Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy mogę zmieszać resztkę benzyny z dieslem w agregacie benzynowym awaryjnie?

Rado2010 19 Feb 2022 12:57 2364 107
  • #1
    Rado2010
    Level 17  
    Witam, czy mogę pomieszać resztkę benzyny z dieslem, i wlać do agregatu benzynowego? W mojej wsi jest wichura, nie mamy prądu już od dwóch dni, kończy mi się benzyna do agregatu, a jedyne paliwo jakie posiadam to 100 litrów ON, nie pojadę na stacje paliw, bo moje auto jest u mechanika, mieszkam na typowym zadupiu i nie poproszę sąsiada aby mi pożyczył auto. Agregat wypalił już 30 litrów benzyny a zostało mnie już tylko 20 w rezerwie, energetyka ma naprawić awarię za 5 dni, jedyne zapasy paliwa jakie mam to diesel do traktora, mogę zmieszać te paliwa razem i zalać tym rozgrzany agregat? Będzie Palić? Jest to sytuacja awaryjna, nie mamy światła i dwie zamrażarki bez prądu rozmrożą się po 2 dniach, dodam że agregat już odpalałem na denaturacie, benzynie ekstrakcyjnej i wszystkim co płynne i palne, ale nadszedł moment awaryjny braku palnych substancji.
  • Helpful post
    #2
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Rado2010 wrote:
    Witam, czy mogę pomieszać resztkę benzyny z dieslem,
    Niestety nie możesz. Jeżeli nawet ten generator odpali, w co wątpię, to zniszczysz silnik tworzącą się sadzą z niedopalonego paliwa.
  • Helpful post
    #3
    kwok
    Level 39  
    Mała domieszka on przejdzie ale jeśli dolejesz 5l do 20l benzyny to nie wiem czy da radę. Niestety jak masz taką sytuację to uruchom telefon i szukaj pomocy. Ostatecznie możesz spróbować jakoś się dogadać ze Strażą Pożarną ale mają tyle roboty że się nie doczekasz.
  • #5
    cyborg39
    Level 28  
    Głupoty gadacie.. Lata temu brat pojechał do kolegi motocyklem K-750, w dodatku zimową porą.. U kolegi pojeździli trochę i wtedy skonczyła się reszta benzyny. Jako że rodzice kolegi mieli tylko Ursusa c-360, to chłopaki wiele nie myśląc upuścili 2 litry z Ursusa, silnik dopóki był gorący to jakoś tam odpalił (na pych) i brat wrócił 10 km do domu. Po ostygnięciu już nie odpalał.
    Tak więc uważam że jeżeli do 20 litrów benzyny doleje 20 litrów ON bez gaszenia silnika, to tak prosty silnik jak w agregacie spokojnie popracuje
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Agregat ma katalizator... ON w zasadzie jest niepalny w normalnych warunkach. W drugą stronę - jak najbardziej, prosty Diesel będzie pracował na benzynie.
    Nie możesz sobie zamówić taksówki, albo pojechać na stację ciągnikiem (skoro go masz)?
  • #8
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    tzok wrote:
    W drugą stronę - jak najbardziej, prosty Diesel będzie pracował na benzynie.
    Czy aby na pewno? :D Pomyśl troche, bo o zatarciu się pompy wtryskowej już nie wspomnę. Osobiście tego doświadczyłem, pomyłka nalewacza na stacji, skonczyło sie definitywnym zniszczeniem silnika - rozbiegał się i zanim zdolałem go zdusić sprzegłem i biegiem na hamulcu - wystawił kopyto. :cry:
  • #11
    palmus
    Level 33  
    Lepiej zalej rozpuszczalnikiem jakimś jak masz.Jak agregat to dwusuw to da radę.
  • #13
    palmus
    Level 33  
    Spokojnie, sprawdziłem drzewiej.Syrena, dwusuw, brak paliwa.Mieszanina 2 litrów rozpuszczalnika ftalowego i mixolu.Starczyło na kilka km przy dość atrakcyjnym smrodzie z wydechu.
  • Helpful post
    #14
    irekw
    Level 23  
    palmus wrote:
    sprawdziłem drzewiej.

