Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Hulajnoga Motus Pro 10 18,2V - nie ładuje się do pełna.

pkkcracovia 10 Mar 2022 11:04 2883 10
  • #1
    pkkcracovia
    Level 3  
    Kupiłem Hulajnoga Elektryczna Motus Pro 10 Sport 18.2 Ah niestety pomimo, za ma poniżej 100 km przebiegu nie mogę skorzystać z gwarancji bo wywiozłem ja z Polski i ...
    Problem jest taki, iż nie ładuje się do pełna za każdym ładowaniem (próbowałem różnych ładowarek fabrycznej lub innych) pozostaje 3/5 naładowania co drastycznie ogranicza zasięg a miał to być pojazd na dojazdy do szkoły (bez "tankowania" pod szkołą).
    Poszukuję schematu elektrycznego lub innej pomocy w rozwiązaniu problemu. Pozostała funkcjonalność jest w porządku.
  • #2
    g107r
    Level 41  
    Baterię sprawdź, schemat, którego pewnie nie ma, raczej nie pomoże.
    Znalazłeś odpowiedni dział, to go poczytaj, raczej nie dostaniesz innych odpowiedzi, niż padają w innych zapytaniach...
  • #3
    LEDówki
    Level 39  
    Jakie jest napięcie baterii po naładowaniu? Powinieneś ustalić czy zepsuty jest układ ładowania, bateria, czy wskaźnik naładowania?
  • #4
    pkkcracovia
    Level 3  
    LEDówki wrote:
    Jakie jest napięcie baterii po naładowaniu? Powinieneś ustalić czy zepsuty jest układ ładowania, bateria, czy wskaźnik naładowania?


    napięcie podawane przez voltomierz to ok 56-57 V tak sam a jak u mojego brata w sprawnym pojeździe, myślę, że zepsuty jest system ładowania lub źle połączone są baterie stąd moje pytanie o schemat - bo zasięg nie przekracza 10 km przy "fabrycznym" (potwierdzonym w innym egzemplarzu) ponad 40
  • Helpful post
    #5
    slawko_k
    Level 34  
    Quote:
    myślę, że zepsuty jest system ładowania

    Raczej nie.
    Na 99% to wina baterii.
    Do rozebrania i diagnostyki
  • Helpful post
    #6
    Pontikos
    Level 38  
    Rozbierz baterię z obudowy i pomierz napięcia na każdej z sekcji z dokładnością 0,0x V.
    Znajdz tę sekcję, która ma dużo nizsze napięcie. (*- "dużo" oznacza 0,4V i wiecej)
  • #7
    pkkcracovia
    Level 3  
    bardzo dziękuję, rozebrałem ja (nawet trochę za bardzo) i zleciłem koledze który się zna pomierzenie tego bo moja wiedza w tej dziedzinie jest za niska
  • #8
    9452130
    Level 11  
    58,8 to napięcie naładowanej baterii do pełna. Jeśli takie osiągasz po zapaleniu zielonej diody na ładowarce (albo trochę niższe) to wszystko ok. A jeśli zasięg jest mały i bateria nie rozładowuje się do ok 43V to znaczy że odcina ją wcześniej. Prawdopodobnie w wyświetlaczu ustawiłeś napięcie 60V zamiast 52V a takie jest znamionowe Twojego pakietu.
  • #9
    W.P.
    Computer PSUs specialist
    Najbardziej miarodajny byłby tutaj pomiar pojemności (nawet przybliżony) akumulatora. Pomiar napięcia całej baterii po naładowaniu niewiele wnosi.

    W uzupełnieniu wypowiedzi Kolegi Pontikos można dodać że pomiar napięć ogniw warto zrobić po uprzednim naładowaniu do pełna i obciążeniu baterii np. stosem żarówek samochodowych, piecyka (na 230V) czy dowolnego odpowiednio dobranego obciążenia.
    Po kilkunastu minutach pracy da się zlokalizować najsłabszy element łańcucha wykazujący najniższe napięcie.

    Jeśli nie ma pod ręką w/w obciążenia to podobny test można wykonać podczas ładowania rozładowanej baterii.
    Należy wówczas wytypować najszybciej ładujące się ogniwo.

    Ps. Pisząc ogniwo mam na myśli połączone równolegle elementarne ogniwa składające się na na człon P.
  • #10
    LEDówki
    Level 39  
    Podpowie kolega jak z żarówek zrobić stos i użyć go do testowania baterii? Przyda się początkującym elektronikom.
  • #11
    pkkcracovia
    Level 3  
    niestety problem nie został rozwiązany - chyba będę musiał kupić nowy akumulator choć nie do końca wiem czy to on jest uszkodzony