Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.6 Zetec - dlawienie.

..::MariuszB::.. 06 Nov 2005 17:21 56930 24
Tespol
  • #1
    ..::MariuszB::..
    Level 16  
    Witam.
    Mam problem od pewnego czasu jest takie cos ze jak wprowadzi sie silnik w wysokie obroty i ruszy na biegu 1 i pozniej 2 to zaczyna sie dlawic...wczesniej tego nie bylo. Moglem z powodzeniem ostrro przyspieszyc,a teraz zaczyna sie dlawic...na biegu 3 - 4 - 5 jest juz wszsyko ok... co moze byc? Slyszalem ze trzeba wybrac sie na komputer,ale wolal bym nie jechac do ASO. Czy ktos zna dobry warsztat z taka diagnostyka i ewentualna naprawa w Gdańsku lub okolicy?

    Pomocy bo czuje ze strasznie zaczal palic,a zima sie zbliza + koszt bezyny :( :(.
  • Tespol
  • #2
    Jacek79
    Level 37  
    poszukaj w internecie to kopalnia wiedzy i warsztaty sie oglaszaja.
    a poza tym mozesz na elektrodzie poszukac czy ktos nie jest z twoich okoloic, jest taka opcja
  • #3
    tomemek
    Level 11  
    Po pierwsze: czy nie chodzi nierowno na wolnych obrotach???
    Nie "gubi" zaplonu, albo czy nie waha sie jak mu dasz gazu??
    Jezeli wystepuja takie objawy moze byc problem z cewka zaplonowa. Tylko ze jak ja wymienisz to od razu zaleca sie tez wymiane przewodow i swiec, a to kosztuje ze 600 zl. Tak ze zacznij od sprawdzenia swiec i przewodow-moze byc na nich przebicie. A z drugiej strony w ASO Forda diagnostyka komputerowa kosztuje ok 150 zl i po niej wszystko jasne co z samochodem nie tak. Powodzenia!
  • #4
    ..::MariuszB::..
    Level 16  
    Przejade się do Elbląga bo z rankingu z http://www.fordclubpolska.org/fordclub/ranking.php
    wynika, że jest solidniejszy niz w Gdyni :)

    A co do kwestji świec i przewodów to jednak najpierw wymienie bo od 5lat nic nie było tam robione ze świecami (rocznik 2000).

    Co do tego czy chodzi nie równo na wolnych obrotach to nie...jest wszystko ok,ale jak przy zimnym silniku zapalam go to nagle przez chwile slysze taki szelest jak lancucha w silniku,albo piasku w lozyskach ;) ... po chwili uspokaja sie .Slyszalem ze to dlatego ze olej dopiero co zaczyna wedrowac po silniku,ale wczesniej tego nie bylo... :(

    Gubic zaczyna obroty i sie dlawi dopiero na biegu zwlaszcza 1 i 2 kiedy ma obciazenie (rusza),ale na trasie na 5 itd.. jest ok. :(
  • Tespol
  • #5
    ajni
    Level 20  
    Witam takie objawy (zwiększone zużycie paliwa, dławienie, zalewanie) mogą wskazywać na sondę lambda. Ale trzebaby to sprawdzić przez diagnostykę.
  • #6
    ..::MariuszB::..
    Level 16  
    :) juz sobie poradzilem.
    Uszkodzona byla cewka, od razu wymienilem przewody i swiece.

    Sonda sprawna bo nowa juz byla, MAF tez sprawny, wiec po wymianie cewki wrocilo juz do normy :)
  • #7
    rawka11
    Level 14  
    ..::MariuszB::.. wrote:
    :) juz sobie poradzilem.
    Uszkodzona byla cewka, od razu wymienilem przewody i swiece.

