Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dlaczego po wymianie Livebox 2.0 na 3.0 nie działa poprzednia konfiguracja VoIP?

gpogon 25 Feb 2022 20:43 612 30
  • #1
    gpogon
    Level 5  
    Po wymianie Livebox 2.0 na 3.0 i wgraniu mojej poprzedniej konfiguracji z Livebox 2 nie działa telefon VoIP; t zn działa ale nie działa, tj jest sygnał, przechodzi test OK z modemu, ale- nie wydzwania- zawsze sygnał zajętości, oraz nie dodzwania- zawsze numer niedostępny; owszem zadziała po resecie do ustawień fabrycznych, ale to mnie nie urządza bo mam w tej sieci kamery itd, więc muszę mieć tą swoją konfigurację, ale czy może ktoś wie co w ustawieniach modemu decyduje o tym czy tel VoIP funkcjonuje poprawnie, żebym mógł to przestawić bez konieczności resetu wszystkich ustawień ?
  • #2
    andk1eltd
    Level 36  
    Najważniejsze do zrobienia to pozbycie się adresacji ipv6. W loginie usuwasz .../ipv6, klikasz połącz i router na nowo się zaloguje. W większości przypadków to wystarcza.
  • #3
    gpogon
    Level 5  
    andk1eltd wrote:
    Najważniejsze do zrobienia to pozbycie się adresacji ipv6. W loginie usuwasz .../ipv6, klikasz połącz i router na nowo się zaloguje. W większości przypadków to wystarcza.


    Ale ja już mam IPv6 usunięte z loginu, i mam dodatkowo wymuszenie IPv4, nie pomaga..
    Dlaczego po wymianie Livebox 2.0 na 3.0 nie działa poprzednia konfiguracja VoIP?
  • #4
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    gpogon wrote:
    Po wymianie Livebox 2.0 na 3.0 i wgraniu mojej poprzedniej konfiguracji z Livebox 2

    Reset FB3 do fabryki i ustawiasz wszystko na nowo z palca.
    .
  • #5
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    VoIP jest od jakiego operatora?
  • #6
    gpogon
    Level 5  
    Do momentu aż przestanie mi znowu działać VoIP.. chciałbym wcześniej tylko wiedzieć co to może być, mam poustawiane różne reguły NAT/PAT, DHCP- pod kamery, może coś z tych rzeczy ? Musi być jakaś różnica między 2.0 i 3.0 skoro z moimi ustawieniami wszystko działało na 2.0..
  • #7
    andk1eltd
    Level 36  
    Różnica pomiędzy 2.0 a 3.0 jest ogromna.
    Coś mi nie pasuje. Skąd u ciebie Livebox 3.0? Sprzęt został wycofany przez operatora i nie jest wspierany (aktualizacje). Zresztą soft to była jego wrodzona "choroba" i chyba nie zdążył być poprawiony przed wycofaniem modelu. Nowego LB3.0 nie mogłeś dostać teraz. Napisz skąd on się wziął. To kłopotliwy sprzęt.
  • #8
    gpogon
    Level 5  
    Przepraszam, to nie jest Livebox tylko FunBox 3.0, dostałem go jakieś 2 mies. temu przy okazji zakładania światłowodu, poprzedni był FunBox 2.0, ale wszystko co pisałem poprzednio pozostaje, problemy z VoIP. Orange zrobił mi zdalnie reset routera i uchachany że zadziałał VoIP, ale wszystko inne mi przestało działać, tak że muszę mieć swoją konfigurację nad którą się trochę pomęczyłem, więc ją zachowałem ze starego routera i wgrałem w nowy, i wtedy nie działa VoIP.

    Dodano po 1 [minuty]:

    IC_Current wrote:
    VoIP jest od jakiego operatora?


    VoIP jest od Orange, tak jak wszystko w pakiecie Love..
  • #9
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @gpogon
    Konfiguracja ze starego sprzętu, zadziała tylko na takim sprzęcie na którym została stworzona, w sensie typ, model, producent.
    Masz zupełnie inny sprzęt z innymi ustawieniami, zatem jak już napisałem wyżej, reset do fabryki i ustawiasz wszystko ręcznie.
  • #10
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    gpogon wrote:
    więc ją zachowałem ze starego routera i wgrałem w nowy, i wtedy nie działa VoIP.

