Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda Demio - Przepalający się bezpiecznik Engine

kemustek 03 Mar 2022 18:34 171 4
  • #1
    kemustek
    Level 8  
    Mam taki problem z autem Mazda Demio rok 2000, silnik 1.5 benzyna.

    Przy przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu przepala bezpiecznik F19 (15A) oznaczony jako Engine.

    Kable sprawdzone nie widać nigdzie zwarcia, podpowie ktoś gdzie szukać przyczyny i za co odpowiada owy bezpiecznik?

    Objaw jest też taki że po przepaleniu się bezpiecznika nie zapalają się na desce rozdzielczej kontrolki silnika.
    Przepalenie następuje od razu po przekręceniu kluczyka w drugą pozycję.
  • #2
    janosiksik
    Level 24  
    Żarówka H4 na oba włókna podłączona w miejsce bezpiecznika i sprawdzasz gdzie i co robi pobór prądu.
  • #3
    kemustek
    Level 8  
    janosiksik wrote:
    Żarówka H4 na oba włókna podłączona w miejsce bezpiecznika i sprawdzasz gdzie i co robi pobór prądu.

    rozumiem, że mam wpiąć żarówkę w miejsce bezpiecznika i spróbować przekręcić kluczyk za zapłon?
    Jeśli będzie się świecić mocno to jest zwarcie do masy, a jeśli słabo to nie ma zwarcia?
    A jeśli nie to prosiłbym o wyjasnienie.
  • #4
    ADAMROCKY
    Level 10  
    Dobry sposób Janosisik, jednak oba włókna szeregowo, albo jedno np 55W , co daje prąd nieco poniżej 4,6 A, więc niczego nie upali, o ile ten palący się bezpiecznik ma 5 lub 7,5 A( lub więcej} Po podłączeniu żarówki, jeśli będzie świecić ( od mocno do średnio) odłączaj poszczególne elementy sterowania silnika, aż żarówka prawie przestanie świecić. Element, który spowoduje jak największy spadek natężenia światła może mieć zbyt małą oporność, czyli zwarcie. Ja takiego sposobu jednak nigdy nie praktykowałem, ponieważ chyba prościej jest sprawdzać każdy element wykonawczy miernikiem(omomierzem) - schemat - co zasila przekaźnik główny, bądź co jest zasilane przez ten bezpiecznik,
  • #5
    janosiksik
    Level 24  
    Pomiary omomierzem wymagają pewnego doświadczenia i umiejętności interpretacji wyników, czego zapewne Autorowi brakuje. Przy okazji testu z żarówką łatwiej wykryć potencjalne zwarcie w samej instalacji, na przewodach. Ogólnie każda metoda prowadząca do celu jest OK.