    Drzewiej kolego to mój kolega przy mojej pomocy nalał do zbiornika oleju silnikowego zamiast ON.Silnik nawet nie "kichnął" kolega dostał łomot od ojca i na tym się skończyło.
  • Helpful post
    #15
    palmus
    Level 33  
    No i co z tego? Nie miał prawa zapalić.U mnie poszło.Ja się nie licytuję.Opowiadam jak było.
  • Helpful post
    #16
    irekw
    Level 23  
    palmus wrote:
    Nie miał prawa zapalić.

    Przepraszam nie napisałem,że silnik pracował paliwo się kończyło pomyłkowo wleliśmy olej silnikowy.Nim sprawa sie wydała upłynąło trochę czasu.Jako,że było to drzewiej to i silnk był na obecne czasy wiekowy np.odpalany na tz.papierosa.
  • #17
    Rado2010
    Level 17  
    cyborg39 wrote:
    Głupoty gadacie.. Lata temu brat pojechał do kolegi motocyklem K-750, w dodatku zimową porą.. U kolegi pojeździli trochę i wtedy skonczyła się reszta benzyny. Jako że rodzice kolegi mieli tylko Ursusa c-360, to chłopaki wiele nie myśląc upuścili 2 litry z Ursusa, silnik dopóki był gorący to jakoś tam odpalił (na pych) i brat wrócił 10 km do domu. Po ostygnięciu już nie odpalał.
    Tak więc uważam że jeżeli do 20 litrów benzyny doleje 20 litrów ON bez gaszenia silnika, to tak prosty silnik jak w agregacie spokojnie popracuje

    Agregat 11 kw silnik benzynowy, czterosuwowy. Dwa dni temu postanowiłem że nie ma nic do stracenia, wypaliłem prawie całą benzynę, tak ze tylko w gaźniku była reszta benzyny, odkręciłem turbinę chłodzącą, nagrzałem mocno silnik i wlałem do baku diesla, zadławił się przez chwilę, ale po zwiększeniu obrotów załapał, chodzi już drugi dzień, wentylator chłodzący oczywiście założyłem już, silnik ładnie pracuje, nawet nie kopci, mało pali i nie gaśnie, ale warunkiem tego było mocne nagrzanie silnika benzyną a potem poszło!
  • Helpful post
    #18
    palmus
    Level 33  
    Gdybyś olej wstępnie podgrzał pewnie by się poprawiło bardziej.
  • #20
    Rado2010
    Level 17  
    Silnik na ON pracuje już chyba 3 dzień, czyli lekcja taka: Silnik Benzynowy będzie pracował na samym ON, bez utraty mocy i kopcenia, ale trzeba albo grzać gaźnik świecą żarową, lub przed nalaniem ON zasłonić wentylator chłodzący w czasie pracy agregatu na resztce benzyny i poczekać aż mocno się nagrzeje, i nalać w czasie pracy do baku diesla, silnik nie zgaśnie, lecz lekko się przydławi i po chwili "zaskoczy", tylko trzeba go trzymać na wysokich obrotach, jak już zacznie równo pracować i prawie nie kopcić można odsłonić wentylator chłodzący i będzie dobrze.

    Dodano po 2 [minuty]:

    palmus wrote:
    Gdybyś olej wstępnie podgrzał pewnie by się poprawiło bardziej.