    To tak nie działa. Tylko sprzęt z najwyższej półki na takie podmiany pozwala, ale i tak przykładowo trzeba zmienić choćby aliasy interfejsów. Nowe zabawki to nowa konfiguracja.
    gpogon wrote:
    VoIP jest od Orange, tak jak wszystko w pakiecie

    Jakbyś pokombinował, to miałbyś VoIP np w Halonet za połowę lub jeszcze mniej niż Orange łapie klientów na pseudo promocje w pakiecie Love.
  • #11
    gpogon
    Level 5  
    No tak, przy poprzednim przejściu zadziałało.. Orange Love jest u nas monopolistą, ja się o pakiet Love nie prosiłem ale innej opcji nie ma, na tym VoIPie też mi nie zależy, ale jak już jest w pakiecie to niech działa, ja ten numer mam jeszcze z czasów analogowej telefonii komutowanej. Trudno, będę musiał to przerobić po palcu..
  • #12
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    gpogon wrote:
    Orange Love jest u nas monopolistą, ja się o pakiet Love nie prosiłem ale innej opcji nie ma,

    Oczywiście, że jest inna opcja. Nie słuchaj kłamców i oszustów ze salonu czy infolinii. Wciskają Ci kit, a Ty łykasz. Jak umowa Ci się skończy, to kupujesz tylko dostęp do Internetu (ewentualnie TV) a numer przenosisz do innego operatora. Tylko tyle. Wystarczy być trochę asertywny w negocjacjach i nie łykać bezmyślnie wciskanej papki marketingowej.
  • #13
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @gpogon
    Miej tylko świadomość, że skoro to światłowód, to parę rzeczy w porównaniu do poprzedniego netu może teraz nie działać.
    Np przekierowanie portów, bo możesz teraz mieć prywatne IP.
  • #14
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    KOCUREK1970 wrote:
    bo możesz teraz mieć prywatne IP.

    Orange daje publiczny zmienny adres IP na łączach optycznych dla klientów indywidualnych. Ewentualnie można mieć pulę/64 IPv6 i tunelowany IPv4.
  • #15
    gpogon
    Level 5  
    Coś mi sie zdaje że to tak nie działa, funkcja przenoszenia konfiguracji nie przenosi wszystkiego włącznie z oprogramowaniem układowym i ustawieniami fabrycznymi, a tylko ustawienia użytkownika; i tu chciałem wiedzieć które z tych ustawień mogą decydować o tym czy VoIP działa czy nie działa.
    Dlaczego po wymianie Livebox 2.0 na 3.0 nie działa poprzednia konfiguracja VoIP?
    Dlaczego po wymianie Livebox 2.0 na 3.0 nie działa poprzednia konfiguracja VoIP?
    tu mam że działa i test przechodzi OK, tylko że nie działa..
  • #16
    gpogon
    Level 5  
    Widzę że temat stracił zainteresowanie, a zagadnienie sprowadza się tak naprawdę do pytania:

    jakie to ustawienie konfiguracyjne użytkownika może powodować zakłócenia w pracy VoIP na FunBox 3.0 ?

    Naprawdę nikt, nic..?
  • #17
    andk1eltd
    Level 36  
    Odpowiedź brzmi: żadne. Z poziomu usera z voipem nie zrobisz nic. Dane konfiguracyjne voipa są zasysane automatycznie przez router. Jeżeli jest w nich błąd, to tak się wgra. Dane te są przypisane do MAC adresu Funboxa - nie był on przypadkiem wymieniany w trakcie instalacji lub kilka dni po? Zgłaszaj do operatora do bólu. Nie ma innej opcji.
  • #18
    gpogon
    Level 5  
    Ano był wymieniany, i właśnie przy przekopiowaniu konfiguracji ze starego na nowy pojawił się błąd z VoIP; wszystko inne działało oprócz VoIP; przy czym przy poprzedniej wymianie sprzętu taka operacja zadziałała bezproblemowo.. objaw jest właśnie jak powyżej- działa ale nie łączy połączeń.
  • #19
    gpogon
    Level 5  
    No i 2 razy już mi wysyłali na router plik konfiguracyjny do VoIPa, bez rezultatu..
  • #20
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    gpogon wrote:
    Ano był wymieniany, i właśnie przy przekopiowaniu konfiguracji ze starego na nowy pojawił się błąd z VoIP; wszystko inne działało oprócz VoIP

    Czy Ty nie rozumiesz tak podstawowej i prostej rzeczy, że konfiguracji z innego modelu (nawet innej wersji firmware) nie da się wgrać na nowe urządzenie bez błędów?
  • #21
    gpogon
    Level 5  
    Rozumiem, ale to tylko ustawienia konfiguracji użytkownika, a nie firmware czy fabryczna konfiguracja sprzętowa urządzenia; i jak już nadmieniałem- przy poprzednim przejściu z Liveboxa na FunBox 2.0 mi to przeszło tym sposobem bez żadnych problemów, dopiero teraz przy przejściu z Funbox 2.0 na FunBox 3.0..
    Poza tym jeżeli to takie proste to chciałbym wiedzieć które to z moich ustawień użytkownika mogą powodować błędy z VoIP, czy porty- jeżeli to które, NAT/PAT, DHCP, DNS, UPnP, ?
    Chodzi o to że gdybym teraz zechciał ustawiać wszystko od początku 'z palca' na ustawieniach fabrycznych (na których VoIP działa OK) to mogę dojść ponownie do momentu że VoIP może znowu przestanie działać. Jak już nadmieniałem mam na tym routerze kamery które wymagają swoich specyficznych ustawień.
  • #22
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    Przepraszam, ale jesteś niereformowalny i żadne argumenty do Ciebie nie docierają. Ile czasu zmarnowałeś sobie i nam wszystkim, którzy Ci tłumacza oczywiste sprawy, to już byś tą konfigurację trzy razy od nowa napisał. Razem z tymi jakimiś magicznymi ustawieniami kamer.
  • #23
    gpogon
    Level 5  
    "które to z moich ustawień użytkownika mogą powodować błędy z VoIP, czy porty- jeżeli to które, NAT/PAT, DHCP, DNS, UPnP, ?"