    Sonda sprawna bo nowa juz byla, MAF tez sprawny, wiec po wymianie cewki wrocilo juz do normy :)


    Witam.
    W jaki spsób doszedłeś do tego, że uszkodzona była cewka?
    W ASO zostało to stwierdzone czy sam do tego doszedłeś?
    Znajomy ma podobny problem w swoim Focusie.
    Jak można sprawdzić cewkę bez podmianki?
  • #8
    kangurek123
    Level 18  
    Witam


    Mogę tylko dodać i poradzić wszystkim posiadaczom tego typu auta ,żeby od razu zaopatrzyli się w jedna cewkę na zapas bo taka usterka wystąpi w każdym aucie w okolicach 120 000 km +/- 20000 km -taka uroda tego auta, ale i tak chwalę ten samochód za jeden z najmniej awaryjnych z jakimi mam doczynienia


    pozdrawiam
  • #9
    carsmot
    Level 19  
    do rawki 11 . Praktycznie bez podmianki tego nie sprawdzisz chyba ze masz kogos z oscyloskopem i sonda WN to wtedy ktos pojetny to wykryje . Nowa ceka kosztuje w okolicach 180 zł . robiłem C-max po 60 000 i tez cewka . A świece tylko oryginały zadne tam NGK czy Bosch. powodzenia
  • #10
    thejakubson
    Level 1  
    Dla Każdego kto posiada focusa 1.6 zetec z dławiącym silnikiem.

    Niedawno jadąc do pracy na 5 piątym biegu pod górkę nagle coś szarpnęło chwile później jeszcze raz. samochód stracił, moc mrugnęła żółta kotrolka silnik zaczoł pracował strasznie nierówno ( jak w ciągniku) po chwili było jeszcze gorzej a żółta kontrolka zapaliła się na dobre.

    Dojechałem tak do mechanika- na diagnostyce komputera wyszło:
    wypadanie zapłonu na cylindrze drugim. ( czy jakoś tak) Pierwsza rada
    WYMIENIAMY KABLE I ŚWIECE. -
    skasował mi błąd - i mogłem wrócić do domu trochę przerywał. i teraz najlepsze.
    Dławienie się było wtedy kiedy szybko dodawałem gazu. trochę po klekotał ale wreszcie wchodził na obroty. ( teraz wiem gubił iskrę- a raczej cewka gubiła.)

    Po wymianie świec na platynowe i kabli. Wydawało się, że jest TIP TOP.
    tyle, że wracając do domu pełen szczęścia pocisnołem ... i znowu szarpnął.

    Po wymianie z każdym dniem było coraz gorzej. ( częściej szarpał a ostatnio zaczął się dławić jak nagle dawałem gazu na luzie) ( a spalanie paliwa - koszmar. żarł jak smok.!!! nagle się zrobiło 10 -11 litrów a przecież trasa zawsze ta sama, no i oczywiście słabiej chodził)

    Zdaniem mechanika to wina Paliwa. a dokładnie Filtra Paliwa. ( super pomysł przyjechałem z problem z zapłonem ale czemu by nie wymienić coś co przed awarią działało jak potrzeba.)

    Po tygodniu od wymiany świec i kabli objawy się nasiliły i pojawiła się znowu żółta lampka śmierci ( a silnik zaczął chodzić jak traktor.)i ponownie na komputer, i co .... To samo.

    Znowu problem z wypadającym zapłonem na drugim cylindrze.

    Jak sądzicie co to mogło być:

    Na samym początku walneła mi cewka a wymieniliśmy kable ze świecami, co w pewnym sensie pomogło. np. przerwa na starych świecach była 1,5 milimetra na nowych 1,3 mm. Ale cewka nie dawała zapłony za każdym razem. i dlatego było duże spalanie spadek mocy i dławienie się jak mocno wcisnąłem gaz.

