Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator Denso 46782213 - Nowe regulatory napięcia nie działają

Robert123CR250 17 Feb 2022 15:19 591 15
Texa Poland
  • #1
    Robert123CR250
    Level 5  
    Witam, mam problem z alternatorem, podłączając go tak jak na zdjęciu i napędzając alternator wiertarką:

    Alternator Denso 46782213 - Nowe regulatory napięcia nie działają

    - Na starym regulatorze RTM 151C żarówka gaśnie i ładowanie wynosi 13.5V
    - Na nowym regulatorze HC CARGO 331850 żarówka również gaśnie, ale ładowania nie ma

    Czyżby nowy regulator był zepsuty?
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Ma pewnie soft start. Po parunastu sek.
  • #3
    Robert123CR250
    Level 5  
    Był zamontowany z nowym regulatorem w samochodzie i chodził kilkanaście minut zanim się akumulator nie rozładował. Gdy silnik chodził to dawałem mu wysokie obroty, ale dalej nie ładował.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Cos zepsules. Cargo nie padają raczej
  • #6
    Robert123CR250
    Level 5  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?.

    Alternator jest w pełni sprawny, bo na starym regulatorze ładuje.
    Kupiłem jeszcze jeden nowy regulator (czyli już mam dwa nowe) i dalej nie ma ładowania, żarówka gaśnie, a napięcie wzrasta zaledwie o 0.2V.
    Czy ktoś może sprawdzić czy regulator HC CARGO 331850 na pewno nadaje się do mojego alternatora?
  • #8
    Robert123CR250
    Level 5  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Jakie auto jaki silnik.

    Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 2004r z klimatyzacją.
    Alternator to: Denso 63321826 46782213 14V 105A
    Alternator Denso 46782213 - Nowe regulatory napięcia nie działają
  • #10
    Robert123CR250
    Level 5  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Czemu starego nie zalozysz skoro jest dobrze na nim.

    Na starym ładowanie wynosi 13.5V i to bez obciążenia, wiec jest do wymiany. Dodatkowo znalazłem tarczkę z datą i on jest oryginalny z 2004, wiec przydałoby się go wymienić.

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    Podłączyłem kolejny nowy regulator (już trzeci), trochę inny bo A643258A i dalej nie ma ładowania... Wkrętarka ma 1600 obrotow na minutę, nie za mało?

    Dodano po 13 [minuty]:

    A żarówka 12V 5W nie jest za mała aby wzbudzić alternator?

    Dodano po 1 [godziny] 50 [minuty]:

    Obliczyłem jak szybką wiertarkę potrzebuję mieć.
    - obwód koła pasowego wału korbowego: 51.8cm
    - obwód koła sprzęgiełka alternatora: 17.0cm
    - różnica obwodów kół względem siebie w %: 3.047
    - wolne obroty w stilo: 850/min
    3.047 x 850 = 2590.5 - to są obroty alternatora na wolnych obrotach silnika
    Moja wkrętarka ma 1600 obrotów/min, więc muszę poszukać jakiejś szybkiej wiertarki.
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Wiertarka jest do wiercenia
  • #12
    Robert123CR250
    Level 5  
    andrzej20001 wrote:
    Wiertarka jest do wiercenia

    Chyba naprawdę nie wiesz ile czasu potrzeba żeby zamontować i wymontować alternator w stilo. Chciałbym mieć najpierw pewność że alternator działa na stole.
    Ale ok, rano go przykręcę i jak nie będzie działał to się odezwę.
  • Helpful post
    #13
    michaugmz
    Level 5  
    Po 1. Dzisiejsze regulatory raczej rzadko oznajmiają to że się kończą niskim napięciem ładowania, jak i w którym miejscu mierzyłeś ? (Powinieneś na samym alternatorze zmierzyć żeby to potwierdzić, z włączonymi wszystkimi możliwymi odbiornikami prądu i obrotach na poziomie 2000).
    Po 2. Podzespoły z Cargo są bardzo dobrej jakości, obecnie tych używam, albo OEM.
    Po 3. To że twój regulator jest pełnoletni nie znaczy że nowy nawet OEM będzie od niego lepszy, znam z autopsji 😉.
    Ps. O ile dobrze pamiętam to stilo ma taki przewód masowy który idzie od silnika do podłużnicy, tam jest zakuty do jednego oczka i wyżej leci do klemy do aku. I właśnie na tej zakuwce przy podłużnicy radził bym się przyjrzeć. 😉
    Pozdrowienia.
  • Helpful post
    #14
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Robert123CR250 wrote:
    Moja wkrętarka ma 1600 obrotów/min, więc muszę poszukać jakiejś szybkiej wiertarki.

    Wystarczy że obroty wiertarki pod obciążeniem spadną poniżej 1200obr i juz po ładowaniu. Tak się nie sprawdza!!!!!
  • #15
    Robert123CR250
    Level 5  
    Mieliście rację, po wsadzeniu alternatora do auta wszystko działa i ładowanie jest sztywne 14.4V.
    U mnie za pierwszym razem nie działało, bo masa na regulatorze jest w innym miejscu niż w moim starym i musiałem wiercić otwór w obudowie alternatora, oraz gwintować.

    Stary:
    Alternator Denso 46782213 - Nowe regulatory napięcia nie działają

    Nowy:
    Alternator Denso 46782213 - Nowe regulatory napięcia nie działają
  • Helpful post
    #16
    andrzej20001
    Level 43  
    To częsty błąd. Plus do doświadczenia