    Nie wiesz to przyznaj że nie wiesz..

    Chcę tylko dociec do sedna problemu, dla siebie i dla potomnych..
  • #24
    IC_Current
    Network and Internet specialist
    gpogon wrote:
    Nie wiesz to przyznaj że nie wiesz..

    Nikt tego nie wie, nawet pewnie programiści z Orange tego nie wiedzą, bo nikt sobie nie zadaje trudu żeby konfiguracja pasowała między tak różnymi modelami. Już Ci pisałem, że nawet w sprzętach za dziesiątki tysięcy nie da się bezpośrednio przegrać konfigów, bo choćby interfejsy maj inne adresy. Nikt w miarę rozgarnięty technicznie nawet nie próbuje kopiować bezpośrednio konfigów między różnymi systemami, bo nawet kropka w złym miejscu może być przyczyną nieprzewidywalnych zdarzeń.
  • #25
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    gpogon wrote:
    Chcę tylko dociec do sedna problemu, dla siebie i dla potomnych..

    Bierzesz obydwie kopie ustawień, odpalasz HEXEdytor (lub cokolwiek, co da szanse podejrzeć ustawienia) i porównujesz bit po bicie - nie da się inaczej wykryć różnic.
  • #26
    gpogon
    Level 5  
    Pisałem wcześniej że ta metodą przeniosłem ustawienia ze starego Liveboxa na FunBox 2.0, bez problemu zadziałało, dopiero z Funboxa 2.0 na 3.0 problem..
    Ale OK, zakończmy juz to, będę musiał wszystko przerobić ręcznie, dam rade.
  • #27
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    gpogon wrote:
    Pisałem wcześniej że ta metodą przeniosłem ustawienia ze starego Liveboxa na FunBox 2.0, bez problemu zadziałało, dopiero z Funboxa 2.0 na 3.0 problem..

    I cały czas miałeś w domu usługę na światłowodzie?
    Sprzęt był różny, ale od kilku lat miałeś usługę światłowodu?
    Bo tu piszesz:
    gpogon wrote:
    FunBox 3.0, dostałem go jakieś 2 mies. temu przy okazji zakładania światłowodu, poprzedni był FunBox 2.0,

    A to znaczy, że wtedy serwer SIP mógł być gdzieś w innym miejscu a teraz na światle masz to wszystko zapisywane w OLT, który jest integralną częścią FB3.0, może być zupełnie inny adres serwera SIP, mogą być uruchomione zupełnie inne porty, inne przekierowania, firewalle po stronie operatora.
    Dla Ciebie jako klienta, usługa fona działa identycznie, bez względy na rodzaj medium, ale od strony technicznej to zupełnie dwie różne usługi (na starych kablach miedzianych, a teraz na świetle).
  • #28
    gpogon
    Level 5  
    Nie, światłowód dostałem wraz z nowym Funboxem 3.0;
    Ok przyjmuję takie argumenty, ale nurtuje mnie-
    które z moich ustawień zahaczają o ustawienia interfejsu i VoIP ?
    przecież operacja zapisywania i odtwarzania ustawień nie dotyczy integralnych ustawień urządzenia,
    no i wszystko inne (internet, telewizja) hula..
  • #29
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @gpogon
    A ty znowu swoje - wziąłeś pod uwagę że są ustawienia dla ciebie niedostępne, niewidoczne, których nie masz możliwości ani zmienić ani podejrzeć co tam siedzi, ale one jednak są częścią oprogramowania routera/ONT i biorą udział w konfiguracji i zestawianiu połączenia.
    Ty w oprogramowaniu routera widzisz tylko tyle na ile ci pozwoli operator.
    Ty masz dostęp zapewne tylko i wyłącznie do ustawień użytkownika czyli user, a znacznie więcej może być ustawień w profilu admin root.
  • #30
    gpogon
    Level 5  
    No zgadza się, ale zakładałem że funkcja przenoszenia ustawień użytkownika nie obejmuje tych o który mówisz, czyli tych-
    "niedostępne, niewidoczne, których nie masz możliwości ani zmienić ani podejrzeć co tam siedzi, ale one jednak są częścią oprogramowania routera/ONT i biorą udział w konfiguracji i zestawianiu połączenia."
    czyli one pozostają nienaruszone na nowym routerze, ja tylko nanoszę na nie moje ustawienia jednym plikiem konfiguracyjnym zawierającym tylko moje ustawienia osobiste te do który mam dostęp.