    Po wymianie cewki - działa jak powinien. :)

    Podobno każdemu fokusowi wcześniej czy później to pójdzie.
    Mam nadzieje, dobrze rozpoznacie objawy i od razu sprawdzicie i wymienicie co potrzeba.
  • #11
    MateuszWejman
    Level 11  
    Bardzo przepraszam za odświeżenie tematu, ale musze zapytać, czy cewka: FORD FOCUS FIESTA KA FUSION PUMA do Forda Focusa 1.6 benzyna Zetec MKI to dobra cewka? ma bardzo dobrą cenę.
  • #12
    jorim
    Level 1  
    Chciałem podziękować za wcześniejsze wpisy-bardzo pomogły mi zorientować się w temacie.
    Miałem takie objawy dławienia i bałem się że będzie trzeba wymieniać przewody, cewkę świece...
    Nie uwierzycie Państwo co pomogło!
    Wymieniłem filtr powietrza (od dwóch lat mam focusa i nie wymieniałem ani razu ani nie czyściłem). Najzwyklej w świecie brakowało mu powietrza i się dławił.
    Koszt 32 zł. :) Jeśli będziecie mieli podobne problemy warto zacząć od sprawdzenia filtra powietrza.
    Pozdrawiam!
  • #13
    Cichy_1974
    Level 2  
    Witam,
    Chcę się podzielić swoimi obserwacjami w temacie dławienia.
    Klasycznie 1 i 2 bieg - szybkie wciśnięcie gazu i szarpanie.
    Wymieniłem po kolei:
    1. Przewody Bosch - nic
    2. Filtr powietrza - nic
    3. Filtr Paliwa - nic
    4. Cewka zapłonowa - 2 dni poprawy i uśmiech.
    niestety dzisiaj jest 3 dzień po wymianie i wszystko wróciło do normy.

    Jeśli ktoś miał taki uparty przypadek to chętnie przeczytam.

    Cewka zamiennik nie orginał - może oszczędność w tym przypadku nie popłaciła?
    Chcę sprawdzić sondy lambda tylko potrzebuję nominalnych wartości napięć jeśli ktoś takowe posiada chętnie przyjmę.
  • #14
    pasiek
    Level 10  
    Wygląda jednak że cewka. Albo Ci padła - zdarza się mimo że nowa "sama z siebie" albo to problem dla elektryka, z jakiegoś powodu cewki Ci się palą.
  • #15
    Cichy_1974
    Level 2  
    Witam,
    mam ciąg dalszy mojej walki.
    Podpięcie pod komputer pokazało usterkę na 2 i 3 cylindrze co świadczy o cewce, nowa poszła do reklamacji.
    Mam tylko jeden morał - zero podróbek.

    Z uwagi na niezwykle pomocne zapisy na forum, dokończę moją walkę po zakupie nowej cewki. :D
  • #16
    Snowmenn
    Level 2  
    Witam.
    Tak szukam informacji dotyczących dławienia i może coś pomogę.
    Przerabiam to w mojej Foczce MKI 1,6 16V po po raz drugi.
    Pierwszym razem koszt naprawy okazał się sporym wydatkiem gdyż silnik zaczął mi nie równo chodzić. Pomyślałem cewka :)
    Kupiłem cewkę (zamiennik nie polecam !!!!) Kable BOSH i świece oryginalne.
    Zamontowałem , poszedłem odpalić samochód z przekonaniem że będzie już ok.
    Przekręciłem odpaliłem .
    Chodził jak traktor na 2 cylindry, co jest pomyślałem ;/ . Wszystko wymienione a tu buba dalej lipa. Więc musiałem pojechać do serwisu Forda który znajduje się w Bytomiu Sucha Góra. Samochód został podłączony pod komputer i okazało się że wypalił się komputer a mam JUDO :( Oczywiście są specjaliści którzy zajmują się naprawami tych komputerów ale zaryzykowałem zakup w serwisie aukcyjnym komputera o tej samej nazwie , znalazłem. Mechanik przeprogramował immobilajzer, kluczki i włożył do samochodu . Odpalił samochód już palił na 4 garki ale po dodaniu gazu strzelał co jest ? Cewka nowa , komp "nowy" kable , świece nowe. Postanowił włożyć cewkę inną z innej foczki . Okazało się że ta "NOWA cewka" była już walnięta w pudełku. Zakupiłem oryginalną cewkę ale używaną do dziś dzień śmiga. Nie polecam zamiennika !! Lepiej oryginał i może być używany .

