Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki silniczek, żeby był w stanie podnieść biurko

TrueDzaroD 17 Feb 2022 12:43 786 12
Automation24
    TrueDzaroD
    Level 2  
    Cześć,
    Kiedyś myślałem nad zabawą z raspberry pi i akurat mam świetną okazję, żeby się tym pobawić, mianowicie chciałbym przerobić biurko z ikei dokładnie to TROTTEN (linku nie moge dac bo musze odczekać)
    które jest na korbkę, tak żeby działało automatycznie.
    Dodam, że jeśli chodzi o elektronikę to jestem zielony, biurko reguluje się za pomocą korbki która składa się z sześciokątnego elementu, takiego jak klucz ampulowy, wydaje mi się, że wystarczy mi do tego raspberry pi pico, jakieś tam dodatkowe elementy, żeby to zamontować + jakies przyciski i jakiś silniczek elektryczny - z mojego domowego sposobu na pomiar siły potrzebnej do podniesienia biurka, wynika, że jest potrzebna siła około 1,5kg, więc wydaje mi się, że potrzebny mi jest jakiś silniczek który uniesie 3-5kg.
    Doradzi mi ktoś jaki silniczek zastosować i ewentualnie w sprawach potencjalnych problemów?
    Do you have a problem with Raspberry? Ask question. Visit our forum Raspberry.
  • Automation24
    398216 Usunięty
    Level 43  
    TrueDzaroD wrote:
    Doradzi mi ktoś jaki silniczek zastosować i ewentualnie w sprawach potencjalnych problemów?
    Jaki silnik to przede wszystkim zależy od przekładni i szybkości podnoszenia/opuszczania jakiej potrzebujesz. Do Twojej listy zakupów dolicz jeszcze dwa wyłączniki krańcowe... Jak będziesz w stanie napisać program sterujący uwzględniający wszystkie okoliczności i obliczysz przekładnię moc sama wyjdzie... Jedno jest pewne (przynajmniej dla mnie) - przerost formy nad treścią - jak często dotychczas korzystałeś z opcji regulacji blatu?
  • Automation24
  • Helpful post
    MocnyAmper
    Level 25  
    Potrzebujesz silnika z przekładnią.