Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw caddy 2.0 sdi czy można wymienić silnik na 1.9tdi alh

emil2211 09 Mar 2022 20:41 906 33
  • #1
    emil2211
    Level 8  
    Witam wszystkich,
    Posiadam vw caddy 1.9tdi (alh) z 2003 roku, po małej stłuczce, auto jest pognite co dyskwalifikuje je z naprawy, ale dbałem o silnik i szkoda mi zezłomować. Znalazłem do kupienia vw caddy 2.0 sdi z 2004 roku w dobrej cenie, auto bardzo zadbane bez rdzy ale padnięty silnik. Pomyślałem żeby wykorzystać ten mój silnik. Jest jeden problem, otóż w tych modelach nie montowano 1.9tdi vp tylko 1.9 tdi pd. Podchodzę do tematu bardzo poważnie bo nawet rozglądam się za częściami do mojego alh aby podnieść w nim moc tj, turbo, intercooler, większe wtryski, pompa 11, mam już wałek rozrzadu od sdi. Czy cały ten zabieg jest wogule możliwy skoro mam kompletnego dawce. Chodzi mi głównie o elektronikę, sterowniki itp. Bardzo proszę o jakiekolwiek informacje, bo przekopałem już wszystko i wygląda na to że jeszcze nikt tego zabiegu nie przeprowadzał. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam wszystkich.
  • Helpful post
    #2
    Ireneo
    Level 42  
    Przekładasz silnik z osprzętem plus wiązkę i sterownik.Immo off profilaktycznie i moda.Ewentualnie skrzynia półosie.
  • #3
    emil2211
    Level 8  
    Dziękuję za odpowiedź. A jeśli chodzi o ecu i zegary? W moim jest edc15 w tym nowszym jest edc16.
  • Helpful post
    #4
    Ireneo
    Level 42  
    Masz dawcę to wszystko możesz przełożyć.
  • #5
    emil2211
    Level 8  
    Zastanawiam się nad bakiem paliwa, w moim nie ma pompy paliwa a w 2.0sdi już jest.
  • #6
    piachu1994
    Level 38  
    Przekładasz swój pływak, albo po prostu demontujesz pompę w zbiorniku, dorabiasz smok i nie podłączasz przewodów.
  • #7
    Spacewalker
    Level 33  
    piachu1994 wrote:
    Przekładasz swój pływak, albo po prostu demontujesz pompę w zbiorniku, dorabiasz smok i nie podłączasz przewodów.

    cos za bardzo mu pojechałes z odpiowiedzią
    AHL działa po K czy po CAN ?
    bo SDI działa po CAN
    i ABS Ci pokaze ze nie ma silnika
    licznik pokaze ze nie ma silnika
    Airbag Ci pokae ze nie ma silnika

    po K cos tam podłaczysz, ale mało

    albo się dogadaja, albo sie nie dogadają

    ale ..wymienic się da, nawet z F16 bys tam wsadził silnik
    pytanie czy się dogada z resztą .
  • #8
    emil2211
    Level 8  
    Właśnie boję się elektryki że nie zadziała, u mnie abs-u nie ma a w tym drugim już jest, tak samo zegary są inne chociaż myślałem że ewentualnie przełożę z mojego. Jeśli chodzi o samą przekładkę silnika to nie powinno być problemów z mocowaniami i poduszkami. Zastanawiam się też jakie są różnice między tymi platformami. Mój caddy to jest na bazie vw polo, seat Ibiza, a ten drugi to już vw golf 5 i touran.
  • #9
    Ireneo
    Level 42  
    Trzeba było od początku że inne modele.Tak podejrzewałem ale skoro nie pisałeś....
  • #10
    emil2211
    Level 8  
    Ireneo wrote:
    Trzeba było od początku że inne modele.Tak podejrzewałem ale skoro nie pisałeś....

    Podałem rocznik mojego auta i rocznik auta do przeszczepu. Do 2003 vw caddy był z przodem identycznym jak polo (bliźniak seat inca), z silnikami 1.9d, 1.9sdi i 1.9tdi vp. Od 2004 vw caddy jest na platformie golfa 5 i tourana, z silnikami 2.0 sdi pd, 1.9tdi pd. Silnik 1.9 tdi alh który chcę zamontować nie występował w tych modelach od 2004. Nigdzie nie znalazłem aby ktoś robił taką przekładkę dlatego założyłem ten temat. Mam nadzieję że mimo to ktoś mi coś podpowie na co zwrócić uwagę i czy w ogóle jest to wykonalne
  • #11
    Ireneo
    Level 42  
    Nie zawsze się pamięta po rocznikach.Podając która generacja wszystko jasne.Tak samo odwieczny problem octavi gdzie w danym roczniku jest jedynka i dwójka zarazem.
  • #12
    Spacewalker
    Level 33  
    emil2211 wrote:
    Ireneo wrote:
    Trzeba było od początku że inne modele.Tak podejrzewałem ale skoro nie pisałeś....