    Teraz wracając do przyczyny uszkodzenia komputera .
    Prawdopodobnie przyczyną uszkodzenia komputera był przeskok iskry w instalację spowodowany pęknięciem palucha cewki 3 cylindra. Iskra przeskakiwała między fajką gumową a kablami z wiązki sterującej.
    To tyle.
    Pozdrawiam .
  • #17
    Cichy_1974
    Level 2  
    Witam,
    Zakończenie.
    Objawy dławienie silnika po przyciśnięciu gazu, szarpanie.
    Wymiana po raz drugi cewki (oryginał ze szrotu) uzdrowiło silnik.
    Zauważyłem tylko, że w trakcie jazdy z uszkodzoną cewką co jakiś czas zapalała się kontrolka otwartych drzwi i towarzyszył temu dźwięk załączenia się stycznika, po wymianie wszystko znikło.
    Zanim wymieniłem cewkę podejrzewałem sondy lambada ale po podłączeniu na kompie wyszło na cewkę.
    jedna uwaga - nie zawsze nowa cewka jest dobra, zwłaszcza podróbka.
    Pozdrawiam:D
  • #18
    sorro
    Level 12  
    Rowniez odradzam zamienniki cewki :/ mi chodzil 5 dni i padł ! masakra !
  • #19
    MateuszWejman
    Level 11  
    Potwierdzam, akurat w tym silniku 1.4 nie ma możliwości zastosowania taiego zamiennika. Ja mam od tamtego czasu Beru, nie narzekam!
  • #20
    rekin671
    Level 2  
    Co do dławienia silnika w fordach z silniami benzynowymi warto najpierw sprawdzić stan boxu na filtr powietrza. W dolnej cześci pod filterm znajduje się kwadratowy mały pojemnik mniej więcej 5x5cm. W pojemniku tym jest umieszczony dodatkowy filtr z gąbki przez który zasysane jest powietrze. Jest w tym miejscu podlączony weżyk ok 1 cm grubości, którego drugi koniec trafia do pokrywy zaworów. Gdy ten mały filterek jest zapchany, a z reguły zaolejony, auto traci moc i silnik się dławi. Czasami w komplecie z filtrem powietrza sprzedają ten mały filterek z gąbki. Jeśli nie ma innej możliwości i możliwości wyczyszczenia "gąbeczki", należy ja usunąć i sprawdzić jak zachowuje się silnik. Mam nadzieję, że pomogłem.
  • #21
    marcinb99950
    Level 8  
    Witam mam problem z pompa paliwa mianowicie po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu nie slychac jej podpinalem ja na krótko do aku ale nic nie rusza a jak juz podlaczy sie pod 14v to chodzi i pytanie moje jest nastepujace jakie musi byc napiecie aby pompa zaczela krecic czy te 12v z aku w zupelnosci powinno wystarczyc . Wybaczcie ze sie wtracilem ale jeszcze nie nauczylem sie korzystać z forum.
  • #22
    Jacek79
    Level 37  
    Wymien poompe.
    Ale najpierw sciagnij kleme. Czesto pomaga
  • #23
    marcinb99950
    Level 8  
    Wlasnie jutro jade po nowa tylko chodzi mi o to czy przy 12v powiniena sie wlaczac
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    marcinb99950
    Level 8  
    Czyli moze to byc wina cewki ze pompa nie kreci cewka jest oryginalna tylko moze ona padla a jest mozliwosc sprawdzenia czy owa cewka jest sprawna?

    Dodano po 52 [minuty]:

    Glownie to mi chodzi o to czy 12v ruszy pompe paliwa.