Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak wyciągnąć przewody i czy muszę zdjąć tapicerkę klapy? Auto: W124 Kombi.

Kondzio95000 06 Mar 2022 19:53 354 13
Automation24
  • #1
    Kondzio95000
    Level 4  
    Witam, chciałbym się doradzić. Chciałbym polutować wiązkę przewodów w klapie, tam gdzie się łamią przewody z prawej strony, gdzie przewód od tylnych spryskiwaczy. Widziałem, że jeden przewód na pewno jest pęknięty, czerwono biały bodajże. Czy możliwe, że ten przewód jest od podświetlenia bagażnika? Bo w zasadzie tylko to nie działa, przewód od spryskiwaczy naprawiony. Moje pytanie jest takie czy trzeba zdejmować tapicerkę klapy by te przewody jakoś wyciągnąć polutować i potem złożyć znowu, bo tak jak jest teraz to tam bardzo mało miejsca i ciężko zrobić. Robił ktoś kable w tym modelu?
  • Automation24
  • #2
    ladamaniac
    Level 39  
    Nie lutuj tego w miejscu złamania. Lut usztywnia przewody i złamie ci się to od nowa za pół roku. Daj nowe przewody i będziesz miał spokój na dłuższy czas.
  • Automation24
  • #3
    konsum
    Level 27  
    Kondzio95000 wrote:
    możliwe, że ten przewód jest od podświetlenia bagażnika

    Jak wyciągniesz lampę, którą łatwo się wyciąga ściskając z obu stron to zobaczysz jaki ma kolor przewód.
    Jeśli to nie przewód przez który nie działa oświetlenie, to może być krańcówka w bagażniku lub przełącznik na konsoli.
  • #4
    janosiksik
    Level 24  
    Przewody są pod podsufitką przykręcane do kostki. Opisujesz sobie kolejność i kolor, odkręcasz, przeciągasz do klapy i naprawiasz, wstawiając w miejsce pracy nowe odcinki. Tylko taka naprawa gwarantuje długie bezawaryjne działanie.
  • #5
    Kondzio95000
    Level 4  
    A orientujecie się przełącznik od wyciareczek czy tam zimne luty się zdarzają, wyczyściłem cały mechanizm a wycieraczki chodzą w zwolnionym tempie, możliwe że to przez ten przełącznik.? W stodku styki przeciscilem i nic to nie dało, zresztą były ok, widać tam lutowane kable. Czy jest jakiś bezpiecznik typowo od wycieraczek który może nie łączyć.? No podniesionej wycieraczce działa dobrze docisk wydaje mi się, że jest ok.
  • #6
    4jerry
    Level 28  
    Jeżeli chodzi o wycieraczki, to najlepiej byłoby odkręcić dźwignie od osi napędowej i sprawdzić czy nie zacierają się trzpienie wyjściowe na ramiona wycieraczek. Opór piór na szybie +opór na trzpieniach= spowolniona praca.
  • #7
    janosiksik
    Level 24  
    Wycieraczka przednia czy tylna? Jak przednia to do rozebrania, umycia i ponownego nasmarowania cały mechanizm, zwłaszcza przesuwający wycieraczkę góra dół. Tam się lubi zacierać od syfu. Jak tylna, to Kolega wyżej dobrze podpowiada.
  • #8
    Kondzio95000
    Level 4  
    Przednia, wyczyściłem już cały mechanizm nasmarowalem, wyczyściłem. I nie chodzi tak jak powinno chodzić. Coś mi podpowiada przeczucie, że wina stoi w tym przeoczniku od wycieraczek, co do tylnych wycieraczek, wycieraczki chodzą nie chodził mi silniczek okazała się sprawa blacha wlacznik na panelu wycieraczki włączał ale nie miał siły uruchomić silniczka rozebrałem go przeczyściłem nasmarowalem smarem i spryskiwacze z tyłu działają. Z przodu właśnie jest ten problem, że kierunki działają spryskiwacze też ale ta wycieraczka nie chodzi jak powinna, dodam, że czasami zapala się i gasnie ta kontrolka od elektryki na liczniku i jak by poruszam tym przełącznikiem to czasami gasnie. Tak jakby tam był problem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Na pierwszym biegu prawie w ogóle nie chce ruszyć na drugim już lepiej a na trzecim powiedzmy, że dziala tak jak na drugim. Gdy wycieraczkę uniosę i sobie pracuje bez szyby działa jak powinno, właśnie ten opór, ale mogę się mylić może już silniczek brak sił. Dodam, że wyczyściłem tyle o ile tam gdzie było zaśniedziale nasmarowalem i tyle, może to całość trzeba rozebrać i zrobić jak trzeba.
  • #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    konsum wrote:
    Jak wyciągniesz lampę, którą łatwo się wyciąga ściskając z obu stron to zobaczysz jaki ma kolor przewód.