    Podałem rocznik mojego auta i rocznik auta do przeszczepu. Do 2003 vw caddy był z przodem identycznym jak polo (bliźniak seat inca), z silnikami 1.9d, 1.9sdi i 1.9tdi vp. Od 2004 vw caddy jest na platformie golfa 5 i tourana, z silnikami 2.0 sdi pd, 1.9tdi pd. Silnik 1.9 tdi alh który chcę zamontować nie występował w tych modelach od 2004. Nigdzie nie znalazłem aby ktoś robił taką przekładkę dlatego założyłem ten temat. Mam nadzieję że mimo to ktoś mi coś podpowie na co zwrócić uwagę i czy w ogóle jest to wykonalne

    to ze w nece nie ma nic, nie oznacza ze nikt nie zrobił .
    nie każdy leci pisac eseje po 3 mies spędzonych w garazu .

    albo wiesz z czym się to je, albo nie
    mechanika jest prosta, ale eketrycznie tego nie zgrasz, chyba ze wymienisz instalacje i elementy elektryki , albo bedziesz pisał jakies emulatory ECU na arduino tylko by CAN to widział ....
  • #14
    Spacewalker
    Level 33  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Sprawa prosta, przekladasz wszystko ze swojego kadika. Musi pasować. Takie swapy sa najfajniejsze .

    co to znaczy wszystko ?
    jak chcesz drzwiami sterowac, lampami, kilimą .....czy licznikiem ?
    nic prócz silnika Ci nie podpasuje
    CAN gateway , magistrala CAN - to jest w caddy po 2004 .
    wsadzic silnik tylk oby odpalił i nie działało nic więcej ...średni pomysł
  • #15
    emil2211
    Level 8  
    Spacewalker wrote:
    emil2211 wrote:
    Ireneo wrote:
    Trzeba było od początku że inne modele.Tak podejrzewałem ale skoro nie pisałeś....

    Podałem rocznik mojego auta i rocznik auta do przeszczepu. Do 2003 vw caddy był z przodem identycznym jak polo (bliźniak seat inca), z silnikami 1.9d, 1.9sdi i 1.9tdi vp. Od 2004 vw caddy jest na platformie golfa 5 i tourana, z silnikami 2.0 sdi pd, 1.9tdi pd. Silnik 1.9 tdi alh który chcę zamontować nie występował w tych modelach od 2004. Nigdzie nie znalazłem aby ktoś robił taką przekładkę dlatego założyłem ten temat. Mam nadzieję że mimo to ktoś mi coś podpowie na co zwrócić uwagę i czy w ogóle jest to wykonalne

    to ze w nece nie ma nic, nie oznacza ze nikt nie zrobił .
    nie każdy leci pisac eseje po 3 mies spędzonych w garazu .

    albo wiesz z czym się to je, albo nie
    mechanika jest prosta, ale eketrycznie tego nie zgrasz, chyba ze wymienisz instalacje i elementy elektryki , albo bedziesz pisał jakies emulatory ECU na arduino tylko by CAN to widział ....

    Mechaniki się nie boję samego przełożenia silnika też nie, chociaż nigdy tego nie robiłem to wiem że dam radę, jeśli chodzi o całą elektrykę to jestem zielony, napewno będę potrzebował programisty.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Sprawa prosta, przekladasz wszystko ze swojego kadika. Musi pasować. Takie swapy sa najfajniejsze .

    Właśnie dlatego chcę to zrobić sam dla siebie. Frajda jak się to uda będzie nie opisana. Będzie fajne połączenie: ładna buda i dobry silnik (lekko podkrecony).

    Dodano po 1 [minuty]:

    Spacewalker wrote:
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Sprawa prosta, przekladasz wszystko ze swojego kadika. Musi pasować. Takie swapy sa najfajniejsze .

    co to znaczy wszystko ?
    jak chcesz drzwiami sterowac, lampami, kilimą .....czy licznikiem ?
    nic prócz silnika Ci nie podpasuje
    CAN gateway , magistrala CAN - to jest w caddy po 2004 .
    wsadzic silnik tylk oby odpalił i nie działało nic więcej ...średni pomysł

    Dawca nie ma klimy biorca też nie.
  • #16
    Spacewalker
    Level 33  
    emil2211 wrote:

    Mechaniki się nie boję samego przełożenia silnika też nie, chociaż nigdy tego nie robiłem to wiem że dam radę, jeśli chodzi o całą elektrykę to jestem zielony, napewno będę potrzebował programisty.

    powiem Ci tak ......odpusc ....
  • #17
    emil2211
    Level 8  
    Wiem że jest to wykonalne, ewentualnie będzie trzeba przełożyć całą instalację.
  • #18
    Spacewalker
    Level 33  
    emil2211 wrote:
    Wiem że jest to wykonalne, ewentualnie będzie trzeba przełożyć całą instalację.

