Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot Boxer 2015 - Laweta, silnik 3.0 z klimą - Błąd P0481

DriverMSG 13 Mar 2022 22:41 1164 6
  • #1
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Witajcie.
    Pomagam naprawić sąsiada samochód (jak w tytule), jednak borykamy się z problemem i próbujemy to zrozumieć, by naprawić.
    Samochód po wielu przejściach i nie znamy jego historii, przebieg około 700tyś.

    Silnik łapie błąd P0481 i przechodzi w tryb awaryjny (nie pozwala na osiągnięcie pełnej mocy). Samochód zakupiony z uszkodzonym silnikiem - ten już po kapitalnym remoncie.
    To co wiem, że było robione.
    - Wymiana ECU wraz z jego przeprogramowaniem (skopiowano dane ze starego ECU).
    - Usunięty i wyprogramowany EGR.
    - Remont silnika - w tym dodano nowe wtryskiwacze.

    Osobiście w ostatnich dniach sprawdziłem wszelkie kabelki od obu wentylatorów, opornice, jak i same wentylatory (był urwany jeden przewód sterujący przekaźnikiem drugiego biegu wentylatora nr. 2), podmieniałem przekaźniki jak i całą skrzynkę przekaźników/bezpieczników.

    Po skasowaniu błędu P0481 ten wraca w sekundę po uruchomieniu silnika.
    Po zgaszeniu silnika włącza się wentylator nr 2 i schładza silnik, nawet jeśli ten nie zdążył się rozgrzać. Dodam, że czujnik temperatury jest sprawny, a przynajmniej poprawnie wyświetla temperatury w programie diagnostycznym.

    Sprawdziłem dokładnie wiązkę, jest zgodna ze schematem z załącznika i tu zaczynają się schody.

    Wedle schematu ECU załącza przekaźniki obu wentylatorów jednocześnie (sterowanie wypuszczone z pinu 47 ECU) a w tym aucie włącza się tylko jeden N012,a i sam błąd dotyczy właśnie tego wentylatora.
    Po wyjęciu przekaźnika T06 pojawia się drugi błąd, więc ECU reaguje poprawnie.
    Skąd sam ECU zczytuje dane o obwodzie osobnych przekaźników, skoro steruje nimi jednym kabelkiem?

    Proszę o jakieś konstruktywne odpowiedzi,, z góry dziękuję.
    Peugeot Boxer 2015 - Laweta, silnik 3.0 z klimą - Błąd P0481
  • #2
    Anonymous
    Level 1  
  • #3
    beryas
    Level 31  
    U mnie pokazuje 3 rozne schematy, ale nie mam numeru ramy auta Twojego kolegi

    Dodano po 4 [minuty]:

    Peugeot Boxer 2015 - Laweta, silnik 3.0 z klimą - Błąd P0481 Peugeot Boxer 2015 - Laweta, silnik 3.0 z klimą - Błąd P0481 Peugeot Boxer 2015 - Laweta, silnik 3.0 z klimą - Błąd P0481 Peugeot Boxer 2015 - Laweta, silnik 3.0 z klimą - Błąd P0481 Peugeot Boxer 2015 - Laweta, silnik 3.0 z klimą - Błąd P0481 Peugeot Boxer 2015 - Laweta, silnik 3.0 z klimą - Błąd P0481

    Dodano po 3 [minuty]:

    Peugeot Boxer 2015 - Laweta, silnik 3.0 z klimą - Błąd P0481 Peugeot Boxer 2015 - Laweta, silnik 3.0 z klimą - Błąd P0481 Peugeot Boxer 2015 - Laweta, silnik 3.0 z klimą - Błąd P0481

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na jednym ze schematow masz kabelek o ktorym mowiles w ECU pin 47, a z drugiego przekaznika ta sama kostka pin nr 26. sprawdz jego ciaglosc bo na 90% leci on w tej felernej wiazce pod lampa

    Pozdraawiam i powodzenia
  • #4
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Dziś znalazłem uszkodzoną opornicę, lekko pękła i raz łączyła raz nie. Z tego powodu uruchamiało tylko jeden wentylator. Teraz uruchamia oba po wyłączeniu silnika, ale błąd jak był, tak jest.
    Peugeot Boxer 2015 - Laweta, silnik 3.0 z klimą - Błąd P0481

    beryas wrote:
    U mnie pokazuje 3 rozne schematy
    Najbliżej prawdy jest ten pierwszy z dwoma opornicami. Możesz do niego udostępnić też opis?

    VIN - VF3YDPMAU12902992

    PIN 26 i 94 to zasilanie drugim biegiem wentylatorów. Załącza przekaźniki przy wentylatorach omijające opornice.
  • #5
    beryas
    Level 31  
    Ca00 stacyjka
    BSI to body computer
    BF00 skrzynka bezpiecznikow kabiny
    BF01 skrzynka bezpiecznikow w komorze silnika
    70-- 80-- abs esp
    0004 zegary
    bmf2 skrzynka maxi bezpiecznikow
    1320 ECU
    1508 przekaznij zasilania wentylatora chlodnicy na niskich obrotach
    1509 przekaznij zasilania wentylatora na wysokich obrotach
    1519 rezystancja 2 dwubiegowa wentylatora chlodnicy
    1506 rezystancja / dwubiegowa wentylatora chlodnicy
    1512 motowentylator lewy
    1511 motowentylator prawy
    1220 czujnik tempo cieczy chlodzacej

    Powodzenia
  • #6
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Temat ogarnięty.
    Po dokładnym sprawdzeniu instalacji okazało się, że kable uległy destrukcji wewnątrz izolacji. Na mierniku niby sprawne, przekaźniki działały, ale wywalało błąd. Po wymianie kabli (od ECU do skrzynki z przekaźnikami) błąd się nie pojawia, auto już śmiga tak jak należy.

    Dziękuję za wsparcie.
    Wesołych świąt.