Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1.9 JTD - Ciągle zabrudzona siateczka na regulatorze ciśnienia paliwa

Robert123CR250 13 Mar 2022 19:21 1344 42
  • #1
    Robert123CR250
    Level 4  
    Witam, mam problem z ciągle zapychajacym się filterkiem na regulatorze ciśnienia. Co tydzień muszę go rozkręcać i czyścić na nim siateczkę z mikroskopijnego syfu. Pytanie czy mozna ją usunąć?
    Fiat Stilo 1.9 JTD - Ciągle zabrudzona siateczka na regulatorze ciśnienia paliwa
  • #3
    Robert123CR250
    Level 4  
    Ciągle tankuje syfiaste paliwo, więc wymycie nic nie da. Filtr mam dobry, a mimo to przepuszcza... Można tę siateczkę usunąć z regulatora bez żadnych konsekwencji?
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    To ten syf pojdzie do wtryskow, metoda Janusza
  • #6
    Alfred_92
    Level 33  
    Zadaj sobie pytanie jaką funkcję może pełnić tak drobna siateczka.
    Po usunięciu siateczki w niedługim czasie ten JTD-ek przestanie jeździć na dobre.
  • #7
    Robert123CR250
    Level 4  
    Jest jakiś filterek który może wyłapać tak drobne zanieczyszczenia?
  • #8
    irekw
    Level 22  
    Robert123CR250 wrote:
    Ciągle tankuje syfiaste paliwo, więc wymycie nic nie da.

    Zmień dostawcę.
  • #9
    user64
    Level 26  
    Zmień filtr paliwa i stację.
    Siatkę zostaw tam gdzie jest, a jeśli bardzo chcesz ją zmienić to już zapoznaj się z ofertą lokalnego autozłomu. Z 1000zł pewnie zaoferują za Stilo.
  • #10
    Alfred_92
    Level 33  
    Robert123CR250 wrote:
    Jest jakiś filterek który może wyłapać tak drobne zanieczyszczenia?

    Spróbuj jakieś Mann czy Knecht
  • #11
    wocar-1
    Level 14  
    Możesz jeszcze zapytać Pana lub Panią że stacji benzynowej co jest w tym paliwie. A tak poważnie możesz zainstalować filterek pośredni, zwykły na na dwie opaski z rekomendacją do diesla.
  • #12
    Robert123CR250
    Level 4  
    user64 wrote:
    Zmień filtr paliwa i stację.
    Siatkę zostaw tam gdzie jest, a jeśli bardzo chcesz ją zmienić to już zapoznaj się z ofertą lokalnego autozłomu. Z 1000zł pewnie zaoferują za Stilo.

    1000zł dałem 3 lata temu bo to taki roboczy samochód bardziej.

    Alfred_92 wrote:
    Robert123CR250 wrote:
    Jest jakiś filterek który może wyłapać tak drobne zanieczyszczenia?

    Spróbuj jakieś Mann czy Knecht


    Obecnie mam z knecht'a

    wocar-1 wrote:
    Możesz jeszcze zapytać Pana lub Panią że stacji benzynowej co jest w tym paliwie. A tak poważnie możesz zainstalować filterek pośredni, zwykły na na dwie opaski z rekomendacją do diesla.


    Stilo ma pompkę w baku, wiec ten filterek musi wytrzymać ciśnienie w okolicach 5bar, wiec jakiś przeźroczysty plastikowy odpada raczej, a szkoda bo by było widać syf
  • #13
    wocar-1
    Level 14  
    Napisałem z rekomendacją dla diessla. Są takie plastykowe i przezroczyste i wytrzymują zawrotne ciśnienie pompy paliwa w zbiorniku.
  • #15
    beryas
    Level 31  
    widac takich nie sieja xD

    A na powaznie jak bierzesz rope od mirka mietka ryska bolka, to daj tej ropie odstac w beczce/ kalnistrze dzien dwa, odsysaj pompka z wierzchniej warstwy i zostaw w bance ze 2l na mycie silnika :)
  • #16
    Robert123CR250
    Level 4  
    Czy przypadkiem nie jest tak, że regulator ciśnienia upuszcza ciśnienie do przewodów powrotnych? Po co zatem ta siateczka, skoro i tak idzie paliwo do baku?

