Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Agregat prądotwórczy, inwerterowy, RCD, bezpieczeństwo

Pawk1111 11 Mar 2022 20:15 660 8
    Pawk1111
    Level 10  
    Witam serdecznie wszystkich. Mimo, że od lat czytam różne rady z elektrody, dziś jest mój pierwszy raz w napisaniu postu. Dlatego z góry przepraszam za moje potknięcia.

W kwestii elektryczności jestem laikiem. Dużo czytam w internetach. Na elektrodzie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Nie wprost. Chciałbym dowiedzieć się, czy mogę /muszę zabezpieczyć różnicówką moją wewnętrzną sieć agregat - odbiorniki? Czy RCD zadziała (z moim agregatem)? Co zrobić by RCD zadziałało? Liczę na każdą odpowiedź. Mile widziane są dłuższe.

Poniżej w punktach doprecyzuję problem.
    1. Agregat Stanley sig 2000-1
    Moc 1,8 kW inwerterowy, max 2000 W. Agregat wymaga dodatkowego uziemienia. Uziemienie (śrubka z nakrętką) agregatu jest połączone z uziemieniem PE gniazdka agregatu (sprawdziłem rezystancję). Uziom w ziemi będę dopiero robił. Agregatu jeszcze nie włączałem - na mur w pozostałych dwóch stykach gniazdka nie ma zera (N). Różnica potencjału (wartość skuteczna) ma wynieść 230 V.

2. Odbiorniki zasilania awaryjnego agregatem:
    (2a) pompa głębinowa 1-fazowa 0,9 kW 220 V załączana wyłącznikiem ciśnieniowym LCA.
    (2b) lodówka 0,28 kW 230 V.

3. Zasilanie (2a) lub (2b) awaryjne w okresie letnim naprzemienne lub łączne (wtedy najpierw (2a), potem (2b)) . Zasilanie będzie na krótko po kilka razy w ciągu dnia, kiedy są dłuższe wielodniowe przerwy w dostawie "prądu" z ZE. Zasilanie potrzebne, by (2aa) napełnić wodą w połowie 300-litrowy zbiornik hydroforowy i (2bb) ochłodzić żywność w lodówce.