u rodziców w Uno podgięcie blaszek w tym wyłączniku zespolonym wystarczylo aby światła działały normalnie bo raz dzialaly raz nie. W jaki sposób najlepiej ten włącznik sprawdzić ?

    Dodano po 9 [godziny] 46 [minuty]:

    Kilka dni nie padał deszcz dzisiaj nic sie nie dzieje wszystko jest w porządku.
  • #4
    beryas
    Level 31  
    Diagboxem wyswietlacz parametry i ruszasz manetka, przelaczasz wszystko po kolei, telepiesz, skrecasz rozne rzeczy i patrzysz czy cos nie odwala
  • #5
    tomasznowak20
    Level 9  
    Dzisiaj otwieram samochód i mruga kontrolka od ładowania. Po odpaleniu silnika po chwili światła same się zapalają. Później dotykam kierownicy i mrugają parę razy. Ciężko się umówić do elektryka samochodowego wszyscy zapracowani strasznie.

    Dodano po 4 [godziny]:

    Teraz po otwarciu drzwi od kierowcy zaczyna mrugać kontrola od ładowania na przekręconym zapłonie też mruga po odpaleniu gaśnie. Akumulator jest ok na zgaszonym ma 12.5 V na odpalonym 14.4 V. A co dziwne teraz jak nie ma kluczyków w stacyjce przekręcanie manetki od świateł nie włącza świateł.
  • #6
    beryas
    Level 31  
    tomasznowak20 wrote:
    jak nie ma kluczyków w stacyjce przekręcanie manetki od świateł nie włącza świateł.


    tak ma byc, tylko pozycyjne moszna wlaczyc, a czasem nawet tylko pozycyjne stronami
  • #7
    tomasznowak20
    Level 9  
    Witam byłem dziś u elektryka podpiął komputer nie pokazało poważnych błędów. Podmienilismy bsm niestety te same objawy. W momencie kiedy przekręciłem zapłon zapaliły się same światła elektryk odpiął kostkę od przełącznika zespolonego (pająka) i światła nadal świeciły czyli on twierdzi że pająk jest ok. Ale czy na pewno? Mówi że teraz jedynie załatwić bsi i on kogoś ma żeby wpisać je ale to będzie trochę kosztować. I tak pewności nie ma że to będzie to.
  • #8
    xaw
    Level 13  
    beryas wrote:
    Diagboxem wyswietlacz parametry i ruszasz manetka, przelaczasz wszystko po kolei, telepiesz, skrecasz rozne rzeczy i patrzysz czy cos nie odwala


    Dobrze prawi :)

    Czym elektryk czytał auto ? Jakim sprzętem ? Uniwersalnym bardzo często nic nie odczytasz z cytryn i peugeotów poza kodami błędów.

    Bsi czy bsm zawsze można sprawdzić czy nie ma przepaleń, okopconych kostek i przewodów.
  • #9
    tomasznowak20
    Level 9  
    Mówi że ma specjalne oprogramowanie.
  • #10
    xaw
    Level 13  
    Jeśli ma to sprawdził parametry coma i modułu - znalazł usterkę. Skoro to Bsi to niech zamawia, wymienia i po temacie.
    Nurtuje mnie inna kwestia, skoro ma box do cytryn to po co mu ktoś inny do programowania bsi.
  • #11
    ALIBABA I
    Level 29  
    beryas wrote:
    , tylko pozycyjne moszna wlaczyc, a czasem nawet tylko pozycyjne stronam
    No kolego nie przeginaj ,
    tomasznowak20 wrote:
    Mówi że ma specjalne oprogramowanie.
    Tzn ?, jakie to specjalne , w tym przypadku sugeruję odczyt tylko lexsją i test poszczególnych systemów , a co wyjdzie pisz.

