Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Boxer 2018 2,0 - po nagrzaniu włącza się wentylator klimatyzacji

pawlito1961 11 Mar 2022 20:35 330 24
Texa Poland
  • #1
    pawlito1961
    Level 4  
    Posiadam Peugeota Boxera 2.0, 2018 r. Mam z nim taki problem: trzy miesiące temu nagle zaczął po pełnym nagrzaniu dużo więcej palić i włącza się wentylator klimatyzacji, jak go zgaszę i zapale, wentylator gaśnie. Po przejechaniu 500 m znowu się włącza. A najlepsze jest, że byłem z nim u trzech mechaników i po podłączeniu do komputera nie ma żądnych błędów i nie mogą mi pomóc. Miesiąc temu najechałem niechcący na kamień wystawiony na drogę, który uderzył w chłodnice i znowu zaczął palić normalnie. Tydzień temu wymieniłem olej i znowu zaczął więcej palić i wentylator się włączać. Już nie wiem co się dzieje, zgłupiałem.
    Może ktoś mi może poradzić co z tym robić?
  • Texa Poland
  • Texa Poland
  • #3
    pawlito1961
    Level 4  
    Ale kontrolka wypalania się nie świeci.
  • #4
    beryas
    Level 30  
    jak mechanik nie jest w stanie sprawdzic czy filtr sie wypala czy nie = zmien mechanika
  • #5
    pawlito1961
    Level 4  
    ale nie tylko u jednego tylko trzech i zadnych błedów
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    Nie ma błędów jeśli wypalanie DPF mieści się w normie dla sterownik silnika. Podgląd parametrów filtra i będzie odpowiedź.
  • #7
    pawlito1961
    Level 4  
    Tak wypala się filtr wyłączyłem wtyczkę i od razu mniej pali . Nie wiem czy dobrze zrobiłem .
    Jak można to normalnie zrobić ????
  • #8
    decybel91
    Level 42  
    To zależy jeśli chcesz aby DPF był na swoim miejscu to nie. Trzeba ustalić przyczyny częstego i najwyraźniej nieudanego wypalania. Trasy miejskie i często gaszony?
  • #9
    beryas
    Level 30  
    jezeli robisz bardzo krotkie odcinki, nie dogrzewasz silnika itp to zostaje opcja wywalenia dpf i adblue jesli masz.

    Natomiast jesli robisz dluzsze trasy to trzeba przyjzec sie min ukladowi doladowania, szczelnosci wezy, turbinie itp, wtryskom oraz EGR'owi, bo te czynniki najczesciej maja wplyw na zatykanie filtra czastek staleych.

    Na diagnostyke zajedz do warsztatu gdzie maja diagboxa (uniwersalne kompy ledwo gryza te nowe boxery).

    Jezeli uznasz, ze wycinka jest potrzebna, to udajesz sie do dobrego elektronika, on wywala DPF i SCR ze sterownika silnika, a Ty juz sam pozniej mozesz wywalic sobie filtr z puszki, jesli masz do tego warunki, jesli nie to wizyta w warsztacie na aborcje nie powinna byc droga. Co do ceny elektronika bd to od 1200-2000 peeleenow
  • #10
    pawlito1961
    Level 4  
    DPF mam wywalony elektrocznie płaciłem 1200 zł adblue tez bo miałem z tym duzy problem . to wtedy wypalanie nie powinno działać tak mysle ?
  • #11
    beryas
    Level 30  
    a fizycznie masz filtr FAP wywalony?
  • #12
    pawlito1961
    Level 4  
    beryas wrote:
    a fizycznie masz filtr FAP wywalony?

    to co to oznacza ?
    Już przejrzałem wszystkie styki wyczyściłem . Czy tu nie odpowiedzialna jest Klima ze włącza się ten wentylator i pali o dwa litry więcej na sto . Jak stoi przez noc to rano to rano jest normalnie tylko się zagrzeje to od razu więcej pali ,
  • #13
    beryas
    Level 30  
    piszesz ze masz wywalony elektronicznie filtr czastek stalych, a czy fizycznie jest usuniety wklad ceramiczny z puszki na wydechu?
  • #14
    pawlito1961
    Level 4  
    beryas wrote:
    piszesz ze masz wywalony elektronicznie filtr czastek stalych, a czy fizycznie jest usuniety wklad ceramiczny z puszki na wydechu?

