Cześć.
W aucie VW Passat B5 FL mam kłopoty z działaniem sterownika ABS - Bosch 5.7 z ESP
Auto jest mocno pomodyfikowane - z góry zaznaczam.
Komunikacja interfejsu diagnostycznego ze sterownikiem ABS jest.
Sam sterownik natomiast gubi kodowanie, gubi kalibrację czujnika kąta skrętu i generalnie w aucie nie działa ten system.
Zmierzyłem miernikiem w kostce do pompy ABS dosyć dziwne wartości (CAN), które wrzucę tutaj i po przejrzeniu znacznej ilości możliwych materiałów o CAN to wydaje mi się, że niektóre wyniki są co najmniej dziwne.
Kostka instalacji (wypięta z pompy):
- pomiędzy pinem CAN_H a CAN_L = 790 ohm (!)
- pomiędzy pinem GROUND a CAN_L / CAN_H = 1k ohm
- napięcie CAN_H = 2.7 V
- napięcie CAN_L = 2.3 V
Sterownik ABS:
- pomiędzy GROUND a CAN_L / CAN_H = 7.6k ohm
- pomiędzy CAN_L a CAN_H = 2.36k ohm
CAN Gateway, który ma być w liczniku (a ten został zmieniony na inny z podobnego auta - przejście z TDI na benzyniaka), zwraca mi błędy:
- brak komunikacji ze sterownikiem ABS
- brak komunikacji z modułem komfortu
- brak komunikacji z pompą paliwa (jest zamontowana akcesoryjna, wysoko wydajna)
- brak komunikacji ze wzmacniaczem audio (brak takowego w aucie ale domyślam się, że dawca licznika/gateway'a miał taki gadżet)
Prosił bym o komentarz wykonanych pomiarów oraz o jakąś wskazówkę, nadanie kierunku poszukiwań celem znalezienia problemu i przywrócenia normalnego stanu magistrali CAN i funkcjonalności auta.
P.S
Oprócz sterownika ABS są też kłopoty ze sterownikiem świateł (oem xenony) i modułem komfortu. Wrzucam narazie informacyjnie, może później w toku sprawdzania kolejnych rzeczy będzie okazja te elementy przeanalizować.
W aucie VW Passat B5 FL mam kłopoty z działaniem sterownika ABS - Bosch 5.7 z ESP
Auto jest mocno pomodyfikowane - z góry zaznaczam.
Komunikacja interfejsu diagnostycznego ze sterownikiem ABS jest.
Sam sterownik natomiast gubi kodowanie, gubi kalibrację czujnika kąta skrętu i generalnie w aucie nie działa ten system.
Zmierzyłem miernikiem w kostce do pompy ABS dosyć dziwne wartości (CAN), które wrzucę tutaj i po przejrzeniu znacznej ilości możliwych materiałów o CAN to wydaje mi się, że niektóre wyniki są co najmniej dziwne.
Kostka instalacji (wypięta z pompy):
- pomiędzy pinem CAN_H a CAN_L = 790 ohm (!)
- pomiędzy pinem GROUND a CAN_L / CAN_H = 1k ohm
- napięcie CAN_H = 2.7 V
- napięcie CAN_L = 2.3 V
Sterownik ABS:
- pomiędzy GROUND a CAN_L / CAN_H = 7.6k ohm
- pomiędzy CAN_L a CAN_H = 2.36k ohm
CAN Gateway, który ma być w liczniku (a ten został zmieniony na inny z podobnego auta - przejście z TDI na benzyniaka), zwraca mi błędy:
- brak komunikacji ze sterownikiem ABS
- brak komunikacji z modułem komfortu
- brak komunikacji z pompą paliwa (jest zamontowana akcesoryjna, wysoko wydajna)
- brak komunikacji ze wzmacniaczem audio (brak takowego w aucie ale domyślam się, że dawca licznika/gateway'a miał taki gadżet)
Prosił bym o komentarz wykonanych pomiarów oraz o jakąś wskazówkę, nadanie kierunku poszukiwań celem znalezienia problemu i przywrócenia normalnego stanu magistrali CAN i funkcjonalności auta.
P.S
Oprócz sterownika ABS są też kłopoty ze sterownikiem świateł (oem xenony) i modułem komfortu. Wrzucam narazie informacyjnie, może później w toku sprawdzania kolejnych rzeczy będzie okazja te elementy przeanalizować.