Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Dwa laptopy nie są widoczne w sieci

malwersant 17 Mar 2022 15:49 483 13
  • #1
    malwersant
    Level 9  
    Cześć.
    Mam taki problem, że mam dwa laptopy działające w jednej sieci. Faktycznie one działają w jednej sieci, ale jak wchodzę na stronę konfiguracyjną routera, to nie ma ich w oknie "podłączone urządzenia", są za to w oknie "odłączone urządzenia".
    Podobnie kiedy próbuję wejść przez RDP z jednego laptopa na drugi, to nie mogę wejść i vice versa. Tymczasem jeśli udostępnię folder na jednym laptopie, ta na drugim mogę wejść w ten folder. Trochę namieszałem sobie wcześniej konfiguracyjnie, bo miałem jeszcze wpiętą maszynę wirtualną do tej sieci, bo z tego laptopa (na którym maszyna nie jest zainstalowana) musiałem mieć dostęp przed RDP do niej. I to działało. Teraz maszynę odłączyłem od sieci ( nie ma jej również na stronie konfiguracyjnej routera), ale tych dwóch laptopów nadal nie widzę w sieci. Jeśli puszczę pinga z jednego na drugiego i w drugą stronę, to wszystko działa. Proszę o pomoc, bo już dostaję powoli spazmów na twarzy.
    Oczywiście internet działa na obu laptopach.



    Informacje w sprawie routera:
    producent - Sagemcom
    nazwa modelu - Funbox3
    numer seryjny - LK17037DP992494

    Dostawca: Orange
    Usługa: Funbox do 300 Mb/s
    Karta sieciowa: Qualcomm QCA9377 802.11ac Wireless Adapter
    Dodatkowo są jeszcze dwa przełączniki do maszyny wirtualnej oraz jeden mostek sieciowy. Maszyna wirtualna stworzona przez narzędzie Hyper-V.
    Nie miała połączenia z internetem-stąd utworzyłem na niej przełącznik zewnętrzny, ale internetu nadal nią niej nie ma. Poprzednia maszyna wirtualna stworzona przy pomocy tego samego narzędzia miała połączenie z internetem.
  • Helpful post
    #2
    kakabe
    Level 11  
    Jeżeli działa ping i udostępnianie po SMB, a RDP nie, to pierwsze co bym sprawdził, to czy port 3389 jest przepuszczony na lokalnych firewallach.
  • #3
    malwersant
    Level 9  
    kakabe wrote:
    Jeżeli działa ping i udostępnianie po SMB, a RDP nie, to pierwsze co bym sprawdził, to czy port 3389 jest przepuszczony na lokalnych firewallach.



    Utworzyłem regułę na port 3389 i dalej jest to samo. Komputer jest firmowy; nazwa urządzenia jest inna od nazwy długiej urządzenia. W konfiguracji RDP jest napisane, żeby wpisywać nazwę długą przy połączeniu przez RDP. Ale jak wpisuję nazwę długą, to od razu wyrzuca błąd, że może komputer zdalny nie jest podłączony do sieci lub nie jest włączony. Z kolei jak wpisuję nazwę krótką, to nie przyjmuje poświadczeń. Nie działa również RDP po adresie IP. Tzn. też jest błąd poświadczeń. Windows jest Enterpise, więc teoretycznie można się z nim połączyć przez RDP. Jest oczywiście zezwolenie na korzystanie z RDP w konfiguracji pulpitu zdalnego.
  • Helpful post
    #4
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @malwersant
    A połączenie sieciowe w obydwu komputerach jest publiczne czy prywatne - powinno być prywatne.
  • #5
    kakabe
    Level 11  
    malwersant wrote:
    kakabe wrote:
    Jeżeli działa ping i udostępnianie po SMB, a RDP nie, to pierwsze co bym sprawdził, to czy port 3389 jest przepuszczony na lokalnych firewallach.



    Utworzyłem regułę na port 3389 i dalej jest to samo. Komputer jest firmowy; nazwa urządzenia jest inna od nazwy długiej urządzenia. W konfiguracji RDP jest napisane, żeby wpisywać nazwę długą przy połączeniu przez RDP. Ale jak wpisuję nazwę długą, to od razu wyrzuca błąd, że może komputer zdalny nie jest podłączony do sieci lub nie jest włączony. Z kolei jak wpisuję nazwę krótką, to nie przyjmuje poświadczeń. Nie działa również RDP po adresie IP. Tzn. też jest błąd poświadczeń. Windows jest Enterpise, więc teoretycznie można się z nim połączyć przez RDP. Jest oczywiście zezwolenie na korzystanie z RDP w konfiguracji pulpitu zdalnego.


    Jeżeli to laptop firmowy to pytanie jaka tam jest nałożona polityka. Sprawdź sobie czy masz otwarty port RDP:

    W wierszu poleceń:
    Code:
    netstat -ona

    czy na liście figuruje port 3389.

    Jak brzmi ten błąd poświadczeń?
  • #6
    malwersant
    Level 9  
    KOCUREK1970 wrote:
    @malwersant
    A połączenie sieciowe w obydwu komputerach jest publiczne czy prywatne - powinno być prywatne.


    @KOCUREK1970
    Jest prywatne
  • Helpful post
    #7
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @malwersant
    A te wszystkie pierdoły o wykrywaniu sieci, udostępnianiu zasobów, to też masz aktywne?

    Rozumiem, że masz to spięte razem przez Funboxa?
    A jak pominiesz Funboxa i zepniesz komputery razem przewodem krosowanym, jaki jest efekt?
  • #8
    malwersant
    Level 9  
    kakabe wrote:
    W wierszu poleceń: Kod: netstat -ona
    czy na liście figuruje port 3389.