    Wg mnie masz problem z BSM-em , włącz światła mijania z manetki przy wyłączonej stacyjce , kluczyk nie musi być i po 10-15 min musi je wygasić , pozycyjne nie zgasną ! , to jest system bezpieczeństwa tak samo jak awaryjne , czy to działa ? z diagnoskopu możesz wysterować wiele funkcji .
    tomasznowak20 wrote:
    elektryk odpiął kostkę od przełącznika zespolonego (pająka)
    Hm, odpięcie czego kolwiek na załączonym zapłonie potrafi nawet uruchomić wycieraczki i zatrzymać je w połowie szyby.
  • #12
    tomasznowak20
    Level 9  
    Czemu problem z bsm skoro elektryk miał taki sam podmienilismy i objawy takie same.
  • Helpful post
    #13
    xaw
    Level 13  
    Obstawiam com-a, ale bez rzetelnej diagnozy elementu i parametrów to wróżbiarstwo a nie naprawa. Można pół auta rozpruć, zmarnować wiele godzin a usterka nie zostanie usunięta.
    Tak jak piszą wszyscy wyżej. Teść Coma, zdjęcie wyników i parametrów, test BSM, zdjęcie wyników i parametrów, wrzucasz na forum i każdy widzi z czym ma do czynienia. Jak ktokolwiek ma coś powiedzieć jak nie wiemy co wychodzi z jednego klocka i wchodzi do drugiego. Wszystkie elementy są zależne od siebie w tych autach.
    Na razie ja wiem tyle, że ktoś podłączył coś, coś innego podmienił, diagnozował czymś a zobaczył jeszcze coś innego ...
  • #14
    tomasznowak20
    Level 9  
    Nie wiem jakie dokładnie oprogramowanie ma ale wybierał citroen C3 i wpisywał rocznik vin od razu mu się wyświetlił. Były jakieś drobne błędy typu przepalona żarówka postojowa z przodu i przepalone światło cofania z lewej strony. Było też coś ze świecami żarowymi ale mówi że jak na mrozie odpala to jest ok. Nie wiem czy w ciemno zamawiać com 2000 bo może akurat nie to. Niestety ciężko o dobrego elektryka samochodowego. Albo nie mają czasu albo ceny kosmos. Nie wiem tylko czy jak zignoruje ten problem to potem może być jeszcze gorzej.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bsi i bsm nie pokazywały trwałych błędów.
  • #15
    ALIBABA I
    Level 29  
    xaw wrote:
    Obstawiam com-a, ale bez rzetelnej diagnozy elementu i parametrów to wróżbiarstwo a nie naprawa. Można pół auta rozpruć, zmarnować wiele godzin a usterka nie zostanie usunięta.
    Tak jak piszą wszyscy wyżej. Teść Coma, zdjęcie wyników i parametrów, test BSM, zdjęcie wyników i parametrów
    Ale się wkurzyłeś ! , masz za to pomógł plusik, coś mi nie idzie zrobię powtórkę.
  • #16
    tomasznowak20
    Level 9  
    xaw wrote:
    Jeśli ma to sprawdził parametry coma i modułu - znalazł usterkę. Skoro to Bsi to niech zamawia, wymienia i po temacie.
    Nurtuje mnie inna kwestia, skoro ma box do cytryn to po co mu ktoś inny do programowania bsi.

    Ale on nie jest pewny na 100 procent że to bsi. Poza tym nowe kosztuję kupę kasy i używka jedynie wchodzi w grę.
  • #17
    xaw
    Level 13  
    ALIBABA I wrote:
    xaw wrote:
    Obstawiam com-a, ale bez rzetelnej diagnozy elementu i parametrów to wróżbiarstwo a nie naprawa. Można pół auta rozpruć, zmarnować wiele godzin a usterka nie zostanie usunięta.
    Tak jak piszą wszyscy wyżej. Teść Coma, zdjęcie wyników i parametrów, test BSM, zdjęcie wyników i parametrów
    Ale się wkurzyłeś ! , masz za to pomógł plusik, coś mi nie idzie zrobię powtórkę.

    tu nie chodzi o wkurzanie się, ale wiem po sobie, że jak się nie spędzi czasu na diagnozie to później idą koszta i zmarnowane godziny.
    Wracając do tematu, elektronik biorąc robotę bierze niestety na klatę wtopy związane ze złą diagnozą ... przynajmniej u mnie :)