    Proszę bardzo:
    Jak wyciągnąć przewody i czy muszę zdjąć tapicerkę klapy? Auto: W124 Kombi. Jak wyciągnąć przewody i czy muszę zdjąć tapicerkę klapy? Auto: W124 Kombi. Jak wyciągnąć przewody i czy muszę zdjąć tapicerkę klapy? Auto: W124 Kombi.
    Cała tylna klapa w kombi. Na schemacie są oznaczenia obwodów wg pana Boscha - tak więc raczej niejasności nie powinno być. X8 to wspomniana listwa połączeniowa nad tylnym oknem.
    janosiksik wrote:
    do rozebrania, umycia i ponownego nasmarowania cały mechanizm, zwłaszcza przesuwający wycieraczkę góra dół.

    Rzeczywiście - jest to główny powód zwalniania ruchu wycieraczki w tym modelu. Na początek nie trzeba jednak rozbierać całego mechanizmu. Wystarczy załączyć wycieraczkę, zatrzymać ją STACYJKĄ w czasie ruchu, ręką następnie ustawić tak, żeby była skierowana w któryś z rogów przedniej szyby (wtedy wysuwający się teleskop jest najdłuższy) i zwilżamy widoczną część teleskopu olejem. Następnie poruszamy ramię ręką żeby olej się rozprowadził po powierzchni teleskopu. W większości przypadków jest to działanie całkowicie wystarczające do uzdatnienia pracy wycieraczki. Nie upieram się, że pomoże - może być rzeczywiście usterka silniczka. Można na próbę podać prąd bezpośrednio na silniczek - z pominięciem wszystkich przełączników. Jak się przyjrzysz silniczkowi wycieraczek, to zauważysz, że z kostki połączeniowej wychodzą do wnętrza silniczka dwa przewody (chyba to był czerwony i zielony - tak z pamięci) są to szczotki plusowe - na pracę wolną i szybką. Masa jest przez obudowę silniczka.
    Kondzio95000 wrote:
    czasami zapala się i gasnie ta kontrolka od elektryki na liczniku

    Zainteresowałeś mnie - bo takiej kontrolki sobie nie przypominam.
  • #10
    Kondzio95000
    Level 4  
    Taka żółta żaróweczka ktoś ktoś kiedyś wspominał, że to problem z elektryka, spalona żarówka lub coś w tym rodzaju. Przyznam szczerze, że nigdy nie sprawdzałem co dokładnie ona znaczy, co do tego teleskopu to jego też smarowałem, wysuwanie wycieraczki działa plynnie i bez zarzutów, dodam jeszcze, że jak deszcz pada to wycieraczka chodzi w miarę przyzwoicie szyba wilgotna to i lepiej to pracuje, zobaczę ten przełącznik, co do lampki tylniej rozebrałem lampkę ta z tyłu i przez przypadek dotknąłem masy i zadziałało, podłączyłem na krótko i świeci cały czas po zamknięciu klapy, myślę że problem jest w tych przewodach co pękają, a tak z ciekawości krancowka jest w zamku.? Trzeba zdjąć tapicerkę i tam to jest.? Można jakoś się do tego dostać.?
  • #11
    konsum
    Level 27  
    Kondzio95000 wrote:
    krancowka jest w zamku

    Tak i to co wykonałeś daje 99%, że tam tkwi problem.
  • #12
    Gerri
    Mercedes specialist
    Kondzio95000 wrote:
    a tak z ciekawości krancowka jest w zamku.? Trzeba zdjąć tapicerkę i tam to jest.? Można jakoś się do tego dostać.?

    Myślałem, że schematy które wrzuciłem ci w dużym stopniu pomogą - ale widzę, że chyba jednak nie...
    Tak - rzeczywiście, krańcówka lampek jest w zamku. Ale jest tam również druga krańcówka - od silniczka dociągania klapy.
    Kondzio95000 wrote:
    czasami zapala się i gasnie ta kontrolka od elektryki na liczniku

    Prawdopodobnie uszkodzony jest również kabelek zasilający oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Bo ta lampka informuje o awarii oświetlenia zewnętrznego i na pewno nie jest to "awaria elektryki"
  • #13
    konsum
    Level 27  
    Gerri wrote:
    Myślałem, że schematy które wrzuciłem ci w dużym stopniu pomogą - ale widzę, że chyba jednak nie...

    Ale dobrze, że inni mogą i potrafią skorzystać. 👍
  • #14
    Kondzio95000
    Level 4  
    Jeszcze jedno pytanie, ma ktoś może z was zdjęcie jak powinien być złożony ten włącznik od wycieraczek już ktoś przede Mną ktoś w nim grzebał widać podważanie śrubokrętem i tak, może ktoś źle te blaczki włożył ją włożyłem na dwa sposoby, jeden sposób wszystko działa drugi sposob po wyłączeniu przełącznika wycieraczka zatrzymuje się. Wydaje mi się, że nie ma innego sposobu, ale może się mylę.

    Dodano po 3 [minuty]:

    W zasadzie to jeszcze inne, z innej dziedziny czy klosz lampy szkło plus ramka jest przykręcana na cztery srubki.? Dzisiaj pękła mi lampa pęknięcie po długości bo nałożeniu folii lekko przyciemniajacej, pewnie nagrzało się i nie miało gdzie ciepła odprowadzić, nie wiem albo zwyczajny pech. Widziałem w siedzi same klosze. Bo z takim pęknięciem raczej jeździć nie można..

    Dodano po 1 [minuty]:

    Folie oczywiście zdjąłem.