Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ducato 2007 2.3 auto gaśnie podczas jazdy

bnkboxer 23 Feb 2022 18:22 342 9
  • #1
    bnkboxer
    Level 3  
    Witam mam problem z ducato 2.3 2007 rok.
    Auto gaśnie czasami podczas jazdy lub postoju, nie odpala. Potem jak mu się zachce odpala i potrafi jezdzic 3 dni i znów zgaśnie.
    Czasami pomaga odpiecie klemy i podlaczenie lub poprostu znow przekręcamy kluczyk i odapala. Ale czasami nie chce.
    Pociagniemy go nie odpala... nie dostaje paliwa potem nagle sam sie naprawia i odpala
    5 MECHANIK ROBI i rozkłada ręce.
    Wymieniony czujnik położenia walu, czujnik pompy paliwa.
    Auto nie dymiło nic się nie działo.
    Naprawde nie wiem co robic.
    Ostatnio na trasie gaslo leciało na biegu przekręcałem kluczyk i odpalalo i jechało.
    Ostatnio stało 3 dni nie chcialo odpalic wziałem go na lince przeciągnołem 3 km. Podszedłem i odpalił i jeździł 3 dni. Potem znów zdechło i nie odpalało. Odpiąłem klemę podłączyłem i auto odpaliło i zgasło. Znów to samo i auto zrobiło 200 km i nic sie nie działo. I potem znów to samo
  • #2
    leonov
    Level 42  
    bnkboxer wrote:
    5 MECHANIK ROBI i rozkłada ręce.
    Wymieniony czujnik położenia walu, czujnik pompy paliwa.
    Poprzedzony diagnostyką i pomiarami ? Coś było "kombinowane" w aucie ? Np. DPF - off itp.
  • #3
    bnkboxer
    Level 3  
    leonov wrote:
    bnkboxer wrote:
    5 MECHANIK ROBI i rozkłada ręce.
    Wymieniony czujnik położenia walu, czujnik pompy paliwa.
    Poprzedzony diagnostyką i pomiarami ? Coś było "kombinowane" w aucie ? Np. DPF - off itp.


    Metodą prób i błędów na komputerze gdy auto gasło wyskoczył błąd zwiazany z czujnikiem na pompie paliwa. Po wymianie czujnika nic sie nie zmieniło. I nic nie było kombinowane auto jeździło nic się nie działo i zgasło.
  • #4
    leonov
    Level 42  
    bnkboxer wrote:
    Metodą prób i błędów na komputerze gdy auto gasło wyskoczył błąd zwiazany z czujnikiem na pompie paliwa
    Po tym jak zgasł, czy wynikał z danych live w czasie jazdy ?
  • #5
    bnkboxer
    Level 3  
    leonov wrote:
    bnkboxer wrote:
    Metodą prób i błędów na komputerze gdy auto gasło wyskoczył błąd zwiazany z czujnikiem na pompie paliwa
    Po tym jak zgasł, czy wynikał z danych live w czasie jazdy ?

    Błąd pokazuje gdy auto zgasnie i nie odpala. Jak odpali bląd się automatycznie kasuje i czek się nie świeci
  • #6
    leonov
    Level 42  
    A co jest w Freeze Rames ? Przykładowe dane

    "Fuel Status = 0 byte
    Obciążenie silnika = 23,137 %
    Temperatura płynu chłodzącego = 83 °C
    Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 10,156 %
    długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -0,781 %
    Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 5,802 psi
    Obroty silnika obr./min = 806,75 rpm
    Prędkość (OBD) = 19 km/h
    Kąt wyprzedzenia zapłonu = 5 °
    Temperatura powietrza na wlocie = 24 °C
    Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 3 g/s
    Położenie przepustnicy = 12,549 %
    Czas od włączenia silnika = 901 s
    Sterowana recyrkulacja spalin EGR = 0 %
    Poziom paliwa (wg danych ECU) = 0 %
    Odległość przejechana od skasowania kodów = 2 km
    Ciśnienie par paliwa układu odprowadzania par (w zbiorniku) = -9,75 Pa
    Ciśnienie barometryczne (z pojazdu) = 14,504 psi
    Temperatura katalizatora (Bank 1, czujnik 1) = 719,9 °C
    Napięcie (moduł sterowania) = 13,594 V
    Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 18,039 %
    Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 0,992
    Względna pozycja przepustnicy = 3,137 %
    Temperatura otoczenia = 23 °C
    Absolutne położenie przepustnicy B = 12,549 %
    Położenie pedału gazu D = 14,902 %
    Położenie pedału gazu E = 7,451 %
    "
  • #7
    bnkboxer
    Level 3  
    leonov wrote:
    A co jest w Freeze Rames ? Przykładowe dane

    "Fuel Status = 0 byte
    Obciążenie silnika = 23,137 %
    Temperatura płynu chłodzącego = 83 °C
    Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 10,156 %
    długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -0,781 %
    Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 5,802 psi
    Obroty silnika obr./min = 806,75 rpm
    Prędkość (OBD) = 19 km/h
    Kąt wyprzedzenia zapłonu = 5 °
    Temperatura powietrza na wlocie = 24 °C
    Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 3 g/s
    Położenie przepustnicy = 12,549 %
    Czas od włączenia silnika = 901 s
    Sterowana recyrkulacja spalin EGR = 0 %
    Poziom paliwa (wg danych ECU) = 0 %
    Odległość przejechana od skasowania kodów = 2 km
    Ciśnienie par paliwa układu odprowadzania par (w zbiorniku) = -9,75 Pa
    Ciśnienie barometryczne (z pojazdu) = 14,504 psi
    Temperatura katalizatora (Bank 1, czujnik 1) = 719,9 °C
    Napięcie (moduł sterowania) = 13,594 V
    Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 18,039 %
    Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 0,992
    Względna pozycja przepustnicy = 3,137 %
    Temperatura otoczenia = 23 °C
    Absolutne położenie przepustnicy B = 12,549 %
    Położenie pedału gazu D = 14,902 %
    Położenie pedału gazu E = 7,451 %
    "


    Na tą chwile ja nie jestem w stanie stwierdzić. Mechanicy się tym zajmowali i mieli posprawdzać i dać diagnozę ale każdy rozkłada ręce bierze kase za to co zrobił czyli nic i że on nie będzie robił bo nie wie co.
  • #8
    leonov
    Level 42  
    bnkboxer wrote:
    bierze kase za to co zrobił czyli nic
    Po co płacisz "za nic" ?? Zasada jest prosta, nie działa nie płacę, jedź do jakiegoś "kumatego" fachowca.
  • #9
    bnkboxer
    Level 3  
    leonov wrote:
    bnkboxer wrote:
    bierze kase za to co zrobił czyli nic
    Po co płacisz "za nic" ?? Zasada jest prosta, nie działa nie płacę, jedź do jakiegoś "kumatego" fachowca.


    Tak powinno się robić.
    Jeszcze wpadliśmy na pomysł i po poczytaniu na forach że jest jakaś kostka od stacyjki i pytanie czy ona by mogła odłączać pompę/ dopływ paliwa bo ewidętnie jak to się dzieje auto nie dostaje paliwa. Ma chęc zapalić z plaka np itd ale nie dostaje paliwa.
  • #10
    beryas
    Level 31  
    po opisanych objawach wyglada jak pompa wytryskowa, lub jej regulator, ale bez bledow tak na slepo nie wymienialbym NIC