Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik pradu przemiennego.

_nicko 06 Lis 2005 11:56 1332 5
  • #1 06 Lis 2005 11:56
    _nicko
    Poziom 10  

    Cześć. Mam piec centralnego ogrzewania z wentylatorem. Dzisiaj wentylator zablokował sie i co za tym idzie zablokował silnik. Nie wiem ile czasu to trwało , ale teraz pomimo odblokowania wentylatora silnik nie działa tylko "buczy".Silnik jest na napięcie 220V. Nie wiem czy silnik jest spalony czy może to cos innego. Dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi i sugestie.

    0 5
  • Pomocny post
    #2 06 Lis 2005 12:32
    krzaczek10
    Poziom 11  

    Witam.
    Najprawdopodobniej zostało spalone jedno z dwóch uzwojeń,robocze lub rozruchowe stawiam na rozruchowe. Jak sprawdzić wprowadzić w wirowanie silnik i wtedy podać napięcie jeżeli silnik ruszy to jest spalone uzwojenie rozruchowe .

    0
  • #3 06 Lis 2005 14:59
    rl141
    Poziom 10  

    Witam! - trzeba wiedzieć jaki to jest silnik- jedno czy trójfazowy- jeżeli jedno faz. to patrz odp. poprzednia, a jeżeli trójfazowy {na siłę}to silnk buczy jak brakuje 1 fazy-trzeba wtedy sprawdzić bezpieczniki, jak i instalację, -wyłącznik,oraz stycznik o ile jest

    0
  • #4 06 Lis 2005 15:28
    BHenryk
    Poziom 22  

    Witam czy tak czy tak to silnik do przewinięcia , ale nalezałoby sprawdzic czy nie padło zabezpieczenie temperaturowe niektóre silniki posiadają tak jak i trafa bezpieczniki temperaturowe szczególnie stosowane wsilnikach pracujacych w specyficznych warunkach , a dlaczego nie zabezpieczyłes silnika PS-em mozna tak dobrac parametry wyłaczenia ,że po zablokowaniu silnika wyłaczy sie nalezy sprawdzić prad rozruchu ,który jest większy od pradu pracy ,aby Ps nie wyłączył się w momencie rozruchu pozdrawiam

    0
  • #5 06 Lis 2005 15:44
    Hamper
    Poziom 10  

    Jeżeli to silnik od nadmuchu, to prawdopodobnie 1 fazowy z kondensatorem
    Sprawdź czy z kondensatorem wszystko w porządku skoro nie chce wystartować, bo on odpowiada za rozruch.
    Ale duże prawdopodobieństwo, że spalone uzwojenie skoro był zablokowany.

    1
  • #6 06 Lis 2005 23:00
    _nicko
    Poziom 10  

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Po rozebraniu silnika okazało sie że uzwojenie rozruchowe jest spalone. Mam prośbę do kolegi BHenryk żeby przybliżył trochę temat "PS" Dzięki

    0