    Pompa wysokiego ciśnienia składa się z:

    Fiat Stilo 1.9 JTD - Ciągle zabrudzona siateczka na regulatorze ciśnienia paliwa


    1 - Cylinder

    2 - Krzywka

    3 - Zawór ssący płytkowy

    4 - Zawór zasilania kulowy

    5 - Tłok

    6 - Wałek pompy

    7 - Ssanie - niskie ciśnienie (z filtra paliwa)

    8 - Tłoczenie - wysokie ciśnienie (do kolektora paliwa)

    9 - Tłoczenie - niskie ciśnienie (do przewodu powrotnego kolektora paliwa)



    Regulator ciśnienia składa się z:


    Fiat Stilo 1.9 JTD - Ciągle zabrudzona siateczka na regulatorze ciśnienia paliwa

    1 - Zawór kulowy

    2 - Sworzeń

    3 - Zawór

    4 - Sprężyna wstępnego obciążenia

    5 - Cewka

    6 - Korpus

    7 - Zwora
  • #17
    user64
    Level 26  
    Zadam pytanie z drugiej strony. Jeśli zdejmiesz tą siateczkę, to jak sądzisz gdzie wyląduje ten syf, który teraz zatrzymuje się na niej?
  • #18
    Robert123CR250
    Level 4  
    user64 wrote:
    Zadam pytanie z drugiej strony. Jeśli zdejmiesz tą siateczkę, to jak sądzisz gdzie wyląduje ten syf, który teraz zatrzymuje się na niej?

    W pierwszej kolejności wyląduje w baku, a nie we wtryskiwaczach tak jak mnie wyżej straszyli :D
  • #19
    andrzej20001
    Level 43  
    Próbujesz znaleźć potwierdzenie dla teorii z for internetu. Zrob zatem tak jak tam radzą. Po co opinia nas fachowców?
  • #20
    user64
    Level 26  
    Robert123CR250 wrote:
    user64 wrote:
    Zadam pytanie z drugiej strony. Jeśli zdejmiesz tą siateczkę, to jak sądzisz gdzie wyląduje ten syf, który teraz zatrzymuje się na niej?

    W pierwszej kolejności wyląduje w baku, a nie we wtryskiwaczach tak jak mnie wyżej straszyli :D

    Żarty sobie robisz chyba. Po co pompa miałaby robić ciśnienie, skoro paliwo idzie do baku? I skąd wtryskiwacze miałby ciśnienie wtedy?
    Poza tym, nawet jesli przyjmiemy twoją interpretację artystyczną układu paliwowego, to i tak wszystko trafia do regulatora, a uwierz mi, że po jego zapchaniu syfem, nie odpalisz auta. Ani na pych, a na plaka jedynie do czasu wypalenia plaka. Nie lej paliwa od Zdziśka z pola, tylko ze stacji i problemy się skończą.
  • #21
    andrzej20001
    Level 43  
    W przyrodzie nic nie ginie.
    Także niech kolega napisze o efektach. Pozdrawiam
  • #22
    beryas
    Level 31  
    oszczednosc na paliwiw X a koszta napraw 6X ;0
  • #23
    Robert123CR250
    Level 4  
    Urwałem kombinerkami ten filterek i już miesiąc jeżdżę bez gaśnięcia 😅
  • #24
    ociz
    Moderator of Cars
    Jak dla mnie ten filierek jest tam tylko po to, żeby informować że pora na wymianę pompy, bo to z niej opiłki zapychają.
  • #25
    KarizmoGSM

    Level 27  
    Robert123CR250 wrote:
    Urwałem kombinerkami ten filterek i już miesiąc jeżdżę bez gaśnięcia 😅


    Pewnie po co on tam potrzebny lepiej później pompę w baku, pompę wysokiego ciśnienia i wtryski wymienić.
  • #26
    Robert123CR250
    Level 4  
    Chyba mieliście rację 😄
    Przez ostatni miesiąc stilo coraz wolniej odpalało (bez względu czy zimny, czy ciepły). Wczoraj wyskoczył nawet check engine i nie mogłem go już odpalić, ale na pych jeszcze się udało. Podpiąć MES'a i jakie parametry sprawdzić?
  • #27
    oktawian89
    Level 27  
    Cennik złomu za kg.

    Przecież od początku wiadomo było ze to opilki z układu paliwa - pompa juz opilkuje i nadaje się tylko do regeneracji.

    Teraz po wywaleniu tego filtra masz do regeneracji / czyszczenia WSZYSTKO co związane jest z układem paliwa.
  • #28
    user64
    Level 26  
    Możesz sprawdzić korekty wtryskiwaczy. Może jeszcze będą żyły, ale szansa na to jest dość mała.
    Ogólnie to szukaj raczej pompy i wtryskiwaczy.
  • #29
    andrzej20001
    Level 43  
    Temat do przyklejenia dla potomnych.
  • #30
    Dziarski Hank
    Level 33  
    oktawian89 wrote:
    Teraz po wywaleniu tego filtra masz do regeneracji / czyszczenia WSZYSTKO co związane jest z układem paliwa.


    Włącznie ze zbiornikiem paliwa. +1 dla przyklejenia tematu.