Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Falownik 3300TL-G3 1F Sofar, problem z mocą maksymalną / MPPT

blues1212 09 Mar 2022 07:44 1794 12
    blues1212
    Level 9  
    Cześć,
    to mój pierwszy post na forum więc przepraszam jeżeli opisałem coś nie do końca dobrze zgodnie z regulaminem.
    Jestem elektrykiem i dość dobrze zbadałem zależność jaka u mnie występuje.

Otóż mam moc zainstalowaną modułów 4,5kWp. Instalacja od południowego zachodu.
    W przypadku zupełnie bezchmurnego dnia np. wczoraj otrzymałem ładną krzywą z tym, że falownik osiągnął maksymalnie 2,9kVA o godzinie 12.
    Około godziny 13 wyłączyli prąd i falownik ruszył o dziwo z mocą maksymalną 3,3kVA przy takim samych warunkach oświetlenia. Podobna sytuacja zdarzała się już kilka razy. Inna sytuacja to podobnie jak wyżej bezchmurne niebo, jest 2,8kVA, przychodzi gruba chmura dosłownie na 10 sekund i po jej przejściu wchodzi 3,3kVA.
    Przypuszczam że ma to związek z MPP trackerem lub oprogramowaniem. W ustawieniach mam włączone skanowanie MPP z częstotliwością co 2 minuty. Gdzieś wyczytałem że przy skanowaniu falownik schodzi z mocą do 0 ale u mnie to nie występuje. Jak wyłączę skanowanie MPP w zasadzie nic się nie dzieje. Może to wina softu i powinien być aktualizowany?
    Poradźcie proszę czy ktoś się już z tym spotkał. Przy takim przewymiarowaniu instalacji oraz pełnym słońcu bez chmur sądzę że osiągnięcie 4500 x 0,73 = 3300 nie powinno być problemem, szczególnie jak mamy temperatury około 4-6 st. C.

Krzysztof.
    mipix
    Level 36  
    Słońce przesłaniane chmurami daje wytchnienie panelom a te zwyczajnie stygną co za tym idzie potrafią wykrzesać z siebie większą moc gdy zobaczą nowe słonko ale tylko do czasu gdy znów się zagrzeją. Sprawdzałem to kiedyś gdy chmury były w kratkę i oczom nie wierzyłem, że 4 letnia instalacja 3,1kWp która zwykle pracuje na 80% mocy, potrafiła w impulsie pokazać 3,5kW