Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyotą Avensis - Bardzo dziwny przypadek

invector 12 Mar 2022 19:13 567 5
  • #1
    invector
    Level 18  
    Witam Toyota z silnikiem 2,2 4d4 podczas jazdy straciła moc,
    po chwili zgasła i już nie odpaliła. Po wstępnej diagnozie okazało się
    że nie otwiera wtrysków (piezzo). Listwa wtryskowa posiada z lewej
    strony czujnik ciśnienia a z prawej regulator ciśnienia (patrząc od przodu
    auta). Jeśli odłącze wtyczkę od regulatora to silnik odpala i pracuje
    normalnie, ale wyświetla błędy. Po podłączeniu od razu gaśnie i teraz
    ciekawostka musi być wpięty w OBD jakikolwiek skaner (wystarczy
    podłączony nie połączony) bez tego też nie odpala.
    Wymieniłem listwę z czujnikami i to samo. Zmierzyłem napięcie
    na regulatorze a tam 215V DC???. Wymieniłem sterownik wtrysków i teraz
    na regulatorze nie ma żadnego napięcia. Jest normalnie podłączony
    silnik działa, ma moc żadnych błędów tylko musi być wpięty
    w OBD byle jaki skaner nawet LM. Bez niego nie odpala. Podczas pracy
    silnika jak wypnę skaner to gaśnie. Zazwyczaj po podłączeniu
    sprzętu diagnostycznego silnik potrafi zgasnąć, ja mam odwrotnie.
    Ktoś miał podobny przypadek?
  • Helpful post
    #2
    beryas
    Level 31  
    Przypadek zaiste dziwny i interesujacy

    pytanie jak wyglada schemat podlaczenia gniazda wtyczki OBD w toyocie moze podpinajac tester robisz przejscie miedzy masami do sterownika, lub jakims drobnym zasilaniem.
    sprobuj podlaczyc sie do samych kabli komunikacyjnych ECU oraz oosobne zasilanie do skanera, sprawdz czy jest komunikacja z ECU, przegladnij tez inne sterowniki typu abs pod katem braku komunikacji.
  • #3
    invector
    Level 18  
    Z ABS em się nie połączę, mam tylko skaner którym mogę odczytać
    błedy i parametry silnika. Też podejrzewam że przyrząd diagnostyczny zamyka jakiś obwód, dlatego silnik pracuje.
    Z tymi masami to może być dobry trop, na pewno to sprawdzę.
    A co z napięciem na regulator cisnienia? 215V to chyba trochę dużo?
    jak podłączyłem tam żarówkę 12V 5W (zanim zmierzyłem napięcie) to aż pękła.
  • Helpful post
    #4
    beryas
    Level 31  
    z napieciem 215V wyglada jakby w starym sterowniku wyszlo napiecie podobne do napiecia sterowania wtrysku, z tym ze wtryski sterowane sa bardzo krotkimi impulsami zwykly miernik nawet nie powinien ich widziec.
  • #5
    invector
    Level 18  
    To jednak coś z masą. Jak zmostkuje na gnieździe diagnostycznym piny 4 i 5 czyli masy, to wszystko chodzi jak powinno. Na razie Połączyłem na stałe te dwa przewody. Może kiedyś wyjdzie gdzie dokładnie nie ma styku.
  • #6
    beryas
    Level 31  
    moim zdaniem jedna z mas idzie direct do ECU i to wlasnie jej brakuje