    Przy rozgrzanym silniku nie trzeba było ;)
    Na zimnym pewnie palnikiem gazowym trzeba by było zagrzać gaźnik i dolot oraz blok silnika i też pewnie by odpaliło, jak wróci prąd z sieci to go wyłączę i po wychłodzeniu sprubuje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bohaterem przygody był agregat Barracuda benzyniak 19koni 11 kw.
  • Helpful post
    #24
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Czasem trzeba coś poświęcić (nie mam na myśli faceta w kiecce z kropidłem), bo brak prądu to brak ogrzewania, czasem wody.
  • Helpful post
    #25
    motyl22
    Level 27  
    Opel vectra B z silnikiem 1.6 benzyna o ile dobrze pamiętam 101 koni. na cpn'ie kolega tankował bo wiozłem go na lotnisko. Zjechalem na stacje bo juz rezerwa zaczęła świecić. On poszedł lać do baku.
    No i przychodzi i pyta;
    - kur... Motyl to ropa czy benzyna?
    - benzyna
    -wlałem 15L ropy...
    Dolalismy do pełna benzynę i auto było delikatnie słabsze, ale odpalał normalnie na zimnym, ciepłym silniku. Wyjeździłem to do końca bez problemu.
  • #26
    Rado2010
    Level 17  
    tzok wrote:
    Ten silnik jest zasilany gaźnikiem czy wtryskiem?

    Gaźnikiem

    Dodano po 1 [minuty]:

    Krzysztof Kamienski wrote:
    tzok wrote:
    Ten silnik jest zasilany gaźnikiem czy wtryskiem?

    Plakiem :D . Ale na marginesie i tak zrujnuje ten silnik niewłaściwym spalaniem :cry:

    Trudno, coś czasami trzeba poświęcić, jak wróci prąd to rozłożę silnik i zobaczę stan techniczny.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sanfran wrote:
    Czasem trzeba coś poświęcić (nie mam na myśli faceta w kiecce z kropidłem), bo brak prądu to brak ogrzewania, czasem wody.

    Dokładnie ;-)
  • #27
    Rado2010
    Level 17  
    A więc tak, elektrycy naprawili linię energetyczną, kilka godzin temu. Zgasiłem agregat i go wystudziłem, następnie rozebrałem. W środku było czysto, cylinder nie porysowany, głowica jak nowa, świeca zapłonowa czysta, bez osadów, zawory niepogięte, ich gniazda całe, blok silnika cały, tłumik czysty bez sadzy, a więc silnik ani trochę nie ucierpiał, pewnie dla tego że był mocno zagrzany i wszystko się dopalało, wczoraj z rana wlałem do baku 5 litrów oleju przepracowanego z kosiarek i też na tym działał.
    Mam wrażenie że silnik lepiej pracował na ropie niż na benzynie i mniej brudził świecie. I takie głupie pytanie: Czy silnik nie będzie miał dłuższej żywotności pracując na ON?
  • #28
    jarekstryszawa
    Level 22  
    Ty tak serio? Daj focie i filmiki bo to coś mi żartem zalatuje.
  • #29
    Rado2010
    Level 17  
    Nie ma problemu, jutro lub po jutrze nagram film jak pracuje i pokażę że ciecz w baku jest niepalna (wezmę zapalniczkę). Zdjęcia też zrobię bo jeszcze nie złożyłem silniczka.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zdjęcie świecy zapłonowej, kolektora wydechowego, i film z pracy rozgrzanego silnika. Oczywiście pierwszą minutę silnik wypalał resztkę benzyny z gaźnika ale potem ciągnął ON z baku.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Silnik przy starcie na ON puszcza małą chmurkę dymu, a po dodaniu obrotów na regulatorze przestaje puszczać zgiełek i chodzi do końca, z tłumika nie pluje paliwem (test z białą kartką papieru to pokaże).
  • #30
    DiZMar
    Level 43  
    Rado2010 wrote:
    Nie ma problemu, jutro lub po jutrze nagram film jak pracuje i pokażę że ciecz w baku jest niepalna (wezmę zapalniczkę)...

    Z tą zapalniczką to uważaj, bo możesz nie zdążyć nagrać tego filmu. :cry: