Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Miele G 2630 SCI - brak obrotu środkowego ramienia.

Nozyczki 27 Feb 2022 13:49 312 9
  • #1
    Nozyczki
    Level 6  
    Miele G 2630 SCI - brak obrotu środkowego ramienia.
    Witam serdecznie wszystkich,

    Posiadam zmywarkę Miele serii G, problem jaki się pojawia to komunikat na wyświetlaczu o zblokowaniu środkowego ranienia. Sytuacja wygląda następująco, środkowe ramie faktycznie się nie obraca natomiast woda do niego dochodzi i jak na moje oko ciśnienie jest w porządku wiec rozdzielacz bym wykluczył. Mam druga, niemalże bliźniacza zmywarkę z Miele z uszkodzonym wyświetlaczem wiec z niej podmieniłem ramie, po podłączeniu „nowego” ramienia to faktycznie zaczęło sie obrać, postanowiłem ze wyjmę je jeszcze i dokładnie wyczyszczę dla świętego spokoju, założyłem ponownie i znów ta sama sytuacja, gdy w trakcie mycie otworze drzwi widzę ze woda z dysz wylatuje natomiast ramie nie robi obrotu, pojawia się komunikat o zablokowaniu, ktoś ma jakieś pomysły co powinienem zrobić w następnej kolejności? Przypominam, ze mam druga taka zmywarkę wiec jakby wszystkie części mam pod ręka.
    :arrow: Poprawiłem TONI_2003
  • #2
    -radas-
    Level 19  
    Na skraju ramienia powinien być zamontowany magnes. Sprawdź czy nie wypadł.
    Pozdrawiam
  • #3
    Nozyczki
    Level 6  
    Dziękuje serdecznie za mega spostrzegawcza odpowiedz, faktycznie magnesu nie ma, widocznie odpadł przy moim intensywnym czyszczeniu ramienia, niestety prawdopodobnie spłynął do kanalizacji, czy jest możliwość obejścia jakoś tego chociaż na czas póki zamówiony magnes nie dojdzie?

    Dodano po 18 [minuty]:

    Podmieniłem na magnes z dolnego ramienia, niestety bez efektów.
  • #4
    -radas-
    Level 19  
    Tak za bardzo nie pamiętam, ale jest to chyba komunikat informacyjny nie miejący wpływu na pracę zmywarki.

    Dodano po 2 [minuty]:

    W trybie serwisowym jest chyba możliwość wyłączenia kontroli ramion pod względem obrotu.
  • #5
    Nozyczki
    Level 6  
    Niestety ma wpływ ponieważ środkowe ramie fizycznie się nie obraca przez co naczynia nie są domywane.
  • #6
    -radas-
    Level 19  
    Tryb serwisowy o ile pamiętam:
    Naciśnij i przytrzymaj start, włącz on, 3 razy naciśnij start i na chwilę przytrzymaj i puść. Sprubój kilka razy, jeżeli nie wejdzie w tryb serwisowy sprubój tak samo ale 5 razy.
    Nie pamiętam w której pozycji to jest.
    Żeby czegoś niepotrzebnie nie poprzestawiać, nagrywaj sobie telefonem co zmieniasz.
    Powodzenia

    Dodano po 6 [minuty]:

    Nozyczki wrote:
    prawdopodobnie spłynął do kanalizacji

    Sprawdź w guliku, magnes nie pływa, powinien się tam przez jakiś czas utrzymać.
  • #7
    Nozyczki
    Level 6  
    Dzięki za rady natomiast potrzebuje usunąć usterkę a nie tylko komunikat o niej, wsadziłem jakiś inny magnez wiec gdyby to była faktyczna przyczyna to nawet przy takim dorobionym myśle ze by powinno działać. Pozdrawiam
  • #8
    -radas-
    Level 19  
    Pisałeś że po zamontowaniu podmienionego ramienia było ok dopuki nie zdecydowałeś się na jego czyszczenie. Kontrola obrotu ramion nie jest usterką. Jest to dodatkowa opcja informacyjna o zablokowaniu ramienia np. długim nożem (nie wszystkie zmywarki miele ją mają). Sam magnes może być dostępny tylko z całym ramieniem (cena może zwalić z nóg, dlatego warto go poszukać).
    Serwisując miele często spotykałem się z takim problemem i wyłączenie opcji kontroli ramion nie wpływało na jakość mycia. Korzystałem wtedy ze złącza optycznego (tak jak w samochodach) aby wejść w tryb serwisowy dlatego zbytnio nie pamiętam na której jest pozycji w trybie ręcznym.
    Ale zrób jak uważasz.
    Pozdrawiam
  • #9
    Nozyczki
    Level 6  
    Nie wiem, może ja coś nie łapie, rozumiem ze mogę wyłączyć kontrole gdyż jest to opcja dodatkowa, natomiast przecież w dalszym ciągu ramie nie będzie sie obracało, po prostu nie będzie pokazywał sie komunikat, zle coś rozumuje? Btw. po przełożeniu magnesu z dolnego ramienia ta sama sytuacja, ramie (środkowe) dalej się nie obraca, mimo ze jest zamontowany.

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Zrobiłem jak kolega wyżej sugerował, kontrola ramion wyłączona, błąd faktycznie się nie pokazuje natomiast w dalszym ciągu ramie się nie obraca, jakieś dodatkowe sugestie?
  • #10
    -radas-
    Level 19  
    Na pompie myjącej jest silnik zwrotnicy, która kieruje wodę do ramion. Podmień pompę myjącą. Jak to nie pomoże problem może być na module. Ewentualnie jak już ściągniesz pompę sprawdź czy w otworach wylotowych nie ma ciała obcego.