Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Daily II 1998R 2.8 TD - Problem z prędkościomierzem i obrotomierzem

Bombi1992 07 Mar 2022 18:43 345 2
  • #1
    Bombi1992
    Level 4  
    Witam wszystkich forumowiczów. Ma problem z autem marki Iveco Daily II 1998r 2.8 TD 103KM. Wymieniałem w aucie silnik i skrzynie biegów i po tym zabiegu przestał działać obrotomierz i prędkościomierz. Co do obrotomierza, podczas wymiany urwały się przewody od czujnika w starym silniku, więc kupiłem czujnik na alledrogo, jednak brak jest jakiejkolwiek reakcji. Zdjęcie kupionego czujnika w załączeniu.
    prędkościomierz niestety też nie reaguję w ogóle. wszystko podpięte jak przy starym silniku, instalacja nigdzie nie uszkodzona, jednak zegary nie działają, wszystkie pozostałe kontrolki w liczniku działają. Znacie może jakieś sposoby zdiagnozowania czujników od wyżej wymienionych funkcji? ewentualnie schematy instalacji żeby prześledzić krok po kroku sygnały?

    z góry dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie.

    Iveco Daily II 1998R 2.8 TD - Problem z prędkościomierzem i obrotomierzem
  • #2
    Bombi1992
    Level 4  
    Pomoże ktoś?
  • #3
    tomus2k
    Level 26  
    Najpierw bezpieczniki do sprawdzenia 7 i 8
    potem
    Żółty cienki kabel obok akumulatora, ma być podpięty do masy - sprawdź jego ciągłość (3336).
    W liczniku (nie obrotomierzu) wchodzi we wtyczkę A pin 5 (to ta wtyczka co ma więcej kabelków)
    Warto też sprawdzić czy dochodzi zasilanie do licznika - bo to jedyne co łączy obydwa przypadki
    pin 1 (7772) i pin 3 (8879) w/w wtyczce
    na koniec i pin 2 w czarnej wtyczce panelu wskaźników (8879)

    W nawiasach() oznaczenia na kablach
    no i kodonie kolorów
    2222 - White
    3333 - Yellow
    4444 - Gay
    5555 - Orange
    6666 - Violet
    7777 - Red
    8888 - Green
    9999 - Pink
    0000 - Brown

    Masa do kabiny jest podłączona oddzielnie od ramy nie zapomnij że na ramę i silnik idzie z akumulatora z Lewej, a na kabinę z silnika z prawej i na belkę przy poduszce przedniej kabiny.
    a masa do wielu rzeczy jest brana z nadkola lewego i prawego
    Rdza potrafi zjeść przyłącza.
    Czasami jest już coś pomotane (często)