Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Leon 1 1.6 16V BCB 2002r - Nie odpala w mocnym słońcu.

GREG 778 15 Mar 2022 20:54 432 5
Relpol
  • #1
    GREG 778
    Level 2  
    Witam wszystkich .Leonek roccznik 2002 ,105 - koni nie odpala mi w mocnym słońcu,Całą jesień i zimę przejeżdził bez zarzutu i teraz w pierwsze ciepłe dni problem znowu powrócił. Oczywiście nie zawsze tak się dzieje,ale coraz częściej nie zapala. Jak daję na zapłon to slyszę prace pomki, wszystkie niezbędne kontrolki się zapalają książkowo, przekręcam na rozruch to słyszę tylko obrót rozrusznikiem i silnikem ,takie przysłowiowe pojedyńcze prum, i to wszystko.Kontrolki gasną, czyli w normie , oprócz kontrolki immo która miga , i kontrolka epc która nie miga ale się świeci. Tamtego lata rano odpalało zawsze ,wieczorem też ,ale w dzień w mocne słońce, nie zawsze, a często było że odpali , ale po zrobieniu kilkunastu kilometrów z pracy pod sklep , i po zrobieniu zakupów ,już był problem ,tzn dzieje się to co opisałem powyżej. Muszę wtedy odczekać dwadzieścia minut ,czasem czterdzieści, domyślam się że jest to czas potrzebny na ostygnięcie auta, i po tym czasie auto odpala. Jak już odpali to jedzie elegancko, naprawdę trudno sie przyczepić.Byłem dwa razy na diagnostyce komputerowej i pokazywało czunik położenia wału i w moim laickim przełożeniu błąd komunikacji sterownik - immobilizer.Od tego momentu wymieniłem u mechanika czujnik położenia wału na nowy,cewkę od nadajnika. W desperacji ,nie wiem może błędnie, pogadałem z mechanikiem aby usunął mi ten immobilizer i on go usunął.Problem niestety nie ustąpił. Dodam że wskażnik temperatury na pulpicie pracuje bez zarzutów, bo spotkałem się z teorią że to może być czujnik temperatury. Wymieniłem też rozrusznik na nowy,ale tutaj przyczyna nie związana z tematem.Jeszcze na chwile o tym immo , mianowicie czy jak zostało usunięte to dalej powinna migać kontrolka na pulpicie w momencie jak nie chce zapalić ?, bo tak jest że miga. Domyśłam się że to nie odpalanie to może być problem natury elektrycznej lub elektronicznej ale to są tylko moje domysły.Napiszcie proszę czy np komputer może się przegrzewac od nadmiaru promieniowania słonecznego i w konsekwencji działać nieprawidłowo, bo jakby nie było jest on na podszybiu i odbiera spore promieniowanie słoneczne..Czy macie może jakieś inne wskazówki , bądż podobne doświadczenia ?
  • Relpol
  • #2
    janosiksik
    Level 24  
    GREG 778 wrote:
    przekręcam na rozruch to słyszę tylko obrót rozrusznikiem i silnikem
    Najważniejsze jest w tym zdaniu. Więc do sprawdzenia akumulator, zasilania i kostka stacyjki.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Reszta, włącznie z kontrolką immo to wynik spadku napięcia zasilania. Zobacz czy klemy na akumulatorze nie robią się gorące. Zmierz napięcie na słupkach akumulatora w chwili wystąpienia usterki.
  • Relpol
  • #3
    sebek3
    Level 30  
    Czujnik położenia wału.
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Problemem będzie albo brak zasilania na ECU silnika albo faktycznie komunikacja immo - ECU. Zaraz sprawdzę schemat i coś podpowiem.
  • #5
    janosiksik
    Level 24  
    GREG 778 wrote:
    słyszę tylko obrót rozrusznikiem i silnikem ,takie przysłowiowe pojedyńcze prum
    Panowie, jak to się ma do Waszych podpowiedzi? Przecież w takim przypadku rozrusznik by kręcił wesoło.
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    Wymień bezpieczniki f10, f36, f28 oraz przekaźnik oznaczony numerem 409. To one uruchamiają ECU. Jeśli nie pomoże trzeba się do ECU na podszybiu dostać i jeszcze ewentualnie masy sprawdzić.