    oczyscie ze jest wykonalne
    kable juz masz ,to po co Ci drugie zamiast tych ?
    teraz zrób tak by się sterowniki dogadały miedzy soba po tych kablach
  • #20
    Spacewalker
    Level 33  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Bo on ma zmiane platformy, kumasz.

    ja kumam, ale Ci co odpwiiadają nie
    jak i on sam nie kuma za bardzo jak to potem dopasowac
    zestaw kluczy to nie wszystko w tym przypadku
  • #21
    emil2211
    Level 8  
    Masz rację nie kumam elektryki, wydawało by się że wszystko przełożę wtyczki popodpinam od razu odpalę i gitara, ale wiem że nie ma tak łatwo. Jak przełożę swój silnik razem z wiązką i ecu to nie wiem jak połączyć z elektryką biorcy czy po prostu przełożyć wszystko razem z licznikiem stacyjką.
  • #22
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    emil2211 wrote:
    Masz rację nie kumam elektryki, wydawało by się że wszystko przełożę wtyczki popodpinam od razu odpalę i gitara, ale wiem że nie ma tak łatwo

    W sumie mogl bys odpalic silnik na emulatorze lub immo off. Ale moze nie byc komunikacji z licznikiem co do obrotow zwlaszcza.
    Przelozenie calej instalacji gwarantuje ze to co dzialalo bedzie dzialac.
  • #23
    emil2211
    Level 8  
    Dzień dobry wszystkim.
    Tak jak wcześniej wspomniałem nie znam się na elektryce. Sprawdziłem jaki mam sterownik silnika i jest to edc15v 038 906 018 FK. Wiem że nie będzie pasować do biorcy, tam jest edc16. Moje pytanie to czy do sterownika edc 16 idzie wgrać mapy od silnika 1.9tdi vp. Bądź czy były też fabrycznie sterowniki edc16 do 1.9tdi vp. A może macie jakieś pomysły jak to wszystko pogodzić. Na dniach postaram się sprawdzić jaki typ zegarów siedzi w dawcy. Pozdrawiam.
  • #25
    emil2211
    Level 8  
    Iceman dzięki za link, z tego co zrozumiałem wyglądało by na to że czujnik położenia wału do przeróbki, ale co z programem. Czy na edc 16 mozna wgrać mapy do silnika 1.9tdi na pompie rotacyjnej? Bo nigdzie nie znalazłem informacji aby ktoś to robił. Pozdrawiam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aha i jeszcze jedno pytanie (jak na razie) czy z tego 2.0sdi mogę zaadaptować pompe paliwa którą ma w baku?
  • #26
    elektryku5
    Level 39  
    Z tą elektroniką prędzej założysz 1.9TDI PD (po zakupie odpowiedniego EDC16U1, itp.), nie znam sterownika do TDI VP, który byłby w stanie współpracować z platformą PQ.
  • #27
    emil2211
    Level 8  
    elektryku5 wrote:
    Z tą elektroniką prędzej założysz 1.9TDI PD (po zakupie odpowiedniego EDC16U1, itp.), nie znam sterownika do TDI VP, który byłby w stanie współpracować z platformą PQ.

    Golf 4 to ta sama platforma i miał pod maską 1.9tdi vp.
  • #28
    elektryku5
    Level 39  
    Napisałeś, że w tym nowszym masz EDC16, czyli już PQ35, a to całkiem inna komunikacja jak w EDC15 z TDI VP.

    Pierwszy problem będzie z obrotomierzem, drugi jak już wspomniano to będą błędy braku komunikacji z ECU.
  • #30
    Iceman.
    Level 10  
    emil2211 wrote:
    Iceman dzięki za link, z tego co zrozumiałem wyglądało by na to że czujnik położenia wału do przeróbki, ale co z programem. Czy na edc 16 mozna wgrać mapy do silnika 1.9tdi na pompie rotacyjnej? Bo nigdzie nie znalazłem informacji aby ktoś to robił. Pozdrawiam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aha i jeszcze jedno pytanie (jak na razie) czy z tego 2.0sdi mogę zaadaptować pompe paliwa którą ma w baku?


    Samo przerobienie czujnika na hall to pikuś, bloki są te same trzeba będzie tylko otwór na wtyczkę zrobić. Porozmawiam z moimi magikami od elektroniki czy się da to ożenić z resztą sterowników, jeśli nie to raczej pełen przeszczep wiązek i sterowników ABS/Airbag/licznik? z Golfa 4 i to chyba ma największy sens. Sam pomysł też rodził mi się w głowie jakiś czas temu, wtedy taki caddy byłby praktycznie niezniszczalny pod względem silnika i mechaniki a możliwości rozwoju tdi na vp są powszechnie znane.
    Pompa paliwa w baku do niczego Ci nie będzie potrzebna.