Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat - Sterownik ABS Bosch 5.7 vs CAN - usterka komunikacji

dany_47 27 Feb 2022 18:03 369 3
NDN
  • #1
    dany_47
    Level 10  
    Cześć.

    W aucie VW Passat B5 FL mam kłopoty z działaniem sterownika ABS - Bosch 5.7 z ESP
    Auto jest mocno pomodyfikowane - z góry zaznaczam.
    Komunikacja interfejsu diagnostycznego ze sterownikiem ABS jest.
    Sam sterownik natomiast gubi kodowanie, gubi kalibrację czujnika kąta skrętu i generalnie w aucie nie działa ten system.
    Zmierzyłem miernikiem w kostce do pompy ABS dosyć dziwne wartości (CAN), które wrzucę tutaj i po przejrzeniu znacznej ilości możliwych materiałów o CAN to wydaje mi się, że niektóre wyniki są co najmniej dziwne.

    Kostka instalacji (wypięta z pompy):
    - pomiędzy pinem CAN_H a CAN_L = 790 ohm (!)
    - pomiędzy pinem GROUND a CAN_L / CAN_H = 1k ohm
    - napięcie CAN_H = 2.7 V
    - napięcie CAN_L = 2.3 V

    Sterownik ABS:
    - pomiędzy GROUND a CAN_L / CAN_H = 7.6k ohm
    - pomiędzy CAN_L a CAN_H = 2.36k ohm

    CAN Gateway, który ma być w liczniku (a ten został zmieniony na inny z podobnego auta - przejście z TDI na benzyniaka), zwraca mi błędy:
    - brak komunikacji ze sterownikiem ABS
    - brak komunikacji z modułem komfortu
    - brak komunikacji z pompą paliwa (jest zamontowana akcesoryjna, wysoko wydajna)
    - brak komunikacji ze wzmacniaczem audio (brak takowego w aucie ale domyślam się, że dawca licznika/gateway'a miał taki gadżet)

    Prosił bym o komentarz wykonanych pomiarów oraz o jakąś wskazówkę, nadanie kierunku poszukiwań celem znalezienia problemu i przywrócenia normalnego stanu magistrali CAN i funkcjonalności auta.

    P.S
    Oprócz sterownika ABS są też kłopoty ze sterownikiem świateł (oem xenony) i modułem komfortu. Wrzucam narazie informacyjnie, może później w toku sprawdzania kolejnych rzeczy będzie okazja te elementy przeanalizować.
  • NDN
  • #2
    ladamaniac
    Level 39  
    Nie kojarzę Passata B5 ze sterownikiem pompy paliwa. Napięcia w miarę prawidłowe, najlepiej jednak sprawdzić przebieg oscyloskopem, ale wiem, że nie każdy ma dostęp. Opór zmierzony na zdjętej klemie? Generalnie podczas pomiaru nie może być napięcia. Może znajdę jutro schemat połączeń Can, bo xenony i Abs nie są na jednej szynie. Na jednej będzie silnik z Abs i ewentualnie skrzynia automatyczna.
  • NDN
  • #3
    dany_47
    Level 10  
    niestety właśnie doczytałem, że pomiary najlepiej na odpiętym akumulatorze robić a ja zrobiłem pod zasilaniem na 98%.
    Sterownik pompy paliwa jest w passatach z silnikiem V6 TDI (auto przeszło przemianę z diesla na benzyniaka) i podejrzewam, że licznik w którym jest gateway CAN został przygotowany pod właśnie taką opcję.

    Schemat ideowy mam. Chyba, że masz dokładny gdzie jakie kostki/kable to było by super bo pomierzył bym w każdym punkcie.
    Pomiary oscyloskopem są do ogarnięcia ale muszę auto przytargać do miejsca zamieszkania...
  • #4
    ladamaniac
    Level 39  
    Aha, chodzi o sterownik pompy wtryskowej. Niestety dokładnego rozmieszczenia wtyczek nie mam, ale warto byłoby spojrzeć na kostki na przejściu podszybie/wnętrze auta.