    Jak brzmi ten błąd poświadczeń?


    Nie ma tego portu po wpisaniu tej komendy w wierszu poleceń.
    Jest komunikat, że jest błąd poświadczeń, jak na zrzucie.

    Dwa laptopy nie są widoczne w sieci

    Dodano po 8 [minuty]:

    KOCUREK1970 wrote:
    A te wszystkie pierdoły o wykrywaniu sieci, udostępnianiu zasobów, to też masz aktywne?


    Wydaje się, że tak. Tak jak pisałem wyżej wersja windows jest odpowiednia. Włączona jest zgoda na zdalne połączenie. Poświadczenia jakie wpisuję, też są prawidłowe. Tak jak pisałem, próbowałem kilku wariantów, wśród których jest na pewno prawidłowe poświadczenie, ale nic nie działa.

    Quote:
    Rozumiem, że masz to spięte razem przez Funboxa?


    Tak są spięte przez Funboxa. Tylko, że teraz tego jednego lapka w Funboxie nie widać, ale to nie ma znaczenia, bo jak był, to też jakby go nie było ;)
  • #9
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @malwersant
    Dlatego sugerowałem również, byś pominął fun boxa, i na czas testu spiął komputery przewodem sieciowym skrosowanym.

    Bo widać, że szukasz problemów w systemach, a problemem może być sam funbox.
  • #10
    malwersant
    Level 9  
    KOCUREK1970 wrote:
    @malwersant
    Dlatego sugerowałem również, byś pominął fun boxa, i na czas testu spiął komputery przewodem sieciowym skrosowanym.

    Bo widać, że szukasz problemów w systemach, a problemem może być sam funbox.


    Teraz spiąłem lapki i nadal RDP nie działa. Skonfigurowałem ręcznie adresy IP dla połączenia przewodowego, ale to nie nie daje. Nadal jest błąd poświadczeń.

    Zapomniałem jeszcze o jednej bardzo ważnej rzeczy.
    Ten laptop firmowy z którym próbuję się połączyć z mojego lapka, może się połączyć przez RDP z maszyną, po wpięciu do firmowej VPN. Czyli sam RDP też na nim działa, jeśli chodzi o wykonywanie połączeń. Nie działa natomiast odbieranie połączeń.
  • #11
    kakabe
    Level 11  
    malwersant wrote:
    kakabe wrote:
    W wierszu poleceń: Kod: netstat -ona
    czy na liście figuruje port 3389.

    Jak brzmi ten błąd poświadczeń?


    Nie ma tego portu po wpisaniu tej komendy w wierszu poleceń.
    Jest komunikat, że jest błąd poświadczeń, jak na zrzucie.

    Dwa laptopy nie są widoczne w sieci

    Dodano po 8 [minuty]:

    KOCUREK1970 wrote:
    A te wszystkie pierdoły o wykrywaniu sieci, udostępnianiu zasobów, to też masz aktywne?


    Wydaje się, że tak. Tak jak pisałem wyżej wersja windows jest odpowiednia. Włączona jest zgoda na zdalne połączenie. Poświadczenia jakie wpisuję, też są prawidłowe. Tak jak pisałem, próbowałem kilku wariantów, wśród których jest na pewno prawidłowe poświadczenie, ale nic nie działa.

    Quote:
    Rozumiem, że masz to spięte razem przez Funboxa?


    Tak są spięte przez Funboxa. Tylko, że teraz tego jednego lapka w Funboxie nie widać, ale to nie ma znaczenia, bo jak był, to też jakby go nie było ;)


    Według screena jest niewłaściwa nazwa użytkownika lub złe hasło. Taki komunikat pokazuje się jeszcze w sytuacji gdy próbujesz się zalogować na konto które nie ma hasła. RDP nie pozwoli na to. Konto musi mieć hasło.
  • #12
    malwersant
    Level 9  
    kakabe wrote:
    Według screena jest niewłaściwa nazwa użytkownika lub złe hasło. Taki komunikat pokazuje się jeszcze w sytuacji gdy próbujesz się zalogować na konto które nie ma hasła. RDP nie pozwoli na to. Konto musi mieć hasło


    @kakabe
    Tak wiem, że wygląda to na złą nazwę lub hasło, ale prawidłowe poświadczenia na pewno są wpisywane. Pytanie, czy firma może w jakiś sposób zablokować możliwość połączenia zdalnie z laptopem??
  • Helpful post
    #13
    kakabe
    Level 11  
    malwersant wrote:
    kakabe wrote:
    Według screena jest niewłaściwa nazwa użytkownika lub złe hasło. Taki komunikat pokazuje się jeszcze w sytuacji gdy próbujesz się zalogować na konto które nie ma hasła. RDP nie pozwoli na to. Konto musi mieć hasło


    @kakabe
    Tak wiem, że wygląda to na złą nazwę lub hasło, ale prawidłowe poświadczenia na pewno są wpisywane. Pytanie, czy firma może w jakiś sposób zablokować możliwość połączenia zdalnie z laptopem??


    Teoretycznie tak, ale raczej pojawiłby się komunikat o niemożności połączenia z komputerem zdalnym.
    Dwa laptopy nie są widoczne w sieci
  • #14
    malwersant
    Level 9  
    Dzięki@kocurek1970 i@kakabe
    Okazało się, że jednak błąd tkwił w rzeczywiści błędnych poświadczeniach, bo nie uwzględniałem bo w nazwie użytkownika nie wpisywałem domeny.