    nie wszytko jest ,
  • #15
    beryas
    Level 30  
    no to Ci zatyka wlasnie filtr czastek stalych...
    takie cos powinienes napisac w 1 poscie, odetkaj wydech wywalajac FIZYCZNIE FAP inaczej bd mial non stop problemy, w sterowniku nie ma instrukcji bledow od FAP dlatego nic Ci nie pokazuje, a wentylator sie odpala bo jest zbyt wysoka temperatura w ukladzie wydechowym.
  • #16
    cysiekw
    Level 38  
    pawlito1961 wrote:
    nie wszytko jest ,
    Źle, trzeba usunąć ceramikę, kolega beryas wszystko ładnie opisał co prawdopodobnie jest przyczyną twoich problemów.
  • #17
    pawlito1961
    Level 4  
    Czy to tez może być przyczyną ze więcej pali ?
    A można to zrobić samemu ?
  • #18
    cysiekw
    Level 38  
    pawlito1961 wrote:
    DPF mam wywalony elektrocznie płaciłem 1200 zł
    Coś mi się nie podoba, jeśli usunięto dpf to dlaczego zostawiono go fizycznie w wylocie? Kiedy to było robione? Ile auto zrobiło km od tego zabiegu?
  • #19
    pawlito1961
    Level 4  
    cysiekw wrote:
    pawlito1961 wrote:
    DPF mam wywalony elektrocznie płaciłem 1200 zł
    Coś mi się nie podoba, jeśli usunięto dpf to dlaczego zostawiono go fizycznie w wylocie? Kiedy to było robione? Ile auto zrobiło km od tego zabiegu?

    Usunięto ten PDF jakie 5 miesięcy temu . Zrobiłem od tej pory koło 25 tysiecy .
  • #20
    beryas
    Level 30  
    To jak jest faktycznie?
    katalizatory oba sa?
    filtr czastek stalych jest?
  • #21
    pawlito1961
    Level 4  
    beryas wrote:
    To jak jest faktycznie?
    katalizatory oba sa?
    filtr czastek stalych jest?

    Jest wszystko wytracili mi to tylko komputera , mówili ze tak można jeździć bez problemu .
  • #22
    cysiekw
    Level 38  
    pawlito1961 wrote:
    mówili ze tak można jeździć bez problemu
    To daj tego nagranie albo skan papieru. Niestety zostałeś oszukany, ciekawe jakie masz już uszkodzenia o których nie wiesz po tych 25k. Uważasz że nagle spaliny przepływające przez ceramikę przestały odkładać związki w nim bo ktoś wyciął procedury z ecu? Ciekawe jakie tam panuje aktualnie ciśnienie różnicowe.
  • #23
    beryas
    Level 30  
    ja juz skonczylem sie wypowiadac w tym temacie
  • #24
    pawlito1961
    Level 4  
    cysiekw wrote:
    pawlito1961 wrote:
    mówili ze tak można jeździć bez problemu
    To daj tego nagranie albo skan papieru. Niestety zostałeś oszukany, ciekawe jakie masz już uszkodzenia o których nie wiesz po tych 25k. Uważasz że nagle spaliny przepływające przez ceramikę przestały odkładać związki w nim bo ktoś wyciął procedury z ecu? Ciekawe jakie tam panuje aktualnie ciśnienie różnicowe.


    to co ja mam w tej chwili zrobic ??????
  • #25
    cysiekw
    Level 38  
    pawlito1961 wrote:
    to co ja mam w tej chwili zrobic
    Udać się do kogoś kto ma o tym pojęcie, bo obrobienie softu i pozostawienie fizycznie filtra można tylko nazwać jednym wielkim partactwem.